Gå til innhold

Hva er normalt å inkludere i leien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg skal til et større bolig og leier ut min lille. Hva er normalt å få med av varer/møbler til leietakeren? Jeg trenger jo alt jeg har nå, til det nye huset. Kjøleskap,fryser,komfyr,vaskemaskin og tørketrommel, samt alle møblene og kommodene, sofa osv. Alt egentlig. Så hvis jeg må la disse bli igjen, så må jeg kjøpe alt nytt. Det blir fort ca 20-25k.  

Hva et "normalt" å inkludere?

Anonymkode: 9d3d7...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du inkluderer bare det du vil. Du må ikke ha noe inkludert om du ønsker, for om du leier ut med kjøleskap på kontrakten så må du også ordne nytt hvis det skulle ryke (gjelder ikke om kjøleskapet er utsatt for hærverk eller uforsiktig bruk) 

Anonymkode: d1bfc...0f1

Skrevet

Kjøleskap, fryser og komfyr burde du ihvertfall la stå. Har aldri sett noen som leier ut uten disse, og jeg ville heller ikke leid et sted hvor dette ikke fantes.

Vaskemaskin og tørketrommel er ofte inkludert, men det er heller ikke uvanlig at leietaker har selv.

Hvis du leier ut umøblert trenger du ikke la noen andre møbler stå igjen.

Anonymkode: 10443...b17

• Liker 1
Skrevet

Jeg har leid mange plasser og de plassene jeg leid som student var møblert, men de stedene jeg leide etter jeg begynte å jobb var umøblert. Da var det ikke hvitevarer heller.

Anonymkode: ec67b...4b2

Skrevet

Her jeg bor er det vanlig at hybler er møblert, mens leiligheter/hus leies ut umøblert. Da er det heller ikke hvitevarer. 

Skrevet

De fleste vil jo ha umøblert, men "såklart" med hvitevarer (kjøl, frys, vaskemaskin etc). Hadde latt det stå

Anonymkode: ed265...dc9

Skrevet

Jeg har leid både med og uten hvitevarer, alltid umøblert og vaskemaskin har jeg alltid hatt selv. Da har det vært hus eller leilighet med minst to soverom. 

Jeg har også leid ut selv: umøblert enebolig, men med hvitevarer (ikke vaskemaskin) og møblert rekkehus med alle hvitevarer (inkludert vaskemaskin). Rekkehuset leide jeg ut som studentkollektiv. 

Hva du velger kommer mye an på hvem du ser for deg som leietaker. Etablerte voksne har gjerne egne møbler osv, mens studenter ikke har det. 

Uansett hva du velger skriver du tydelig i annonsen hva som finnes i leiligheten, så har du ditt på det tørre 😊

Skrevet

Hvitevarer, de færreste som leier har egne hvitevarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...