Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere erfarne mødre, hvordan timer dere turer ut med baby? "Soveturer" er jo greit nok, det blir rett før lur. Men når man skal handle/ærend, turer til byen eller på kjøpesenter? Rett før lur, midt i mellom lurer, eller rett etter? Forutsatt at baby liker vogna, og liker å se på ting rundt seg :)

Anonymkode: d70a9...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når baby var nyfødt så sov han såpass i hytt og pinever at jeg dro ut når det passet meg. Med mindre jeg synes at han hadde hatt litt for mye våkentid, da ventet jeg gjerne, eller kanskje jeg fortet meg slik at han skulle sovne i vognen på vei til butikken feks. Vi begynte tidlig med faste rutiner (3 mnd ca) og da prøvde jeg å legge ærender til våkentiden hans, vanligvis rett etter en lur for å kjøpe meg litt ekstra tid. Ofte ville han feks våkne hvis han var i vognen og jeg gikk inn på en butikk, så dette unngikk jeg. Men hvis jeg feks bare skulle innom butikken og handle melk så gikk jeg gjerne en tur først og så avsluttet jeg i butikken når jeg syntes det var ok hvis han våknet. For vår del var det aldri problematisk da vi brukte et søvnprogram med faste rutiner og klokkeslett å forholde seg til. Det fungerte supert for oss, selv om jeg forstår at det ikke er det rette for alle.

Anonymkode: 4154c...f60

• Liker 3
Skrevet

Baby har alltid sovet godt i vogna uansett hvor vi er så har ikke tenkt så mye på å time det ifht ærender. Nå som hu har blitt litt større (9 mnd), og sover 2 dupper til faste tider, så prøver jeg å få gjort det meste i hennes våkentid. Gjerne rett etter første lur og mat.

• Liker 3
Skrevet

Vi gikk også ut når det passet oss, våre barn sovnet uansett når eller hvor vi var når de var trøtte og hadde vogn/bilsete.. 3 mnd begynte vi med faste leggerutiner så da var vi hjemme fra 18 tiden av..

Skrevet

Min eldste var alltid våken, så det spilte liten rolle frem til kl 20 på kvelden. 

Min yngste derimot, kan sjeldent reise noe sted etter kl 12. Han kan bli hysterisk om han ikke får sove når han pleier. Våkner kl 6, sover 30 min rundt kl 9, sover 2t fra kl 12, sover 30 min rundt kl 17 også leggetid ca 19.30. Våken 1-3 gang er hver natt for mat. 4 mnd gammel nå. Etter kl 14 eller frem til kl 12 kan vi lett ta kjøreturer til butikk, lege, lignende. Enkelte dager så trenger han mer ro enn andre dager. 

Anonymkode: 41ebf...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...