Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er gravid og var hos jordmor. Hun tok forskjellige prøver. Skjønte ikke svaret helt. Er det noe i urinen som ikke stemmer? Hva er streptokokker? Prøvde å ringe henne idag men fikk ikke hjelp

20201203_223632.jpg

Anonymkode: 8313e...474

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har visst fått påvist GBS. Det hadde jeg også ved kontroll sist. Det er ikke farlig nå, men hvis du har det ved fødsel så kan det være farlig for barnet. Derfor sjekkes det sånn at de kan være obs ved fødsel. Les litt om det :) Det er ganske vanlig, det er ikke noe du har gjort eller ikke gjort for å få det.

Anonymkode: 800f7...e12

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, du har visst fått påvist GBS. Det hadde jeg også ved kontroll sist. Det er ikke farlig nå, men hvis du har det ved fødsel så kan det være farlig for barnet. Derfor sjekkes det sånn at de kan være obs ved fødsel. Les litt om det :) Det er ganske vanlig, det er ikke noe du har gjort eller ikke gjort for å få det.

Takk for svaret 🙂 men hva vil skje hvis jeg har det rundt fødselen også?😪

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svaret 🙂 men hva vil skje hvis jeg har det rundt fødselen også?😪

Ts

Da vil du få tilbud om antibiotikabehandling pluss at de følger nøye med på barnet for å fange opp dersom det får infeksjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vil du få tilbud om antibiotikabehandling pluss at de følger nøye med på barnet for å fange opp dersom det får infeksjon.

Man får ikke tilbud om antibiotika. Det fikk ihvertfall ikke jeg. Men de følger kanskje litt ekstra med på barnet. 

Anonymkode: 4a126...44e

Skrevet

Man får ikke tilbud om antibiotika. Det fikk ihvertfall ikke jeg. Men de følger kanskje litt ekstra med på barnet. 

Anonymkode: 4a126...44e

Ok, da står det litt ulik info hos ulike kilder :)

Skrevet

Jeg fikk påvist dette nå nylig. Fikk beskjed av jordmor at de vil gi meg antibiotika under fødsel for å unngå å smitte barnet 😊

Anonymkode: 7b321...27c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg fikk påvist dette nå nylig. Fikk beskjed av jordmor at de vil gi meg antibiotika under fødsel for å unngå å smitte barnet 😊

Hvor langt r du på vei?🙂

Skrevet

Ble mest nysgjerrig på hva "midtstråle" skal bety. Er det så mange måter å tisse på, lizm?

Anonymkode: d1cb6...8c8

• Liker 1
Skrevet

Ble mest nysgjerrig på hva "midtstråle" skal bety. Er det så mange måter å tisse på, lizm?

Hahaha det reagerte jeg også på

Ts

Skrevet

Jeg fikk antibiotika intravenøst under fødsel 

Skrevet

Midtstråle er urinen som kommer midtveis i tissingen 😅 typ, man skal ikke samle opp det første urinen som kommer ut når man tisser, og heller ikke de siste skvettene. 

• Liker 4
Skrevet
missg skrev (20 minutter siden):

Midtstråle er urinen som kommer midtveis i tissingen 😅 typ, man skal ikke samle opp det første urinen som kommer ut når man tisser, og heller ikke de siste skvettene. 

Oi visste ikke det. Jeg samlet opp alt

Ts

Skrevet
Jegogduogvito skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk antibiotika intravenøst under fødsel 

Hadde du noen bivirkninger av det etter fødsel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde du noen bivirkninger av det etter fødsel?

Nei :)

Skrevet
missg skrev (31 minutter siden):

Ah, selvsagt. Makes sense.

Skrevet

Blandet flora vil som oftest si at det har kommet tarmbakterier i urinen. Viktig med grundig underlivsvask først og midtstrømsprøve for å være sikker på å få gyldig urinprøve. 

Anonymkode: 67f65...2ca

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor langt r du på vei?🙂

Er i uke 28. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oi visste ikke det. Jeg samlet opp alt

Ts

Dette burde personen som følger deg opp kontrollert og/eller informert deg om, siden det faktisk har litt å si at prøven tas riktig for den undersøkelsen som skal gjøres. Syndes ofte mot, da.

Anonymkode: e1652...d3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...