Gå til innhold

Dere som har termin i januar - julefeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i januar, og jeg blir satt igang i uke tre eller fire.

Er veldig redd for å føde alene hvis mannen eller jeg skulle bli forkjølet. Sykehuset jeg skal føde på tillater ikke far å bli med på fødsel eller barsel ved luftveisinfeksjoner.

Nå vurderer jeg en rolig jul med bare oss, uten ekstra familie. Har ett barn som går i bhg, men vil vurdere å ha henne hjemme uken(e?) før fødsel for å unngå smitte. Bor i Lillestrøm med svært mye smitte. 

Er det andre som føler det på samme måte? 

Anonymkode: 85391...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en stille og rolig jul bare dere :) stress ned og nyt hverandre, ikke verd å stresse og henge med mange,  og potensielt bli smittet. Neste jul er dere en til.

Obs: vil bare nevne...med mellomste vår, hadde jeg termin 12.jan. men barnet kom på morgenen første juledag! Helt uforberedt- og stor var han også! 😄 so you never know...

Anonymkode: 6cbb9...da2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta en stille og rolig jul bare dere :) stress ned og nyt hverandre, ikke verd å stresse og henge med mange,  og potensielt bli smittet. Neste jul er dere en til.

Obs: vil bare nevne...med mellomste vår, hadde jeg termin 12.jan. men barnet kom på morgenen første juledag! Helt uforberedt- og stor var han også! 😄 so you never know...

Anonymkode: 6cbb9...da2

Hehe, det er sant - man vet jo aldri heeeeelt sikkert.. 💓 Vi tar nok en rolig jul, oss tre. Er så ufattelig leit hvis vi skulle være syke når babyen kommer. Takk for fin kommentar 😊

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har termin i januar, og jeg blir satt igang i uke tre eller fire.

Er veldig redd for å føde alene hvis mannen eller jeg skulle bli forkjølet. Sykehuset jeg skal føde på tillater ikke far å bli med på fødsel eller barsel ved luftveisinfeksjoner.

Nå vurderer jeg en rolig jul med bare oss, uten ekstra familie. Har ett barn som går i bhg, men vil vurdere å ha henne hjemme uken(e?) før fødsel for å unngå smitte. Bor i Lillestrøm med svært mye smitte. 

Er det andre som føler det på samme måte? 

Ikke helt det samme, men jeg og sønnen fikk influensa 2,5 uke før termin ifjor, og da ville mannen blitt hjemme med sønnen vår om fødselen hadde startet. Tenkte egentlig at set sikkert hadde gått helt fint. Hva syms du er det verste med å eventuelt ikke kunne ha med far på fødsel? Er det at du føler su trwnger han der, eller at det er synd at gar går glipp av fødselen.

Anonymkode: f72bf...ed7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke helt det samme, men jeg og sønnen fikk influensa 2,5 uke før termin ifjor, og da ville mannen blitt hjemme med sønnen vår om fødselen hadde startet. Tenkte egentlig at set sikkert hadde gått helt fint. Hva syms du er det verste med å eventuelt ikke kunne ha med far på fødsel? Er det at du føler su trwnger han der, eller at det er synd at gar går glipp av fødselen.

Anonymkode: f72bf...ed7

Jeg trenger han, definitivt. Har angst for sykehus. 

• Liker 3
Skrevet

Her går julen sin vante gang, vi skal en tur til svigerinna mi på julaften og moren min første dag og nyttårsaften. Det føler jeg meg trygg på, siden jeg vet at alle sammen er veldig nøye på smittevern og har vært veldig nøye hele veien. Kommer også til å sende datteren min i barnehagen som normalt, jeg vil at hverdagen hennes skal være mest mulig normal selv om hun snart skal bli storesøster. Samboeren min har ei datter fra før av også, og vi kan hverken kreve av eksen hans at hun må være hjemme fra sin barnehage eller nekte samvær de siste helgene før fødsel (ikke vil vi det heller), så barnehagebasillene kan vi uansett få i hus :) 

Bor dog i et område med lite smitte, så føler meg trygg sånn sett, selv om det kan forandre seg. 

Anonymkode: 813d2...473

Skrevet

Jeg tar barnet ut av barnehagen 18 desember i år, mtp smitte. Har ikke termin før april og vil nok ta barnet ut av bhg en uke før påskeferien (termin like etter), hvis smitten er like stor da. Blir smitten større tipper jeg kommunen snart går til rødt nivå i bhg. Lillestrøm her også.

Anonymkode: b9858...80b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i nærheten, og vil tro vi sokner til samme sykehus. Jeg har termin i midten av januar, men eldste kom 3 uker før, så er forberedt på det nå også. Vi skal feire jul som vanlig med våre foreldre, men det er det eneste. Etter julafte skal vi "isolere" oss og bare være oss. 

Anonymkode: ee9ca...13f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har termin 5.januar og er så tåpelig at jeg vurderer å kjøre fire timer hjem for å feire jul 🤔

Anonymkode: 9bb47...4d9

Skrevet

Jeg har termin 3 januar. Skal feire jul hjemme med mann og barn. Håper hun kommer før jul da, så jeg slipper stresset med å ligge på sykehuset f.eks julaften. Vil helst unngå å ødelegge jula for barna 😄

Skrevet

Har termin rett over julaften. Med mindre vi er på sykehuset er planen å feire hjemme hos mannen og meg. Oss to, min mor, en slektning og kanskje bror m/ samboer. Det forutsetter selvsagt at alle er friske. 

Anonymkode: dd437...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...