Gjest Varg-Menja Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 Noen som har lest dette portrettet og har noen synspunkter på det? Det jeg lurer mest på er om hun har lest igjennom det før det gikk i trykken, for makan til usympatisk fremstilling av en person har jeg aldri sett før i Magasinet. Men det var virkelig fornøyelig lesning da...
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Har ikke kommet så langt ennå. Men ble jo nysgjerrig nå, så jeg kaster meg nok over det!
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2005 #3 Skrevet 6. august 2005 FrP - sosialist propagandamaskinen Dagbladet, hva kan man forvente?
Gjest Dum Perignon Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Selvsagt har hun lest gjennom og godkjent dette. Problemet, eller fordelen (avhenger av politisk ståsted), er at mennesker med stiff upper lip ikke helt ser hvor uheldige enkelte uttalelser er. Sånn sett får vi en fornøyelig følelse av å være vitne til en elefant i et glassmagasin, men hun skal tros alt ha for at hun tok avstand fra danseband og grilldress.
Gjest Embla s Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Jeg har lest det, og på tross av at jeg er uenig med henne i mye, syns jeg hun ble framstilt på en ekkel måte. Journalister har skremmende mye makt.
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2005 #6 Skrevet 6. august 2005 Det lå ikke på internet og jeg boikotter dagbladet, hva var det som var så ille?
Gjest Dum Perignon Skrevet 6. august 2005 #7 Skrevet 6. august 2005 Det lå ikke på internet og jeg boikotter dagbladet, hva var det som var så ille? ← Hun er en litt mer elegant politikerutgave av Hyacinth Bucket, hvis du ikke boikotter TVNorge også... Utagerende overklasse, nedlatende, overfladisk etc. Det skal faktisk ganske mye til å gjøre sånne egenskaper til hyggelig lesning. Mulig at Magasinet i større grad har latt utsagnene hennes stå usminket, men ingen kan være i tvil om at det er hennes ord. Det var altså ikke spesielt ille, bortsett fra at det selvsagt er skremmende at slike holdninger finnes hos mennesker med midlertidig makt.
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #8 Skrevet 6. august 2005 Nå har jeg lest. Har ingen spesielle sympatier for dama eller FrP, men dette ble nesten ekkelt. Hun ble jo framstilt som tvers gjennom usympatisk og overfladisk så det holder. Tror hun kan komme til å angre på uttalelsen om katta med Downs syndrom... Jeg fikk jo bekreftet alle fordommene jeg hadde mot dama. Enig i at det ble litt vel propaganda.
Gjest Dum Perignon Skrevet 6. august 2005 #9 Skrevet 6. august 2005 Carl I Hagen, sjefen hennes, kommer nok uansett til å hive Magasinet i søpla. Pass på, alle landets hagesentre!
Gjest Valhalla Skrevet 6. august 2005 #10 Skrevet 6. august 2005 Mulig at Magasinet i større grad har latt utsagnene hennes stå usminket, men ingen kan være i tvil om at det er hennes ord. ← Du er jo så opptatt av nyanser og at sitater tatt ut av en større sammenheng kan gi feil bilde, men ikke her?
Gjest Dum Perignon Skrevet 6. august 2005 #11 Skrevet 6. august 2005 Du er jo så opptatt av nyanser og at sitater tatt ut av en større sammenheng kan gi feil bilde, men ikke her? ← Les intervjuet før du stiller feil begrunnede spørsmål. Selv om du altså ikke har peiling på hva du spør om, er det likevel positivt at du åpner for at det kan være dumt å ta enkeltelementer ut av en større sammenheng. Dét skal du ha for, særlig hvis du husker det når jeg kommer med dette sitatet ditt senere.
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #12 Skrevet 6. august 2005 Det lå ikke på internet og jeg boikotter dagbladet, hva var det som var så ille? ← Hun ble avkledd som ei skikkelig vestkantdåse.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #13 Skrevet 7. august 2005 Hei! Så bra at du tok opp dette! Jeg har heller ikke sans for dama eller politikken, men kjente at jeg satt og freste litt under lesningen av portrettet. Følte at journalistens aversjoner bare lyste gjennom. Det er jo nesten parodisk! (Er det Hyacint Bucket som er beskrevet...) Håper at noen (ikke meg i denne omgang) skriver inn til Magasinet og gir dem et spark bak!
Gjest VBK Skrevet 7. august 2005 #14 Skrevet 7. august 2005 Hva med en link til det man debatterer...?
