AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Her har snøen kommet, og med disse nye ankellange løse buksene er jeg veldig usikker på hvordan sko som passer til. Jeg har nemlig forsøkt g på såkalte «mom jeans». Vanligvis har jeg superundertøy, stramme bukser og fot med bukse plassert godt oppi en ankelhøy vinterstøvel. Det er ikke sjans å få buksa over skoen, og stapper jeg den oppi ser det ut som jeg går med haremsbukser. Ikke er det sørlig behagelig heller. På Pinterest ser jeg at de kombineres med småsko og små ankelstøvletter, men sånne sko vil jeg fryse ihjel med her. Heler er også fryktelig upraktisk her hvor jeg bor. Hva gjør jeg? Anonymkode: 599b3...3bd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Det enkleste er vel å ikke bruke mom jeans Har samme problem selv. Ikke så mye snø her, så jeg kan forsåvidt bruke sko med lav hælkappe mesteparten av vinteren, men det ser jo fryktelig rart ut når stilongs og ullstrømper stikker ut langs ankelen. Anonymkode: d9f71...e27 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 En av mange grunner til at jeg ikke bruker mom-jeans. Når man er oppvokst med 20 - 30 kuldegrader ser man ikke på ankelbukser som vinterbekledning. Anonymkode: 5248a...e33 6
Mazarini Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Strømpebukse under vel. En som ser fin ut så klart. Sort enkel, eller en fargerik hvis det passer stilen din! 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 Kle deg etter været. Anonymkode: 2f182...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Er det ikke dr. Martens som er greia å bruke til? Føler kidza går mye i de for tiden. Anonymkode: 1392d...d18 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 Strømpebukse under. Bruk for all del ikke bare ankler nå på vinteren. Det ser så dust ut. Anonymkode: 75e41...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #8 Skrevet 4. desember 2020 Jeg bruker ullstrømpebukse eller knestrømper i ull hele vinteren. Buksa begynner omtrent akkurat der skoa slutter (vanlige vintersko med snøring som rekker over anklene og litt opp). Funker veldig bra. Anonymkode: 62d4c...d73 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 Det er ikke helt vinter-vennlig nei. Jeg bruker dem bare når jeg skal rett i varm bil, og så rett inn i en butikk eller på besøk. Kunne aldri brukt dem om jeg måtte gå mye ute, vente på buss eller lignende. Anonymkode: bdf9e...223
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 Dr. Martens, TImberland, Cat Eller som jeg gjør noen ganger: sneakers med ankelsokker og har dratt stillongsen litt oppover leggene så den ikke synes😄 Anonymkode: f9bf5...a55 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #11 Skrevet 4. desember 2020 Jeans i snøvær er generelt vanskelig. Men velg en slim-fit som du får nedi skoene. Trenger ikke velge den løseste jeansmodellen selv om du ikke liker skinny lenger. Anonymkode: fe329...a0c
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 Som andre skriver, Dr. Martens, chelsea eller standardmodellen med fôr på innsiden - eller noe tilsvarende fra annet merke. Strømpebukse eller tights under. Synes personlig det er helt innafor og kanskje til og med litt kult om litt sokk eller strømpebukse skulle synes når man f.eks. setter seg Anonymkode: 6cda6...b55 1
Nerine_ Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Strømpebukse under. Bruk for all del ikke bare ankler nå på vinteren. Det ser så dust ut. Anonymkode: 75e41...3ad Hvorfor? Her har enda ikke gradestokken vist minusgrader. Jeg kan fint gå med bare ankler på vinteren. Skal jeg noe så er det fra bilen og inn i butikken e.l, fryser ikke på den lille tiden. Endret 5. desember 2020 av Nerine_ 1
LeneXCII Skrevet 5. desember 2020 #14 Skrevet 5. desember 2020 Ser en del som bretter de opp til over støvelkanten. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 Jeg hadde glemt problemet med bootcut i snø og regn. 😳 Anonymkode: ef0ed...b70 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde glemt problemet med bootcut i snø og regn. 😳 Anonymkode: ef0ed...b70 Enig, lang boot cut var håpløst i snør og regn, husker jeg fra ungdomsskolen på begynnelsen av 2000-tallet. Mom jeans er heldigvis ikke noe problem 😊 Anonymkode: 62d4c...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå