Gå til innhold

I utgangspunktet er jeg en lege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier er jeg en legen. Problemet mitt er at jeg har blitt singel for noen måneder siden. Følgelig har jeg blitt nysgjerrig på blant annet Tinder. Problemet mitt er at jeg er en legen i nærmiljøet som tilsier at flere av mine forhenværende pasienter tar kontakt med meg. Spørsmålet mitt er hvordan skal jeg nå ut det i det virkelige "sjekkemarkedet" når det gjelder dating også videre? Har du et bra tips er jeg veldig takksom for det!

Anonymkode: 1413a...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er f eks galt med en forhenværende pasient, som f eks hadde ødelagt en finger?

Anonymkode: 45fea...cd2

Skrevet

Du kan ikke unngå å treffe på tidligere pasienter, men du kan unngå å snakke med dem. 

Ellers anbefales vel https://www.elitesingles.no/ for folk med litt høyere utdanning.
Jeg aner ingenting om denne plassen, men tror at det kanskje fungerer litt bedre enn tinder.

Anonymkode: 966fa...17a

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo la være å sveipe til høyre, hvis du kjenner igjen tidligere pasienter;)

• Liker 10
Skrevet

«En legen»? 

Anonymkode: 13d93...986

• Liker 24
Skrevet

Takk for at du korrigerer språket mitt. Det skulle riktignok ha blitt skrevet "en lege". Er det deprimerende tanker eller desperasjon som slår meg, vet jeg ikke. Jeg føler det er så vanskelig å være ute på sjekkemarkedet når de aller fleste er opptatte av min stilling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du korrigerer språket mitt. Det skulle riktignok ha blitt skrevet "en lege". Er det deprimerende tanker eller desperasjon som slår meg, vet jeg ikke. Jeg føler det er så vanskelig å være ute på sjekkemarkedet når de aller fleste er opptatte av min stilling. 

Opptatt av din stilling? Tenker du at det er legetittelen som tiltrekker folk, og ikke deg som person? 

Skrevet

Ja riktig. Jeg er ikke-lege når det gjelder min "fritid". Imidlertid tar de aller fleste paralleller til det jeg er som en kommuneoverlege. For meg er det et problem i den forstand at det har blitt umulig å slå meg løs på det markedet har å tilby.

Skrevet

Skjønner godt dilemmaet ditt om du er kommuneoverlege i et lite tettsted. Du kan jo som en nevner over unngå å sveipe til høyre de du har hatt pasientrelasjon til, så de ikke kan kontakte deg. Men så må du likevel gå rundt og tenke på at potensielt alle damer du møter har sett deg på tinder, noe som kan være litt ubehagelig. Og det kan fort gå rykter. Eller du kan tenke at det går rykter, for du vil kanskje ikke være den første som hører de. Ellers finnes det jo andre muligheter enn datingapper. Min erfaring er at det har fungert bedre å møtes på en arena der man blir kjent og nysgjerrig på hverandre i det virkelige liv, feks gjennom jobb eller en fritidsinteresse. Om du har tid og interesse for det, så går det jo an å melde seg på et klatrekurs, tur gruppe, bli med i en styrkeløftklubb eller ta et kurs i noe du er interessert i. Gjerne i en annen kommune. Ellers møter du sikkert mange damer gjennom jobben som du kanskje har et godt øye til? 

• Liker 4
Skrevet

Tinder gull. Da kan du skjule profilen din, det er bare de du har sveipet ja til som kan se profilen din. 

Du kan jo også endre navnet ditt, slik at folk ikke kobler helt at du er han i lokalavisa? Og skrive jobber innen helse, i stedet for lege?

Anonymkode: c64e0...654

• Liker 8
Skrevet

Takk for tips!. Jeg har akkurat det problemet som den ovennevnte sier. Jeg føler at det går et "rykte" om meg i bygda om at jeg er singel, og alt det innebærer. Jeg føler at problemet er så omfattende at jeg vurderer å flytte, da jeg ikke kan se andre alternativer. Leger skal også kunne leve bra liv så vels om yrkesliv!

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke date tidligere pasienter. Få deg tinder, og dropp å like de du kjenner til via jobb. Noen kan jo lure deg og ha ugjenkjennelige bilder, men så fort du finner ut av det så får du slette de. Også er det bare å skrive at "beklager, men dette har jeg ikke lov til". Ikke noe mer om og men enn det. Du kan jo også øke km-avstand på tinder slik at du får flere matcher fra f.eks nabobygden. Kanskje lettere for deg siden du sikkert må luke ut mange av pasientene dine. 

Også heter det "jeg er lege". Ikke "jeg er en legen". Bare et tips at folk kanskje tar tinder mer seriøst om man skriver riktig. 

Anonymkode: 81f8e...56e

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips!. Jeg har akkurat det problemet som den ovennevnte sier. Jeg føler at det går et "rykte" om meg i bygda om at jeg er singel, og alt det innebærer. Jeg føler at problemet er så omfattende at jeg vurderer å flytte, da jeg ikke kan se andre alternativer. Leger skal også kunne leve bra liv så vels om yrkesliv!

Dette høres mer ut som en psykose eller paranoia. Du burde reise til akutten, i det aller minste bestille legetime i morgen tidlig. 

Anonymkode: ce634...8e2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette høres mer ut som en psykose eller paranoia. Du burde reise til akutten, i det aller minste bestille legetime i morgen tidlig. 

Og du har ingen aning om hvordan det er å bo på et lite sted høres det ut som. Du burde slutte å skrive sånne kommentarer. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«En legen»? 

Anonymkode: 13d93...986

Blanding av lege og helgen så klart... 

Anonymkode: b5968...3b4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slett ikke. Undervurder aldri bygdedyret.  

Anonymkode: b5968...3b4

• Liker 13
Skrevet

Bare skriv at du jobber med mennesker eller innen helse. Så kan du utdype nærmere når du blir ordentlig kjent med noen. 

Anonymkode: 4af27...c34

• Liker 2
Skrevet

Men kan du ikke bare la være å sveipe ja på de som eventuelt er tidligere pasienter? Du må jo kunne få være på tinder selv om du er kommuneoverlege. 
Det at mange henger seg opp i at du er lege, det kan være for å holde samtalen i gang. Mange henger seg da opp i yrkene til folk. Hvis du prater med noen på tinder eller møter de og du føler de fokuserer mye på din tittel, så kan du jo bare si høflig at du ikke er lege på fritiden og håper de vil bli kjent med deg som person og ikke som lege. Du vil sikkert merke om den andre klarer det elle ikke, og så luke dem ut hvis det skulle være nødvendig.

Skrevet
tøydokka skrev (11 timer siden):

Skjønner godt dilemmaet ditt om du er kommuneoverlege i et lite tettsted. Du kan jo som en nevner over unngå å sveipe til høyre de du har hatt pasientrelasjon til, så de ikke kan kontakte deg. Men så må du likevel gå rundt og tenke på at potensielt alle damer du møter har sett deg på tinder, noe som kan være litt ubehagelig. Og det kan fort gå rykter. Eller du kan tenke at det går rykter, for du vil kanskje ikke være den første som hører de. Ellers finnes det jo andre muligheter enn datingapper. Min erfaring er at det har fungert bedre å møtes på en arena der man blir kjent og nysgjerrig på hverandre i det virkelige liv, feks gjennom jobb eller en fritidsinteresse. Om du har tid og interesse for det, så går det jo an å melde seg på et klatrekurs, tur gruppe, bli med i en styrkeløftklubb eller ta et kurs i noe du er interessert i. Gjerne i en annen kommune. Ellers møter du sikkert mange damer gjennom jobben som du kanskje har et godt øye til? 

Tror ikke legen har avslørt kjønnet sitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt uenig, skjønner ts godt. Noen yrker/stillinger er mer synlig enn andre. Jeg hadde faktisk flytter til et større sted (så hadde jeg aldri villet bo på et lite sted heller).

Anonymkode: 9b3a2...cdf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...