Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å slutte å tenke på dette

Hadde litt forhøyet BT før graviditet da jeg målte selv på jobb ( jobber i helsevesenet) på kontroll nå i uke 12 er det fortsatt litt høyt... Ikke sykt høyt men høy tror det var ca 135\95 . skal gå med 24 timers måling neste uke... Skal sies at jeg bare er 27 år også... Noe overvektig men ikke fedme. Har gått ned 6 kg men det hjalp hvist ikke...

Noen som har erfaring med dette? Er veldig bekymret! Burde jeg sjekke hjerte mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp dette må du snakke med jordmor/lege om. Ingen på nettet kan antyde om det er noe galt med hjertet ditt. Aller mest sannsynlig ikke. Blodtrykket er litt forhøyet, men ikke i den grad at det ville vært vanlig å behandle så fremt flere faktorer tilsier det. Gjør det du kan for å senke:unngå koffein, evt nikotin, beveg deg og unngå stress. Det går nok helt fint :) hadde selv 142/ 89 På slutten av graviditeten uten at det ble gjort noe med det. 

Anonymkode: 1bbb1...8b2

• Liker 2
Skrevet

Mitt vanlige blodtrykk ligger på rundt 133/88, og det gjorde det også stort sett hele første trimester. Nå i andre trimester har det gått ned, såpass mye at jeg får blodtrykksfall veldig lett og vært i nærheten av å besvime flere ganger.. Vil det fortsatt ligge høyt vil dette følges opp av jordmor og lege. 

Anonymkode: 7e4ec...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...