Anonym2098 Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har nå fått sterkt anbefalt av to forskjellige leger å gå ned til 50% studieprogresjon og å søke AAP ved siden av. Det er siden jeg mister halvparten av studielånet og tilleggsstipendet, Men finner ingen informasjon om dette. (Vet det kan være litt vrient å få dette, legen visste ikke hvordan... men sa bare at man skulle søke vanlig AAP og så visste hun ikke mer...) så lurer på om noen er dere har fått dette, har informasjon om dette og kanskje hvor mye man får? (Når man er under 25)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Når du søker AAP må du være minst 50% syk ifht jobb. Så kommer det an på hva du og veileder i nav vurderer vil være hensiktsmessig aktivitet for deg. I noen tilfeller kan du få studiet godkjent som aktivitet, andre ganger kan f.eks det å gå i behandling være nok. Det kommer an på hva du klarer. Noen ganger kommer studiet som "egenaktivitet som ikke skal komme i veien for å komme tilbake i jobb". Det betyr f.eks at om nav mener du skal ha annen aktivitet enn studier, så må ikke studiene krasje med det du skal møte opp på. Eller gjøre at du ikke er frisk nok til å møte på hovedaktiviteten. Det er heller ikke sikkert at du får godkjent studiet du går på, hvis det er et studie de mener ikke gir deg bedre mulighet til jobb. Søk AAP, du har ikke noe å tape. Det kommer faktisk mer an på veilederen du får enn på regelverket, etter min erfaring. Noen veiledere har litt fornuft, andre lager så mye styr at du har fulltidsjobb med å sjonglere ting som ikke egentlig gjør mye for deg, men som ser pene ut i veileders papirer. Selv har jeg hatt progresjon i studier og andre aktiviteter hele veien, har bare siste semester igjen på studiet. Så fikk jeg ny veileder som skal sette meg inn i ny aktivitet (som jeg tidligere har gjennomført!) og forteller meg at om jeg prioriterer å gjøre ferdig studiene (profesjonsutfanning med garantert jobb) kommer hun til å stoppe AAP. Du vet aldri hvem du møter. Men søk, håp du får et vetugt menneske, og gjør det beste du kan. Minstesats AAP ligger på litt over 12000kr mnd. Anonymkode: f4c2d...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå