Gå til innhold

Noen som føler de har blitt en negativ og verre person pga arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier sitt.  Noen som føler at de hadde en annen personlighet og væremåte før man begynte i jobben sin og at den har blitt endret?  På arbeidsplassen min er det så dårlig kommunikasjon, unnvikende folk, forskjellsbehandling og personer som roter mye og der jeg må rydde opp. Det hjelper ikke å si ifra om noe som helst og vi har møter om de samme tingene, men ingenting skjer i praksis. Jeg har jobbet der noen år og jeg kjenner at jeg er blitt en person jeg ikke var.  Jeg må i tillegg jobbe ekstra hver eneste dag pga ei som aldri dukker opp på jobb og vi får ikke hjelp. Jeg har blitt negativ, masete, klagete, fått mer behov for kontroll, frustrert og irritert pga arbeidsmiljøet på jobb.  Har aldri hatt det slik på en arbeidsplass før.  Jeg er blitt en person jeg ikke liker. Så er det vanskelig å bare endre seg når man tilbringer så mye tid på jobb.  Noen som føler det samme i sin jobb? 

Anonymkode: 373f9...fe5

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi var en gjeng i tyveårene som ble dårligere mennesker fordi vi ble utnyttet på arbeidsplassen (tilkalling). Vi ble aldri hørt, fikk byttet vakter uten varsel i siste liten, pålagt for mange arbeidsoppgaver på liten tid osv. Jeg måtte slutte pga helse for et par år siden, min ene venninne det samme i fjor og de to siste står der enda og kommer seg ikke ut. Håper de klarer å holde helsa oppe, den arbeidsplassen har skyhøyt sykefravær og turnover. 

Anonymkode: b3216...f6d

• Liker 6
Skrevet

Absolutt.. Kjenner mer igjen med begge der to over her... Jeg har blitt fryktelig negativ og blir ofte irritert over den minste ting selv om jeg da kanskje ikke viser det. Kommer ikke overens med sjefen og eier av bedriften er akkurat like på trynet. De to jobber tett sammen og utnytter alt og alle. Sjefen tror jeg er avhengig av jobbing da hun tydelivis ikke har noe imot å jobbe overtid og ekstra uten noe spesiell betaling for det, men nå er hun jo også halvveis sykemeldt og etterlater en haug med sjefs arbeid til meg og tar bonusen for dette selv. 

Får konstant dårlig tilbakemelding og de som jobber ti ganger dårligere enn meg kommer unna med ALT uansett hva. Får bare beskjed om at jeg må. Si ifra, noe jeg har gjort sikkert hundre ganger. Man blir heller ikke satt pris på eller takket når man stiller opp eller blir pålagt tvangsskift. Her er det en selvfølge. 

Pga alle negative tilbakemeldingene jeg har fått igjennom disse tre årene er jeg så nøye med alt og får ingenting tilbake. Selvtilliten og selvbilde er gruset. Uansett hvor mye jeg mistrives og behandles dårlig, føler jeg fortsatt at jeg ikke fortjener bedre eller ikke hadde klart en annen jobb bedre siden sjefen aldri klarer å si et fint ord. Kanskje er jeg forferdelig dårlig til å jobbe?? Hun finner i vært fall feil med alt og klarer ikke ta det opp på en voksen måte. Blir bare spydig og frekk tone. 

Et eksempel jeg ikke kommer over fordi det var en så teit ting å henge seg oppi men som er henne i et nøtteskall:

Vi skulle ha personalmøte og måtte stenge 10 min tidligere, får beskjed om å henge opp en lapp med forklaring så kundene skulle se. Greit nok det. Sjefen kommer på jobb.. Driver å ser seg rundt etter noe å klage på. Stiller seg forran lappen som ble hengt opp av meg tidligere og klarer da å begynne å legge ut om at en håndskrevet lapp var skikkelig uprofesjonelt og noe hun absolutt ikke takler. Ja jeg MÅ lage ny tvert (typ 1 time igjen til stenging). Dette ble tatt opp på personalmøte som om det var krise senere... Herregud