Gjest Mito24 Skrevet 7. august 2005 #15 Skrevet 7. august 2005 (endret) Magasinet er en skitten blekke kokt sammen av fnisefeminister som stemmer SV og kjøper dongeribukser til 2000 kroner. Jeg ville heller lest Ari Behns samlede verker oversatt til gammelfinsk. Jeg håper Dagbladet må legges ned. Endret 7. august 2005 av Mito24
Cassiopeia Skrevet 7. august 2005 #16 Skrevet 7. august 2005 Hei! Så bra at du tok opp dette! Jeg har heller ikke sans for dama eller politikken, men kjente at jeg satt og freste litt under lesningen av portrettet. Følte at journalistens aversjoner bare lyste gjennom. Det er jo nesten parodisk! (Er det Hyacint Bucket som er beskrevet...) Håper at noen (ikke meg i denne omgang) skriver inn til Magasinet og gir dem et spark bak! ← Hvis dette er propaganda etc, så hvordan forklarer dere at Margaret Eckbo selv har latt det bli trykket? Jeg garanterer dere at dama har lest igjennom det ferdige intervjuet før trykking. Ikke gi journalisten skylda for at dama er så utrolig ufyselig.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #17 Skrevet 7. august 2005 Har hun lest det er det greit, da er hun bare ufyselig og litt korttenkt (tenker spesielt på uttalelsen om at katten må ha Downs syndrom fordi den ikke er god på "katteting"). Så jeg synes det er rart hvis hun har gjort lest gjennom det og godkjent det (snakk om manglende selvinnsikt i tilfelle!). Er det noen som helt sikkert vet at man får lese gjennom disse intervjuene først eller er det bare gjetting? Tror det finnes enkelte blader/aviser der man ikke får det. mvh "kjeftegjest" tidligere i tråden
Gjest Dum Perignon Skrevet 7. august 2005 #18 Skrevet 7. august 2005 Ser at noen sliter litt med å innrømme at den ene av to profilerte FrP-damer er skikkelig ufyselig. Det må jo være Dagbladets feil, liksom...
Anglofil Skrevet 7. august 2005 #19 Skrevet 7. august 2005 Jeg må innrømme at jeg aldri har likt Margaret Eckbo, eller støttet Frp, men det betyr ikke at jeg støtter propaganda, noe som er en alvorlig anklage, mener jeg, men dog ikke noe som er uvanlig, i både "høyre-aviser" og "venstre-aviser". Noe jeg vet helt sikkert, etter å ha vært politisk aktiv og jobbet med politikk en god stund, er at de fleste politikere dobbeltsjekker hva som kommer på trykk, og har sin fulle rett til å gjøre det. Og i hvertfall i en såpass stor avis, som har så stort opplag. Jeg kan være enig i at journalisten kan ha vinklet det til sitt favør, men det er faktisk også journalistenes fulle rett, men har ikke lov til å komme med uriktige sitater/utsagn. Men noe som politikere er svært bevisste på, er hvilke aviser man helst vil fremstilles i. Og hun takket ja til dette portrettintervjuet, og det de fleste vet at Dagbladet er mer til venstre, enn for eksempel VG(mener nå jeg, men meg om det). Uansett, jeg regner også med at politikere er såpass bevisste, at det vet hva de går til. Selv så vet jeg hvem som antagelig vil fremstille meg i et best mulig lys når jeg skal f. eks få en sak i lokalavisa, det er noe de fleste politikere merker seg. Selvom jeg er en sosialist, så leser jeg de fleste aviser, Aftenposten, VG, Dagbladet, Dagsavisen, lokale blader osv. Ikke fordi jeg nødvendigvis støtter slik sakene i avisene blir vinklet, men for å kunne forstå mine motstandere. For det ville vært feil å møter til en debatt med en som har et annet syn, hvis jeg ikke vet på hvilken måte eller hvorfor. Og aviser er et viktig redskap til det. Mvh Yvonne
Gjest LoisLane Skrevet 7. august 2005 #20 Skrevet 7. august 2005 Hva med en link til det man debatterer...? ← Som du ser over, ligger ikke artikkelen ute på nettet - kun i Magasinets papirutgave. Hvis dette er propaganda etc, så hvordan forklarer dere at Margaret Eckbo selv har latt det bli trykket? Jeg garanterer dere at dama har lest igjennom det ferdige intervjuet før trykking. Ikke gi journalisten skylda for at dama er så utrolig ufyselig. ← Dette minner meg om TV-programmet om Ingeborg Sørensen og valentinerballet hennes. Hun så gjennom programmet og skjønte ikke at hun framsto som et nek. Noen ganger bør folk beskyttes mot seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå