Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cuntzilla skrev (1 minutt siden):

Takk for tipset, skriver under oppropet :)

Må le når folk bruker begrepet "militante ateister" når det bare er snakk om en skarp penn.. tenker bare på denne:

287558901_militantateist.jpg.34ce3bb4a4d87e93c20c8ace08618a85.jpg

Militant ateisme på sitt beste er det man ser i Kina hvor religiøse drepes og forfølges for sin tro. Det er vel dette Humanistisk Ungdom egentlig ønsker seg, og det begynner med dette forslaget som diskriminerer mot kristne.

Anonymkode: 4ddc2...1f5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må man fjerne det for alle isåfall, å kun fjerne det for kristne er diskriminering og strider med vår Grunnlov.

Vi er ikke en sekulær stat, vår kristne kulturarv er fortsatt nedfelt i Grunnloven og flertallet av nordmenn er kristne.

Fjerne hva for alle? Så vidt meg bekjent, så deltar ikke skolebarn i gudstjenester eller tilbedelser av guder i noen annen form enn i skolegudstjenestene. 

Jeg har for øvrig ikke noe imot besøk i kirka, snakk med en prest, på lik linje med besøk i et tempel, en synagoge eller en moske, hvis det er for informasjonens skyld, men jeg syns ikke man skal tilby religiøs tilbedelse i skolesammenheng, uansett hvor "frivillig" det er. Og ja, jeg skriver "frivillig", fordi man vet at sosialt press mange steder vil gjøre dette alt annet enn frivillig. Noe skolen prøver å unngå i alle andre sammenhenger, fordi man ønsker å sveise elever sammen, ikke gjøre det åpenbart hvem som skiller seg ut. 

Anonymkode: 3b913...b8a

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da må man fjerne det for alle isåfall, å kun fjerne det for kristne er diskriminering og strider med vår Grunnlov.

Vi er ikke en sekulær stat, vår kristne kulturarv er fortsatt nedfelt i Grunnloven og flertallet av nordmenn er kristne.

Flertallet av nordmenn står oppført i statskirken av tradisjon og utvitenhet. Under halvparten av nordmenn tror på gud. Og utviklingen går heldigvis videre i en fornuftig retning der.

https://forskning.no/religion-universitetet-i-agder-partner/de-fleste-ikke-religiose-er-medlemmer-av-kirken/1223089

Anonymkode: 7c457...3e6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fjerne hva for alle? Så vidt meg bekjent, så deltar ikke skolebarn i gudstjenester eller tilbedelser av guder i noen annen form enn i skolegudstjenestene. 

Jeg har for øvrig ikke noe imot besøk i kirka, snakk med en prest, på lik linje med besøk i et tempel, en synagoge eller en moske, hvis det er for informasjonens skyld, men jeg syns ikke man skal tilby religiøs tilbedelse i skolesammenheng, uansett hvor "frivillig" det er. Og ja, jeg skriver "frivillig", fordi man vet at sosialt press mange steder vil gjøre dette alt annet enn frivillig. Noe skolen prøver å unngå i alle andre sammenhenger, fordi man ønsker å sveise elever sammen, ikke gjøre det åpenbart hvem som skiller seg ut. Anonymkode: 3b913...b8a

Man besøker andre gudshus enn det kristne. Selve deltakelsen er altså frivillig allerede idag, og burde derfor ikke være noe problem, man driver ikke utøvelse av troen med mindre man vil det selv. Men ateister forsøker å påtvinge sitt syn på andre med bruk av tvang og vold.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Militant ateisme på sitt beste er det man ser i Kina hvor religiøse drepes og forfølges for sin tro. Det er vel dette Humanistisk Ungdom egentlig ønsker seg, og det begynner med dette forslaget som diskriminerer mot kristne.

Dette er jo bare latterlig. De vil fjerne dette fra skolen, og er for religionsfrihet - og ja, da er de jo som i Kina - verdens største diktatur. Saklig..

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man besøker andre gudshus enn det kristne. Selve deltakelsen er altså frivillig allerede idag, og burde derfor ikke være noe problem, man driver ikke utøvelse av troen med mindre man vil det selv. Men ateister forsøker å påtvinge sitt syn på andre med bruk av tvang og vold.

Det som ikke er noe problem, er å gå i kirken på fritiden, for de som ønsker det. 

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (20 minutter siden):

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, ts.

Har signert oppropet nå!

Her er argumentene:

• Tese 1. Religiøs utøvelse tilhører fritiden
  • Tese 2. Skolegudstjeneste er ekskluderende 
  • Tese 3. Forkynnelse i skolen er feil
  • Tese 4. Barn bør ikke forskjellsbehandles basert på foreldrenes livssyn
  • Tese 5. Man kan besøke kirka på fritiden
  • Tese 6. Offentlige tilbud skal være nøytrale, ikke favorisere en religion eller ett livssyn

Jeg har også signert. Jeg hadde ikke fått med meg denne kampanjen så for meg er det også tusen takk til TS. :) 

Skrevet

Men ateister forsøker å påtvinge sitt syn på andre med bruk av tvang og vold.

Oi, lest historiefaget mye eller? Vet du hvordan kristendommen ble innført i Norge for eksempel? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ærlig talt. Ta deg sammen. 

Å ville fjerne gudstjenester fra skolen er ikke i nærheten av å drepe noen :roll:

Dette er ikke diskriminering. Folk kan vel gå i kirken så mye de vil på fritiden.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flertallet av nordmenn står oppført i statskirken av tradisjon og utvitenhet. Under halvparten av nordmenn tror på gud. Og utviklingen går heldigvis videre i en fornuftig retning der.

https://forskning.no/religion-universitetet-i-agder-partner/de-fleste-ikke-religiose-er-medlemmer-av-kirken/1223089

Opp mot 25 prosent av befolkningen er ikke-religiøse og tror verken på gud eller andre høyere makter og har ingen hverdagsritualer knyttet til religion, sier Urstad

Kun 25% er altså ateister, resten er kristne eller tror på andre religioner. Men denne minoriteten vil nå påtvinge sitt syn ved å fjerne en allerede frivillig ordning I strid med vår Grunnlov og vår kristne kulturarv og historie.

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo bare latterlig. De vil fjerne dette fra skolen, og er for religionsfrihet - og ja, da er de jo som i Kina - verdens største diktatur. Saklig..

Det er første steget i den retningen, de vil bruke tvang for å påtvinge ateismen på flertallet og nekte oss å utøve vår tro.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Opp mot 25 prosent av befolkningen er ikke-religiøse og tror verken på gud eller andre høyere makter og har ingen hverdagsritualer knyttet til religion, sier Urstad

Kun 25% er altså ateister, resten er kristne eller tror på andre religioner. Men denne minoriteten vil nå påtvinge sitt syn ved å fjerne en allerede frivillig ordning I strid med vår Grunnlov og vår kristne kulturarv og historie.

Du må jo lese da, det står til og med som en overskrift.

– Tallene viser at under halvparten av befolkningen i Norge tror på Gud. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å undervurdere folk. "Av uvitenhet" Jeg tror nok de fleste godt vet at de kan melde seg ut gitt.

Syns ateister kan slutte med de opposisjonelle gangene sine og konsentrere seg om sitt eget livssyn. Det er helt frivillig å være på skolegudtjeneste. 

• Liker 4
Skrevet

Det er første steget i den retningen, de vil bruke tvang for å påtvinge ateismen på flertallet og nekte oss å utøve vår tro.

Ja, slik som kristendommen ble påtvunget de i landet når den kom?

• Liker 6
Skrevet
Just now, SoWhat? said:

Snakk om å undervurdere folk. "Av uvitenhet" Jeg tror nok de fleste godt vet at de kan melde seg ut gitt.

Syns ateister kan slutte med de opposisjonelle gangene sine og konsentrere seg om sitt eget livssyn. Det er helt frivillig å være på skolegudtjeneste. 

Det har vært mangt en sak der folk har blitt overrasket over å få valgkort til kirkevalg i posten. Read the news..

• Liker 5
Skrevet

Du må jo lese da, det står til og med som en overskrift.

– Tallene viser at under halvparten av befolkningen i Norge tror på Gud. 

Du må lese mer enn overskriften

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det du gjør er å si at ateisme er å være fanatisk antireligiøs der man ønsker å forfølge folk for deres tro. Det er piss, og det kan du slutte med.

Like lite som at alle kristne driver med forfølgelse av ikke-kristne er det en slik fellesnevner for ateister.

Og det er IKKE å forfølge den kristne tro å be utøverne av religionen vennligst gjøre det i kirken sin på fritiden.

Skrevet (endret)

Dette er bare trist. Jeg har ikke så mye mer å si. 

Endret av Uatskillelig
Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Det du gjør er å si at ateisme er å være fanatisk antireligiøs der man ønsker å forfølge folk for deres tro. Det er piss, og det kan du slutte med.

Like lite som at alle kristne driver med forfølgelse av ikke-kristne er det en slik fellesnevner for ateister.

Og det er IKKE å forfølge den kristne tro å be utøverne av religionen vennligst gjøre det i kirken sin på fritiden.

Det er sannheten, det ser vi både med dette forslaget, og i ateismens ekstreme form i Kina hvor religiøse drepes og forfølges fordi statsateistene vil fjerne religion.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har vært mangt en sak der folk har blitt overrasket over å få valgkort til kirkevalg i posten. Read the news..

Hvor da? Der folk er veldig uopplyste? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...