Gå til innhold

Håret mitt knekker etter å ha brukt hårstrikk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått relativt ny jobb og siden jeg har langt hår som ofte havner i ansiktet mitt har jeg brukt hestehale på jobb hver dag i nesten et år, det har fått fatale konsekvenser selvom jeg har brukt scrunchies som jeg trodde var snille mot håret.

det står masse løse korte hår til alle kanter der jeg pleier å Ha håret i strikk og Siden det er såpass langt opp kan jeg ikke klippe det (må isåfal klippe av meg alt håret så jeg bare har noen få cm igjen det skjer ikke)

jeg har selvsagt sluttet å bruke hestehale nå.. men er det noe som kan gjøres evt kamuflere det eller må jeg bare vente til det gror ut? Hårolje og hårkur roer det litt ned men ikke så mye... 

15608191-B0BD-4900-A811-5B759362EDD7.jpeg

8F81EDF7-A435-45B2-8261-F1012DD0391E.jpeg

Anonymkode: d42e4...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårstrikk i silke?

Skrevet

Kan alltid bruke varme for å rette det ned, men det skader håret enda mer. 

Ta en tur innom frisøren og hør om de har shampoo og balsam tilpasset til ditt hår. Kan også ta en tur innom legen og få sjekket kostholdet for sikkerhets skyld. 

Ellers kan du «surre» håret lett og feste det med en stor hårklemme. Børst ned kortere hår og bruk saltvannsspray. 

Finnes vitaminer som kan hjelpe med raskere hårvekst, men ikke kjøp de som er markedsført mot det da de koster langt mer enn det du enkelt får tak hos butikken/apoteket. 

Gjest mariannann
Skrevet

Begynn å bruk silkestrikk fra for eksempel Mellymoon eller lycko.no. Veldig bra for håret og hjelper mot slitasje

Skrevet

Jeg har veeeldig tynt og lite hår, og liker heller ikke strikk. Kjøper spenner, klyper (for min del uten tagger) og klemmer -må ofte lete litt nå om dagen, det er vel ikke på moten. Fikk akkurat et tips om at de hadde bra klyper på butikken Normal så jeg skal innom der snart. 

Anonymkode: ee9cd...13a

• Liker 1
Skrevet
Scherbatsky skrev (34 minutter siden):

Hårstrikk i silke?

Nei hårstrikk i sånn stoff tror det er polyester

Skrevet
mariannann skrev (28 minutter siden):

Begynn å bruk silkestrikk fra for eksempel Mellymoon eller lycko.no. Veldig bra for håret og hjelper mot slitasje

Takk for tips!

Skrevet
Kenelz skrev (33 minutter siden):

Kan alltid bruke varme for å rette det ned, men det skader håret enda mer. 

Ta en tur innom frisøren og hør om de har shampoo og balsam tilpasset til ditt hår. Kan også ta en tur innom legen og få sjekket kostholdet for sikkerhets skyld. 

Ellers kan du «surre» håret lett og feste det med en stor hårklemme. Børst ned kortere hår og bruk saltvannsspray. 

Finnes vitaminer som kan hjelpe med raskere hårvekst, men ikke kjøp de som er markedsført mot det da de koster langt mer enn det du enkelt får tak hos butikken/apoteket. 

Tusen takk, vet du om noen bra hårvitaminer? Jeg tror ikke jeg vil til legen og sjekke kostholdet for jeg vet selv at det er ganske dårlig 

Skrevet

Prøv å flytt på strikken om mulig, slik at den ikke havner på samme punktet i håret hver dag. Så løst som mulig. Forhåpentligvis mindre slitasje da. Jeg har dreads og bruker noen myke strikker som selges på boks fra Normal, ikke de standard stramme strikkene folk vanligvis bruker. 

Anonymkode: 8968d...8bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har veeeldig tynt og lite hår, og liker heller ikke strikk. Kjøper spenner, klyper (for min del uten tagger) og klemmer -må ofte lete litt nå om dagen, det er vel ikke på moten. Fikk akkurat et tips om at de hadde bra klyper på butikken Normal så jeg skal innom der snart. 

Hvordan klyper og spenner er dette? Føler håret mitt knekker ved minste antydning av metall 🙄

Anonymkode: f560f...bf5

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan klyper og spenner er dette? Føler håret mitt knekker ved minste antydning av metall 🙄

Anonymkode: f560f...bf5

Lette opp en oversikt her

Jeg bruker de to første på andre rad, og de tre siste på tredje rad.