• Liker 5
Skrevet

Ja, det å gå på jobb for å gjøre noen andre rik eller å slave for parasittene (stat/komnune) er noe dritt som påvirker alt i livet på en negativ måte. Med engang man kommer seg ut av det og kun jobber for egen velstand blir man en bedre person

Anonymkode: 8ac2e...4ff

• Liker 5
Skrevet

Arbeidelivet er et helvete, uansett hvordan du vrir på det, få deg en turnus så du har lengre avbrekk. Å stampe man-fredag hver uke ødelegger de fleste, uansett yrke. Hjelper ikke å like det man driver med når systemet ikke funker. Aldri gjør en hobby til jobb, da er den ødelagt.

Jeg er selv helt ødelagt av arbeidslivet, psyken min er preget av det. Bare negative leder/kollegaer, som skal suge ut alt av deg. Rakke ned på deg, behandle deg som dritt. 99% av ledere er psykopater, tenker bare tall og penger.

Husk, for en arbeidsgiver er du ikke verdt noe. Du kan bare erstattes av noen andre.

Så fort du har tjent opp grunnlag til nye dagpenger bør du si opp din stilling, ufør får jeg ikke. Så da bruker jeg denne metoden.

Anonymkode: 129ae...7c1

• Liker 10
Skrevet

Muligens. Ugunstige arbeidstider og lite søvn har nok gjort meg litt mer gretten og energiløs.

Anonymkode: 045f0...27b

• Liker 3
Skrevet

Ja! Jobbet på et sted med ekstremt mye drama og baksnakking. Prøvde å holde meg unna, men innså at jeg hadde blitt dratt med på dritten. Da sluttet jeg.

Anonymkode: bafd5...82a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja! Jobbet på et sted med ekstremt mye drama og baksnakking. Prøvde å holde meg unna, men innså at jeg hadde blitt dratt med på dritten. Da sluttet jeg.

Anonymkode: bafd5...82a

Jeg går også uten av døra på sekundet om det er noe bullshit i dag. Godtar ingenting lenger.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Arbeidelivet er et helvete, uansett hvordan du vrir på det, få deg en turnus så du har lengre avbrekk. Å stampe man-fredag hver uke ødelegger de fleste, uansett yrke. Hjelper ikke å like det man driver med når systemet ikke funker. Aldri gjør en hobby til jobb, da er den ødelagt.

Jeg er selv helt ødelagt av arbeidslivet, psyken min er preget av det. Bare negative leder/kollegaer, som skal suge ut alt av deg. Rakke ned på deg, behandle deg som dritt. 99% av ledere er psykopater, tenker bare tall og penger.

Husk, for en arbeidsgiver er du ikke verdt noe. Du kan bare erstattes av noen andre.

Så fort du har tjent opp grunnlag til nye dagpenger bør du si opp din stilling, ufør får jeg ikke. Så da bruker jeg denne metoden.

HAHAHAHAHA, som radioresepsjonen ville sagt det, "DAGENS"

• Liker 2
Skrevet

Tjah. Jeg har jobbet et drøyt tiår i barneverntjenesten. Det gjør gjerne at en mister litt troen på menneskeheten. 

Anonymkode: 117b5...4f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det sånn pga nazi sjefer. Arbeidsmiljøet er helt grusomt. Jeg søker jobber for harde livet, men bor i et område som er hardt rammet med permitteringer og oppsigelser nå pga corona, så ikke noe napp foreløpig.

Anonymkode: 734a0...f24

• Liker 1
Skrevet

Ja. Gode kolleger på "gulvet". Men ledelse inkludert mellomledere er helt ræva. De skal gjerne ha stillingen og lønna, men ansvaret som følger med er det ikke så farlig med. Noen få dyktige kommer jo innom, men det er så tragisk å se at de enten brytes ned eller forsvinner videre. Eller, det er jo bra de forsvinner før de blir ødelagt her. 

Anonymkode: 8156b...027

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje beste jeg har lest i hele dag 😂 Sprøtt å si, men slik arbeidslivet har blitt er ikke den metoden din så veldig dum.

Anonymkode: 25dcc...8ec

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kanskje beste jeg har lest i hele dag 😂 Sprøtt å si, men slik arbeidslivet har blitt er ikke den metoden din så veldig dum.

Anonymkode: 25dcc...8ec

Det er helt seriøst skrevet, jeg har vært i arbeidslivet i over 20år. Så har mye erfaring om det.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har det sånn pga nazi sjefer. Arbeidsmiljøet er helt grusomt. Jeg søker jobber for harde livet, men bor i et område som er hardt rammet med permitteringer og oppsigelser nå pga corona, så ikke noe napp foreløpig.

Anonymkode: 734a0...f24

Derfor bør du heller si opp, ta karantenetiden. Så går du over på dagpenger som varer inntil 2år, om du har nok opptjent grunnlag for det. 2år er lenge det :) Ikke så lengesiden jeg hadde 2år selv.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja. Gode kolleger på "gulvet". Men ledelse inkludert mellomledere er helt ræva. De skal gjerne ha stillingen og lønna, men ansvaret som følger med er det ikke så farlig med. Noen få dyktige kommer jo innom, men det er så tragisk å se at de enten brytes ned eller forsvinner videre. Eller, det er jo bra de forsvinner før de blir ødelagt her. 

Anonymkode: 8156b...027

Er nesten alltid ledelsen som er problemet i en bedrift, de kan ikke behandle mennesker. Får ikke sine ansatte til å trives OG yte best mulig.

Beste er å jobbe på "gulvet", du ser jo når psykopatien kommer frem hos ledere.

• Liker 3
Skrevet

Er det noen som har sendt avvik på arbeidsplassen om noen andre?  Det er flere ting jeg vil sende avvik på, men er redd for at det kommer til å bli bråk og dårlig stemning av det.  Vil egentlig sende avvik om en på jobb som jobber mye svart og ikke tar betalt for det.  Slik at bedriften taper penger på det.  Sjefen vet om dette, men bryr seg ikke.  Noen som har vært i samme situasjon? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 20.09):

Tittelen sier sitt.  Noen som føler at de hadde en annen personlighet og væremåte før man begynte i jobben sin og at den har blitt endret?  På arbeidsplassen min er det så dårlig kommunikasjon, unnvikende folk, forskjellsbehandling og personer som roter mye og der jeg må rydde opp. Det hjelper ikke å si ifra om noe som helst og vi har møter om de samme tingene, men ingenting skjer i praksis. Jeg har jobbet der noen år og jeg kjenner at jeg er blitt en person jeg ikke var.  Jeg må i tillegg jobbe ekstra hver eneste dag pga ei som aldri dukker opp på jobb og vi får ikke hjelp. Jeg har blitt negativ, masete, klagete, fått mer behov for kontroll, frustrert og irritert pga arbeidsmiljøet på jobb.  Har aldri hatt det slik på en arbeidsplass før.  Jeg er blitt en person jeg ikke liker. Så er det vanskelig å bare endre seg når man tilbringer så mye tid på jobb.  Noen som føler det samme i sin jobb? 

Har det på samme måte. 

Anonymkode: 78c6e...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har det på samme måte. 

Anonymkode: 78c6e...21c

Hvordan takler du det?  

Skrevet

Jeg har hatt en jobb som innebærer å klatre rundt i kloakk-kummer, oljetanker og andre lukkede mijløer i en årrekke. Dritt og gass rundt meg dagen lang. Rotter og annet faenskap. Når jeg kommer, er det alltid fordi noen har problemer, så stemningen er sjeldent på topp. Fått kjeft for de merkligste ting som er helt utenfor min kontroll, av mennesker i situasjoner der de ser at de må ut med svært høye summer. Leid inn for firmaer som har et voldsomt tidspress og får dagsbøter for å ligge etter.

