AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 For et år siden avsluttet jeg/vi et noen år langt vennskap. På slutten var det gnisninger. Jeg følte hun opp gjennom hadde sagt og gitt meg en god del kommentarer som bla gikk på utseende og væremåten min.. maskert som «spøk» Små stikk, som jeg følte det. Hun dreit meg ut flere ganger foran andre. Hun kunne si sånn «der kommer xx med det merkelige håret sitt ja» eller «du har oppstoppernese» Sånne små ting som er litt vanskelig å ta noen på. Det hele endte egentlig som en krangel som hun sa hun ikke orket mer av vennskapet. Jeg var enig og gadd ikke prøve mer, og der og da og i litt tid etterpå føltes det ut som rett valg. Selv om det også var trist da. Nå tenker jeg litt på om det faktisk var rett valg. Jeg tenker på henne nå og da. Hun sa til meg sist gang vi møttes og krangla at hun aldri hadde ment å «drite meg ut» Og det er egentlig dette som plager meg! For jeg fikk på en måte en følelse av å tro på henne, hu er ikke en slem person sånn egentlig. Og derfor lurer jeg på hva jeg skal tro.. hun sa jo mye sårende, men føler kanskje hun ikke mente det sånn? Unnskyld sa hun i hvert fall aldri til meg.. 😕 Anonymkode: ad7b4...7bb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Slemme ord og latterliggjøring er verbale ørefiker. Regner med at du ikke hadde godtatt at noen gav deg fysiske ørefiker med jevne mellomrom, så hvorfor skal du tåle de verbale? Ofte gjør jo disse langt mer vondt enn de fysiske. Anonymkode: aca4d...705 8
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå tenker jeg litt på om det faktisk var rett valg. Jeg tenker på henne nå og da. Hun sa til meg sist gang vi møttes og krangla at hun aldri hadde ment å «drite meg ut» Og det er egentlig dette som plager meg! For jeg fikk på en måte en følelse av å tro på henne, hu er ikke en slem person sånn egentlig. Og derfor lurer jeg på hva jeg skal tro.. hun sa jo mye sårende, men føler kanskje hun ikke mente det sånn? Unnskyld sa hun i hvert fall aldri til meg.. 😕 Anonymkode: ad7b4...7bb Hun mente å drite deg ut. At hun sa det er for å prøve å overbevise seg selv om at hun er en bra person.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Jeg hadde en sånn venninne på vgs. Jeg byttet faktisk skole for å komme meg unna fordi jeg ikke fikk til å avslutte vennskapet. Tror det handlet mye om usikkerhet for henne, hun følte seg kanskje bedre når hun tråkket på meg og påkalte oppmerksomhet rundt de tingene jeg ikke fikk til. I deres tilfelle synes jeg det høres ut som riktig avgjørelse og voksen måte å gjøre det på. Anonymkode: 78783...6ee 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slemme ord og latterliggjøring er verbale ørefiker. Regner med at du ikke hadde godtatt at noen gav deg fysiske ørefiker med jevne mellomrom, så hvorfor skal du tåle de verbale? Ofte gjør jo disse langt mer vondt enn de fysiske. Anonymkode: aca4d...705 Det er så sant så sant det. Det er bare det at de er så subtile, hun sa aldri til meg at jeg var «dritstygg» liksom.. men det er jo likevel ikke greit sånn hun holdt på! Samtidig får det meg til å tvile på meg selv. Tenker «var det egentlig så ille?» Hun hadde en spesiell ille ting hun ofte kommenterte og det var hårfargen min. Jeg er født med rødt hår og hun sa ofte for eks «håret ditt ser slitt ut og har et utrolig merkelig rødskjær» Unødvendig, jeg digger håret mitt. Vet hun er usikker på seg selv. O.G. skrev (1 time siden): Hun mente å drite deg ut. At hun sa det er for å prøve å overbevise seg selv om at hun er en bra person. Ja det er her jeg sliter mest. For vet at hun ikke er en dårlig person, på tross av alt.. er bare en følelse jeg har.. derfor jeg føler at jeg lurer på om jeg gjorde rett. Men samtidig hadde det vært uaktuelt å la henne fortsette å holde på sånn. Også endte hele greia over tlf og melding. Skulle kanskje ha avsluttet ansikt til ansikt. Hun ble sur fordi jeg tok ting over tlf etter krangelen. Anonymkode: ad7b4...7bb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så sant så sant det. Det er bare det at de er så subtile, hun sa aldri til meg at jeg var «dritstygg» liksom.. men det er jo likevel ikke greit sånn hun holdt på! Samtidig får det meg til å tvile på meg selv. Tenker «var det egentlig så ille?» Hun hadde en spesiell ille ting hun ofte kommenterte og det var hårfargen min. Jeg er født med rødt hår og hun sa ofte for eks «håret ditt ser slitt ut og har et utrolig merkelig rødskjær» Unødvendig, jeg digger håret mitt. Vet hun er usikker på seg selv. Mental vold ER subtilt og også forvirrende. Man begynner å tvile på om det er noe galt med en selv, at man er overfølsom, at man misforstår, at hun sikkert ikke mente det vondt etc. Sånn sett er noen fysiske ørefiker mye greiere, det er så konkret, og det er lett å legge skylden på den som slo. Tror du eks-venninnen din vil slutte med drittslengingen om dere velger å bli venner igjen, at hun har forandret seg? Anonymkode: aca4d...705
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 Ingen trenger sånne venner. Jeg tror du valgte rett! Hun har jo fått deg til å tvile, og til å unnskylde henne med at hun eeeegentlig ikke er en fæl person. Det er ikke du som bør tvile, det er hun som bør angre! Anonymkode: 30221...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå