AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg tror faktisk ikke jeg takler en runde til. Har allerede fått to stk på 2.5 år. Siste både graviditet og fødsel ble utrolig hard. Det er det tøffeste jeg noen gang har vært igjennom. Samboer derimot sier at han er imot abort og får ordentlig vondt inni seg med tanke på at jeg ikke vil. Jeg sier at jeg bare ikke vil dette nå, verken kroppen eller psyken min orker en runde til nå. Kanskje med tiden, om 3 år eller noe, men ikke nå. Hva tror dere? Anonymkode: aaf92...813 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Hvorfor bruker du ikke prevensjon?! Anonymkode: ec1a7...25e 38
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Din kropp. En graviditet er en enorm påkjenning og du skal gjennom det, og det er alene. Greit nok at han tar sitt med barn og hjem. Men barn og hjem må du også ta deg av+deg selv og det nye barnet. Jeg hadde tatt abort, fordi de to fødte barna dine er mer verdt og trenger deg med enn fosteret. Anonymkode: 1afc7...574 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Ja, lurer jo også på om hvorfor du ikke er mer forsiktig, men det er nå engang så. Du er gravid, sånn er det. Min søster fikk 2 veldig tette - og hadde såpass bekkenløsning etter førstemann at da hun ble gravid igjen omtrent likt som deg, 5 mnd etter fødsel ca, så fikk hun beskjed om at hun trolig ville få varige mén av å bære frem barnet. Likevel, abort er tøft, hun beholdte, og har slitt med bekken og rygg siden den gang (15 år siden). Disse tingene kan det være greit å diskutere med samboer og evt lege eller fysioterapeut som kan fortelle mer om hvordan dette blir for deg rent fysisk; det tar gjerne over ett år etter fødsel før kroppen er ferdig innhentet i alt av muskler og skjelettdeler, så dette blir utrolig tøft når du allerede har to stk så tette. Ønsker deg lykke til, og skriver ikke dette for å verken dømme eller skremme, bare vet og har sett på nært hold hvor tøft det er for en kropp å gjøre dette. Anonymkode: 426c1...025 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Det er faktisk ikke bra for en kropp å gå gravid tett på siste fødsel mange ganger, både for psyken og for at kroppen skal få tid til å komme seg. Om du kjenner at dette er noe du ikke klarer så ta abort. Å så skaffer du deg prevensjon med en gang! Mannen din slipper billig unna ved at han kanskje må slite med noen våkennetter osv, men du får ødelagt kroppen din om du presser den lenger enn hva du kjenner går bra. Anonymkode: b486b...f98 12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Noen kvinner får da 3 barn i løpet av 3 år uten problemer! Anonymkode: e005c...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 Uff nei det hadde ikke jeg heller orket å gått igjennom så kjapt. Jeg ville tatt abort, men få deg prevensjon og da. Hjelper ikke å holde på uten prevensjon burde du jo forstått før du ble gravid. Er jo deres egen feil så. Anonymkode: eafe6...8cc 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor bruker du ikke prevensjon?! Anonymkode: ec1a7...25e Jeg har gått på cerazette og blødd mye av og på. Så jeg har faktisk gått på det. Skjønner at det er lett å anta noe annet, men dette er andre gang jeg blir gravid på prevensjon. Anonymkode: aaf92...813 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, lurer jo også på om hvorfor du ikke er mer forsiktig, men det er nå engang så. Du er gravid, sånn er det. Min søster fikk 2 veldig tette - og hadde såpass bekkenløsning etter førstemann at da hun ble gravid igjen omtrent likt som deg, 5 mnd etter fødsel ca, så fikk hun beskjed om at hun trolig ville få varige mén av å bære frem barnet. Likevel, abort er tøft, hun beholdte, og har slitt med bekken og rygg siden den gang (15 år siden). Disse tingene kan det være greit å diskutere med samboer og evt lege eller fysioterapeut som kan fortelle mer om hvordan dette blir for deg rent fysisk; det tar gjerne over ett år etter fødsel før kroppen er ferdig innhentet i alt av muskler og skjelettdeler, så dette blir utrolig tøft når du allerede har to stk så tette. Ønsker deg lykke til, og skriver ikke dette for å verken dømme eller skremme, bare vet og har sett på nært hold hvor tøft det er for en kropp å gjøre dette. Anonymkode: 426c1...025 Det blir nok slik med meg også om jeg beholder. Jeg har mistet et par ganger før, men aldri tatt frivillig abort. Anonymkode: aaf92...813
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Uff nei det hadde ikke jeg heller orket å gått igjennom så kjapt. Jeg ville tatt abort, men få deg prevensjon og da. Hjelper ikke å holde på uten prevensjon burde du jo forstått før du ble gravid. Er jo deres egen feil så. Anonymkode: eafe6...8cc Spennende å se hvordan det går igjen at jeg absolutt ikke kan ha gått på prevensjon. Anonymkode: aaf92...813 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Spennende å se hvordan det går igjen at jeg absolutt ikke kan ha gått på prevensjon. Anonymkode: aaf92...813 Typisk KG og bare anta noe. Anonymkode: a7a5d...558 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Det anbefales 18 mndr imellom hver for at kroppen din skal ta seg inn igjen : https://www.aftenposten.no/norge/i/Wj6zr/vent-med-barn-nummer-to Anonymkode: d39bb...c6e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Har selv blitt gravid med prevensjon. Hvis du kjenner at dette vil gå utover din helse og oppfølgingen av barna dine, så tenker jeg det er helt greit med abort. Vet selv hvordan det er med tette svangerskap og bekkenløsning. Prioriter deg selv! Lykke til 👍 Anonymkode: 8d60c...7c7 6
amz Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Hvorfor er du ikke mer forsiktig, du er tydeligvis veldig fertil 🙃
Silva Pluvialis Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen kvinner får da 3 barn i løpet av 3 år uten problemer! Anonymkode: e005c...bbc NOEN ja. Hva har det med dette å gjøre? Ts sier da veldig tydelig at hun kjenner på at hun ikke takler en ny runde allerede nå Anonymkode: b486b...f98 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har gått på cerazette og blødd mye av og på. Så jeg har faktisk gått på det. Skjønner at det er lett å anta noe annet, men dette er andre gang jeg blir gravid på prevensjon. Anonymkode: aaf92...813 Anbefaler deg å teste ut spiral 🙌🏼 Anonymkode: b486b...f98 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Uatskillelig skrev (4 minutter siden): Jeg vet om en kvinne som ble gravid to måneder etter fødsel. Det gikk bra. Det kan gå bra for deg også. Ikke ta abort om far er uenig. Det er faktisk hans barn også. Og det er faktisk ts sin kropp som må lide og få eventuelle sen skader som ikke forsvinner ved neste fødsel. Anonymkode: d8ef0...e22 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Uatskillelig skrev (4 minutter siden): Jeg vet om en kvinne som ble gravid to måneder etter fødsel. Det gikk bra. Det kan gå bra for deg også. Ikke ta abort om far er uenig. Det er faktisk hans barn også. Så en kvinne skal ødelegge psyken og kroppen mer fordi mannen vil? Anonymkode: b486b...f98 12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 Når man har fått de barna man vil ha, hva med sterilisering? Anonymkode: 64b64...317
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå