Million Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11817114/ Dette nye munnbindet dreper koronaviruset og alle bakterier som lander på det. Vi vet jo at kobber er giftig, så det er antageligvis derfor virus og bakterier dør i kontakt med det. (Men hvordan er det egentlig for mennesker å gå og puste inn bak et tett munnbind innsatt med kobberoksid?) Hva tror du? Skal du kjøpe det revolusjonerende munnbindet? Det trenger ikke vaskes, og kan brukes om og om igjen ettersom det jo blir "selvrensende" mht virus og bakterier.
ItchyBitchySpider Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Million skrev (30 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/11817114/ Dette nye munnbindet dreper koronaviruset og alle bakterier som lander på det. Vi vet jo at kobber er giftig, så det er antageligvis derfor virus og bakterier dør i kontakt med det. (Men hvordan er det egentlig for mennesker å gå og puste inn bak et tett munnbind innsatt med kobberoksid?) Hva tror du? Skal du kjøpe det revolusjonerende munnbindet? Det trenger ikke vaskes, og kan brukes om og om igjen ettersom det jo blir "selvrensende" mht virus og bakterier. Nei, jeg akter ikke å puste inn kobber og forgifte meg selv. Jeg er ikke i noe risikogruppe, så blir mest sannsynlig svært lett forløp av korona hvis jeg får det. Kobber er dokumentert giftig, så nei. 1
Nimorna Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Nei, det vil jeg ikke ha i hus. Jeg vet ikke hvilken effekt det eventuelt har på lungene å puste inn dette her, og Jeg lurer også på om disse munnbindene kan vaskes, eller om kobberoksidet skylles ut med vaskevannet. Alt man har på seg må jo vaskes med jevne mellomrom, og det er ikke bare pga smittestoffer, men også døde hudceller, veistøv, kanskje også snørr, tårer og sikkert mange andre uhumskheter som etterhvert setter seg fast i munnbindet.
Forundret.. Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Kom til å tenke på hvordan vil ull og bambus fungere på virus da? Mener å ha hørt at det sies jo at ullet er selvrensende og bambus er antiseptisk.. Eller er det bare piss det? Endret 4. desember 2020 av Forundret..
ItchyBitchySpider Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 Forundret.. skrev (9 minutter siden): Kom til å tenke på hvordan vil ull og bambus fungere på virus da? Mener å ha hørt at det sies jo at ullet er selvrensende og bambus er antiseptisk.. Eller er det bare piss det? Man vasker jo fortsatt begge deler, særlig kroppsnære plagg. I munnen til mennesker er det en del skumle bakterier, derfor kan menneskebitt være farlig. Så skal man gå rundt med det samme munnbindet med bakterier, døde hudceller, svette, snørr osv i flere måneder? Æsj!
ItchyBitchySpider Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Nimorna skrev (15 minutter siden): Nei, det vil jeg ikke ha i hus. Jeg vet ikke hvilken effekt det eventuelt har på lungene å puste inn dette her, og Jeg lurer også på om disse munnbindene kan vaskes, eller om kobberoksidet skylles ut med vaskevannet. Alt man har på seg må jo vaskes med jevne mellomrom, og det er ikke bare pga smittestoffer, men også døde hudceller, veistøv, kanskje også snørr, tårer og sikkert mange andre uhumskheter som etterhvert setter seg fast i munnbindet. https://www.copperclothing.com/products/copper-infused-face-mask Kan ikke vaskes i annet enn avkjølt kokt vann, og de skriver at for eksempel sminke ikke vil gå bort. Det vil si at man ikke kan bruke ansiktskrem og så videre. Har man fet hud, så vil også fettet bli igjen i munnbindet, siden lunka vann uten såpe ikke funker mot fett.
Forundret.. Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (7 timer siden): Man vasker jo fortsatt begge deler, særlig kroppsnære plagg. I munnen til mennesker er det en del skumle bakterier, derfor kan menneskebitt være farlig. Så skal man gå rundt med det samme munnbindet med bakterier, døde hudceller, svette, snørr osv i flere måneder? Æsj! Ull og bambus vasker man jo selvsagt! Har ikke sagt noe annet. Tanken var bare om det på et vis er ekstra beskyttelse i å bruke disse materialene fremfor for eks bomull.. Endret 4. desember 2020 av Forundret.. Litt mer utfyllende.
Bladlusa Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 Forundret.. skrev (10 timer siden): Kom til å tenke på hvordan vil ull og bambus fungere på virus da? Mener å ha hørt at det sies jo at ullet er selvrensende og bambus er antiseptisk.. Eller er det bare piss det? Når det gjelder ull, er det forskjell på selvrensende og antiseptisk/antibakteriell, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på uten vitenskapelig dokumentasjon. Og at bambus er antiseptisk gjelder bambus i sin opprinnelige form, ikke bambus som er omdannet til klesfibre. Den "bambusen" er bare helt ordinær viskose, og har ikke andre egenskaper enn viskose laget av gran.
Drizzt Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 Forundret.. skrev (11 timer siden): Kom til å tenke på hvordan vil ull og bambus fungere på virus da? Mener å ha hørt at det sies jo at ullet er selvrensende og bambus er antiseptisk.. Eller er det bare piss det? Bare piss. 2
Forundret.. Skrevet 4. desember 2020 #11 Skrevet 4. desember 2020 Drizzt skrev (3 timer siden): Bare piss. Ok, kort og greit 😁
Fwtt Skrevet 4. desember 2020 #12 Skrevet 4. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (15 timer siden): Nei, jeg akter ikke å puste inn kobber og forgifte meg selv. Jeg er ikke i noe risikogruppe, så blir mest sannsynlig svært lett forløp av korona hvis jeg får det. Kobber er dokumentert giftig, så nei. Eller så kan du dø av det: https://www.vg.no/nyheter/i/mBMrov/norsk-studie-67-av-244-coronapasienter-hadde-ikke-annen-kronisk-sykdom-foer-de-doede
Anbefalte innlegg