71Df9NZWQhL._AC_SY450_.jpg

De to øverste har jeg ikke nok hår til, og de to siste på andre rad er de med tagger. 

Liker altså best sånne: p_ED718_default_1

og ScreenShot187.jpg

Og minst sånne: sort-lang-haarklips.png

De glatte klypene de setter jeg bare på og "løfter av", jeg drar ikke i håret og det er ikke noe for håret å sette seg fast i -så det funker best for meg. Både klyper og strikk sklir ut etterhvert, så jeg setter opp på ny sånn innimellom. Har hatt spenner med stor blomst på osv. også, synes det er koselig. :)

Skrevet

Men du ser jo ut som om du har tjukkere hår enn mitt, du kunne sikkert hatt de med tagger. Jeg har veldig lite og tynt hår som sagt, så vi er forskjellige! De med litt tykkere kan bruke de øverste også, men anbefaler likevel å sikre med andre spenner da, det hender jeg gjør det når jeg skal gjøre noe aktivt i flere timer.

Skrevet

Hva slags hårstrikk? Om du bruker en uten metallkant så sliter det ikke sånn på håret. Men med oppsatt hår vil det bli noe slitasje uansett. Lurt med hårolje slik at hårene legger seg inntil det som ikke er slitt, så slipper du sånne fjoner som stikker ut til alle kanter. Frisøren kan også klippe det til slik at det ser mer naturlig ut uten å klippe alt. 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk, vet du om noen bra hårvitaminer? Jeg tror ikke jeg vil til legen og sjekke kostholdet for jeg vet selv at det er ganske dårlig 

Da burde du i hvert fall dra til legen og bare sjekke om du mangler noe vitaminer 😊 Kan vær derfor håret ditt knekker! 

B-vitaminer er godt for håret!

• Liker 2
Skrevet
Rant skrev (13 timer siden):

Hva slags hårstrikk? Om du bruker en uten metallkant så sliter det ikke sånn på håret. Men med oppsatt hår vil det bli noe slitasje uansett. Lurt med hårolje slik at hårene legger seg inntil det som ikke er slitt, så slipper du sånne fjoner som stikker ut til alle kanter. Frisøren kan også klippe det til slik at det ser mer naturlig ut uten å klippe alt. 

Bruker sånne stoff strikk så det er uten metall! Så frisøren kan klippe de små hårene litt uten å klippe meg kort?

image.jpg

Skrevet
Kenelz skrev (6 timer siden):

Da burde du i hvert fall dra til legen og bare sjekke om du mangler noe vitaminer 😊 Kan vær derfor håret ditt knekker! 

B-vitaminer er godt for håret!

Ja mulig jeg burde sjekkke det... takk for hjelpen, skal kjøpe meg noe b-vitaminer 😄

Skrevet

Tenkte på en ting og det er at Mandelolje kanskje er noe for deg, har prøvd det tidligere og det gjorde underverker.

https://veientilhelse.no/fordeler-ved-mandelolje-du-ikke-visste-om/

Jeg har ikke begynt å kaldpresse selv enda (har lyst til å begynne med slike ting), men mandler er vel billige i løsvekt på denne tiden av året så da går det an å kjøpe for å lage selv også https://www.goodnature.com/blog/make-cold-pressed-almond-oil-walnut-oil/

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 0.46):

Tenkte på en ting og det er at Mandelolje kanskje er noe for deg, har prøvd det tidligere og det gjorde underverker.

https://veientilhelse.no/fordeler-ved-mandelolje-du-ikke-visste-om/

Jeg har ikke begynt å kaldpresse selv enda (har lyst til å begynne med slike ting), men mandler er vel billige i løsvekt på denne tiden av året så da går det an å kjøpe for å lage selv også https://www.goodnature.com/blog/make-cold-pressed-almond-oil-walnut-oil/

Oi det har jeg faktisk ikke hørt om før, ser jo ut som det har mange positive egenskaper i tillegg til at det er bra for håret! Tusen takk for tipset 😊

Skrevet

Med flette kan du i hvert fall ha strikken nederst hvor det ikke vil være så farlig at det knekker. 

Anonymkode: 2a2f0...fa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 18.18):

Ja mulig jeg burde sjekkke det... takk for hjelpen, skal kjøpe meg noe b-vitaminer 😄

Du kan ikke bare drive å ta vitaminer i hytt og pine, kan være skadelig om du tar for mye av feil vitaminer, derfor drar man til lege , og ber om full blodprøve sjekk. 

Anonymkode: e4ba0...d54

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...