Har nok blitt noe preget, men jeg tror ikke jeg har blitt et dårligere menneske av det.

Anonymkode: 7eee3...547

• Liker 1
Skrevet

Å ja, kjenner meg igjen i alt som skrives over her. Og jeg har selv blitt en sånn en :(   jeg har blitt kjedelig, føler meg gammelddags og sur. 

Arbeidsmiljøet her er heller ikke det beste, har det aldri vært. Jobber med så mye rare folk,  hvorav den ene kommer og går som han vil, det har han gjort i mange år og ingen sier noe. Den andre kommer stadig for sent, pga barn hun mener hun må følge (tenåringer, de er vel bra lei av at mor følger dem til skolen nå..), den siste har fått seg barn og vil ikke lenger jobbe turnus, men vil ikke bytte arbeidssted.... Og sjefen  vår og sjefen over der lar alt bare skure og gå, uten at noe blir tatt tak i. 

Jeg har EN kollega som jeg er skikkelig på nett med, og hun bruker de som potet - altså litt overalt. Og fordi hun har en samvittighet utav en annen verden så sier hun ikke nei heller 😕 så vi får liten tid sammen. Men de dagene vi faktisk jobber sammen er det helt herlig 😄   vi ler og prater og jobber så likt og tenker likt, så hun er liksom mitt holdepunkt for å være i jobben. Det og turnus.  Det er jammen meg en gulrot av dimensjoner! 

Moren min hadde en liknende jobb, men hun har vært pensjonist i over 20 år, og jeg sier til henne at arbeidslivet nå det er så brutalt og så totalt annerledes enn hennes år i jobb, at det går nesten ikke an å sammenlikne. Selv er jeg i starten av 40-åra, og husker hvordan det var da jeg som 22 åring fikk jobb i Posten.  Der jeg var var det en god leder, tok seg tid til alle, sa hei til alle hver morgen og tok runden rundt i lokalet. Døra var alltid åpen og vi hadde jevnlige møter. Klare retningslinjer, og de gjorde som de sa. Hadde to på avd som ble tatt for juks med fleksitimene sine, de fikk den straffen de skulle. 

Her jeg jobber nå, er det slappfisk de luxe. Altså min arbeidsmoral er helt nede på 0 nesten. Terskelen for å melde seg syk har aldri vært lavere hos meg. Dessverre. I høst har jeg vært mer "syk" enn normalt, men har kunne skylde på at man har fått beskjed om å holde seg hjemme dersom formen ikke har vært bra. 

fått ny leder, ikke  så bra. En som snur kappa etter vinden, du vet ikke hvor du har han, enig i ett øyeblikk så ikke. slitsomt altså!  Og det verste er at er du innafor i ledergruppa, da kan du gjøre nesten hva som helst og ingen gjør noe med deg. Men liker de deg ikke, da skal det bare en liten feil til, så er du ute. 

Jeg kunne fortalt de utroligste historier, men nesten ingen som tror meg. Her har folk stjålet på jobb, men fått beholde jobben uansett.  De flytter på ansatte de ikke liker, uten forklaring. De gjør så mye rart her at det er til å bli skremt av noen ganger.  

Har søkt mange jobber i høst, dessverre uten hell enn så lenge. Håper at det nye året bringer med seg bedre ting... 

Man blir så sliten av å jobbe med negative mennesker rundt seg. Og når ingen tar ansvaret for arbeidsmiljøet, da blir det enda verre. Ingen motivasjon, ingen drivkraft - og det føles som om ingen bryr seg bortsett fra meg og hun andre. De andre vil bare gjøre som DE vil og lager sine egne regler, uten tanke på at det går utover oss andre. Nei fysj. blir helt satt ut her noen ganger. 

Anonymkode: 179eb...55d

• Liker 3
Skrevet

Alle dere som har svart her inne: hvilken jobb er det snakk om? Sånn at jeg kan styre unna i framtiden 

Anonymkode: 92916...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...