Gå til innhold

Dere som har barn tatt med ks, er de syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endte dessverre opp med å få hastekeisersnit under fødselen. Babyen var helt frisk og fin etter fødsel, måtte ikke ha noe ekstraoppfølging eller slikt. Allikevel er jeg bekymret. 

Jeg leser bl.a her inne at ks-barn er dømt til et liv med sykdom og plager. Dette bekymrer meg jo veldig, for jeg ønsker jo ikke dette for barnet mitt, og har dårlig samvittighet for at fødselen endte i ks, selv om det var utenfor min kontroll. Jeg ammer forøvrig, så jeg håper det hjelper på å styrke babyens immunforsvar. 

Dere som har barn tatt med ks; hvordan fungerer de og hvordan er helsen deres?

Anonymkode: 1abec...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv født med keisersnitt. Er vel over snittet frisk og rask. 😊 

Anonymkode: 2dabb...855

• Liker 7
Skrevet

Jeg er eldst av søskenflokken og ble født på naturlig måte. Begge søsknene mine ble tatt med keisersnitt, men opplever ikke at de er noe mer syke eller har mer plager enn meg. Vi er unge voksne alle sammen nå, og kan veller ikke huske at de var noe særlig plaget med noe som helst i oppveksten heller.

Anonymkode: 86be2...a16

• Liker 4
Skrevet

Det der er jo bare på gruppenivå, og forskjellen er minimal. 

Jeg har en frisk som en fisk og en med mild astma, men det er arvet fra meg og har nok fint lite med forløsningsmetode å gjøre. 

Anonymkode: 72033...b74

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg endte dessverre opp med å få hastekeisersnit under fødselen. Babyen var helt frisk og fin etter fødsel, måtte ikke ha noe ekstraoppfølging eller slikt. Allikevel er jeg bekymret. 

Jeg leser bl.a her inne at ks-barn er dømt til et liv med sykdom og plager. Dette bekymrer meg jo veldig, for jeg ønsker jo ikke dette for barnet mitt, og har dårlig samvittighet for at fødselen endte i ks, selv om det var utenfor min kontroll. Jeg ammer forøvrig, så jeg håper det hjelper på å styrke babyens immunforsvar. 

Hei, dette hadde jeg ikke hørt om og trodde først det var sprøyt. Men neida det er visst en viss sammenheng.

http://letmegooglethat.com/?q=keisersnitt+sykdom 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er selv født med keisersnitt. Er vel over snittet frisk og rask. 😊 

Anonymkode: 2dabb...855

Hvordan er man over snittet frisk? 

Trodde man var frisk eller syk. 

Anonymkode: 828ab...d4f

• Liker 6
Skrevet

Nevøen min var veldig mye syk de første årene. Nå er han 6 og ikke noe mer eller mindre syk enn andre barn. Om det skyldes at han er forløst med keisersnitt kan man jo uansett ikke vite.

Anonymkode: 08f4b...99c

• Liker 2
Skrevet

Har et barn født vaginalt, to med keisersnitt. Alle er like friske. 

Anonymkode: d8b8c...f00

• Liker 5
Skrevet

Lite poeng å høre enkelthistorier egentlig. Det er forskjeller, men de er minimale.

Skjønner allikevel at det kan være godt å høre positive erfaringer.

Min ble tatt med hastekeisersnitt og fikk i tillegg MME (dømt til dårlig helse i følge noen). I de foreløpige tretten årene har han vært mye mindre syk enn andre i barnehagen og i klassen.

Anonymkode: cc755...01c

• Liker 7
Skrevet

Eldste min ble tstt ned hastekeisersnitt. Måtte riktignok få pustehjelp og lå på nyfødt intensiv  i noen dager.  Er nå 33 og hadde knapt nok noen ukedager på skolen. Har ingen allergier eller plager.

• Liker 1
Skrevet

Nå er min bare 6 mnder, men han er prematur, tatt med ks og får mme. Så vi er, i følge enkelte på kvinneguiden, skikkelig ute og kjører😅 

Men fra spøk til alvor. Nå er han jo som sagt veldig liten enda, men han har ikke vært noe syk siden han ble født. Med unntak av en infeksjon rett etter fødsel mens vi var på nfi. 

Anonymkode: df2d3...f1d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alle mine KS barn er like friske som sine VF søsken. Nå har jeg ikke hatt haste KS, kun planlagt så det blir ikke helt det samme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ks har en viss sammenheng med for eksempel økt forekomst av astma/allergi og muligens en økt forekomst av leukemi og andre sykdommer. Men det er jo ytterst sjeldent at noen får alvorlige sykdommer. Har dog vært med på dramatiske ks der utfallet har vært hjerneskade og hjertestans. Og det ene var planlagt snitt. Men det skjer også under vaginal forløsning. 

Anonymkode: 9e6e6...7fc

• Liker 1
Skrevet

Begge mine barn ble født med ks og er helt friske. Flere barn av venninner er også født med ks og er friske.

Om mine barn blir syke på et visst tidspunkt i livet, som jo kan skje så vil jeg aldri tenke at det er pga ks. 

Anonymkode: 298f0...8bf

• Liker 3
Skrevet

Barnet til en venninne av meg som ble tatt med hastekeisersnitt har slitt med svak vektoppgang og var veldig sen med å nå de forskjellige milepælene.

Anonymkode: c3e09...7e5

• Liker 2
Skrevet

Min på 3 år er født med KS. Hun er mindre syk enn de andre barna i barnehagen hvertfall. Hadde sin første forkjølelse nå i høst. 

Anonymkode: 2b86d...a59

• Liker 2
Skrevet

KS. Astma og kroniske mageproblemer.

Anonymkode: 7a9e2...836

Skrevet

Så og si aldri, og ble heller ikke syk av den typiske barnehagestarten slik mange blir. Hatt omgangssyke en gang ila 6 år og det er det sykeste han har vært.

Anonymkode: e7be3...afc

Skrevet

Egentlig bare teit å legge ut enkelthistorier. Da må man heller lese forskning på emnet. Det kommer det fram at barn født med ks oftere har visse sykdommer. Blir litt som å si at på 70 tallet røyket mange når de var gravide, og jeg er frisk. Totalt irrelevant rett og slett. 

Anonymkode: 9e6e6...7fc

• Liker 4
Skrevet

Det er økt risiko, det er ikke dermed sagt at det er stor risiko:) Jeg har en ut hver vei, og den som kom den «rette» veien har helt klart vært mest sjuk, med både lungeproblematikk, eksem, allergi osv.. den med KS har ikkeno, så her stemmer det overhode ikke. 
Kos deg med barnet ditt, du har ikke gjort noe feil og har ikke valgt dette selv! Det er fint at du ammer, men baby klarer seg fint på erstatning også. Ernæring videre i barneårene er vel så viktig! 

Anonymkode: 5c4fd...735

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...