Gjest Når legger barnevakten ungene de Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 Farmor og farfar er barnevakt for jenta vår på 1 år nå og hun skal ligge over der. Jeg har gitt beskjed at hun pleier å legge seg halv 7 og sover bare en gang om dag, så hun trenger det. Men farmor og farfar vil helst gjøre ting på sin måte og legger henne ike før de syns de har kost seg nok med henne. (lest: seint) Da er hun overtrøtt og umulig å legge. Er jeg helt teit som legger meg borti hva andre gjør når de passer jenta mi? Mannen min mener det og sier de kanskje ikke vil passe henne igjen hvis jeg sier at de bør legge henne da og da osv. Er det sånn det fungerer? Det er ihvertfall vanskelig å la vær å blande seg.
Gjest filosofia Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Med mindre DERE får problemer flere dager etterpå, så la dem gjøre som de vil. Det er de som må stresse med vill unge. Dersom hun tar det ut i mange dager etterpå hadde jeg forlangt at de holdt mine rutiner. Det bør de fatte.
Gjest la Flaca ii Skrevet 6. august 2005 #3 Skrevet 6. august 2005 Med mindre DERE får problemer flere dager etterpå, så la dem gjøre som de vil. Det er de som må stresse med vill unge. Dersom hun tar det ut i mange dager etterpå hadde jeg forlangt at de holdt mine rutiner. Det bør de fatte. ← Det har vært merkbart et par-tre dager før det har normalisert seg igjen tidligere, men det verste er at jeg syns så synd på henne liksom. Må virkelig jobbe med å slippe taket, men samtidig så hadde jeg da absolutt fulgt rådene fra mamma og pappa, dersom jeg var barnevakt! Blir både irritert og overrasket for å være ærlig... Blander meg ikke i måltider og andre ting, men å holde ungen våken 4-5 timer senere enn hun vanligvis legger seg skjønner jeg ikke poenget med en gang.
Gjest La Flaca ii Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Ser jeg har bytta om tema og brukernavn. Skylder på den nye layouten på sida jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Farmor og farfar bør følge barnets rutiner.
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #6 Skrevet 6. august 2005 Med et så lite barn synes jeg helt klart besteforeldrene skal følge barnets rutiner. Søvn er viktig, og at barn blir overtrøtte er veldig slitsomt for alle parter. Har vært i samme situasjon selv, og vet at det er utrolig slitsomt. Når barnet i tillegg bruker dagevis på å ta seg inn igjen sier svaret seg selv. Men det er ikke alltid besteforeldre hører på slikt...
Brunhilde Skrevet 7. august 2005 #7 Skrevet 7. august 2005 Hvis det hadde vært en betalt barnevakt er det klart at denne skulle fulgt dine retningslinjer. Jeg syns det er noe helt annet når barnet er på besøk hos besteforeldre - da SKAL begge parter få lov til å kose seg litt ekstra! Kan du ikke leve med det må du heller holde ungen hjemme!
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #8 Skrevet 7. august 2005 Hvis det hadde vært en betalt barnevakt er det klart at denne skulle fulgt dine retningslinjer. Jeg syns det er noe helt annet når barnet er på besøk hos besteforeldre - da SKAL begge parter få lov til å kose seg litt ekstra! Kan du ikke leve med det må du heller holde ungen hjemme! ← Her var det jo ikke snakk om hva foreldrene kan leve med, men hva som er best for barnet. Om barnet blir overtrøtt kan det føre til problemer rundt legging i flere dager, det gjorde det for oss når min datter var liten.
Brunhilde Skrevet 7. august 2005 #9 Skrevet 7. august 2005 I åpningsinnlegget kommer det helt klart frem at dette har å gjøre med hva mor kan leve med - og, slik jeg ser det, hennes behov for kontroll også når barnet er utenfor hennes rekkevidde. Jeg holder fast på at hvis man ikke tåler endrede rutiner når andre tar hånd om barnet så er det best å ta hånd om barnet selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå