AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 En familie vi gir gaver til venter barn nr 4 nå i førjulstiden. De vet ikke selv om det blir jente eller gutt. De bor etpar timer unna, og vanligvis pleier vi å møtes før jul for å bytte gaver. Pga korona og svangerskapet blir det ikke slik i år, så jeg skal sende en eske med alle gavene en av de nærmeste dagene, sannsynligvis før barnet blir født. De tre største barna har jeg kjøpt gaver til, men den ufødte har jeg ikke funnet på noe til ennå. Hva kan jeg gi som er kjønnsnøytralt og som kan sendes i posten? Prisen bør være under 200 kroner. Anonymkode: 2b838...c4c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Altså, å tenke kjønn på en bitteliten baby er så merkelig i mine øyne. Hva er IKKE kjønnsnøytralt...? Ullstrømpebukse, sokker, smekke, body og allergivennlig badeolje er som regel kjærkomne gaver. Mye klær og leker blir nok arvet som nummer 4, men underklær som vaskes mye og typisk blir slitt er godt å fornye. Anonymkode: 11784...d03 2
Arkana Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Du kan jo gi nær sagt hva som helst: klær (unngå str 62, virker som det er størrelsen alle gir og man ender opp med mer enn man klarer å bruke), et mykt pledd, en sangbok eller eventyrbok, fine smekker, en bamse, et sett til å støpe hånd/fotavtrykk.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Altså, å tenke kjønn på en bitteliten baby er så merkelig i mine øyne. Hva er IKKE kjønnsnøytralt...? Anonymkode: 11784...d03 Jeg er helt enig i at det er merkelig å tenke kjønn på en nyfødt baby, men klesleverandørene er visst ikke helt på vår linje. Selv ullundertøy og pysjer, som burde vært verdens enkleste greie, har jeg problemer med å finne uten enten veldig søtt "jentemønster" eller litt tøffere "guttemønster" Uansett: Tusen takk for tipsene, begge to! Anonymkode: 2b838...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Et annet godt tips er å unngå å kjøpe ullundertøy til en baby som ikke er født enda. Hvis den viser seg å ikke tåle ull så er det kjedelig å ikke få brukt gavene. Anonymkode: 7a447...413 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Dem har på Cubus klær til babyer som er nøytrale har jeg sett. Som kan brukes av både gutt og jente. farger i beige og hvitt er fint da. Du får spørre dem i butikken da vet du. Anonymkode: 4efcf...7e8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 Kjøp en sutteklut med bamse på, i hvit. Små myke vaskekluter, en god babyolje, sinksalve eller hva som brukes på små babystumper i dag. Kluten med bamsehode og vaskekluter får du på kid. Anonymkode: fdfb4...827 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Hvit ullbody. Anonymkode: fc5cb...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå