Gå til innhold

Sarotex- erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk opp fra 50 til 65 kg på tre uker. Skjønte ikke i starten hvorfor så begynte å slanke meg. Selv om jeg lå på 1000 kalorier om dagen gikk jeg ikke ned.

Sov bedre på de, hangover kun i starten.

Ble veldig glemsk og nummen i armer og hender.

Gikk på lav dose for muskelsmerter.

Ville spurt legen om noe lignende som ikke gir vektøkning. Det var hovedgrunnen til at jeg sluttet.

Anonymkode: 6a20f...120

hvor stor dose brukte du? jeg bruker kun 10 mg, og er begynt å gå opp i vekt. spiser nøyaktig samme mengder som før, og samme altivitetsnivå😭håper virkelig ikke det er denne baby dosen som gjør til det🧐

Anonymkode: 36aec...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde god smertelindrende effekt, men gikk opp kraftig i vekt. 4-6 kg opp i måneden. Etter seks mnd avtok effekten, så jeg sluttet på dem. 

Anonymkode: 5a5c5...d87

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hvor stor dose brukte du? jeg bruker kun 10 mg, og er begynt å gå opp i vekt. spiser nøyaktig samme mengder som før, og samme altivitetsnivå😭håper virkelig ikke det er denne baby dosen som gjør til det🧐

Brukte 10 mg jeg også.

Jeg har alltid vært tynn, har kunnet spise alt jeg har hatt lyst på så skjønte ikke hvorfor jeg la på meg. Sluttet på sarotex den dagen jeg innså at det var den som ga vektøkning, og gikk ned til 50 i løpet av 3 mnd. 
Jeg er 1.67, så 15 kg var enormt mye å legge på seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Brukte 10 mg jeg også.

Jeg har alltid vært tynn, har kunnet spise alt jeg har hatt lyst på så skjønte ikke hvorfor jeg la på meg. Sluttet på sarotex den dagen jeg innså at det var den som ga vektøkning, og gikk ned til 50 i løpet av 3 mnd. 
Jeg er 1.67, så 15 kg var enormt mye å legge på seg. 

shit...jeg har gått på 10 mg i ca 10 uker nå, og det hjelper ikke på nervesmertene mine. noen som vet hvor lang tid man bør gi satotex? hvis jeg ikke får dempet smerter og i tillegg blir feit kutter jeg de!!😢

• 2 år senere...
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 3.12.2020 den 21.55):

Jeg bruker Sarotex for fibromyalgi, det er muskelavslappende og har som bivirkning at man blir trøtt - noe som hjelper når man har urolig og lett søvn. 

Jeg hadde ikke klart meg uten, hadde litt hangover dagen etter i starten, men dette ga seg etter en stund. Har noe vektøkning av dem, men ikke mer enn jeg klarer å regulere med matinntak.

Skal ikke blande meg inn i noe jeg ikke vet nok om, men Magnesium er også muskelavslappende og jeg blir ihvertfall trøtt av det. Og det er harmløst. Ville bare nevne det, men jeg har full respekt for ditt valg, jeg vet jo ikke hvordan d er å ha fibromyalgi.

Skrevet
Pia1976 skrev (20 minutter siden):

Skal ikke blande meg inn i noe jeg ikke vet nok om, men Magnesium er også muskelavslappende og jeg blir ihvertfall trøtt av det. Og det er harmløst. Ville bare nevne det, men jeg har full respekt for ditt valg, jeg vet jo ikke hvordan d er å ha fibromyalgi.

Joda, takk for tipset - men etter 25 år med denne sykdommen har jeg (selvfølgelig) forsøkt alt i alle mulige slags kombinasjoner - magnesium inkludert. Kunne like gjerne ha vært suketter.

• Hjerte 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (20 minutter siden):

Joda, takk for tipset - men etter 25 år med denne sykdommen har jeg (selvfølgelig) forsøkt alt i alle mulige slags kombinasjoner - magnesium inkludert. Kunne like gjerne ha vært suketter.

Jeg forstår! Da er d jo fantastisk at du har funnet noe som virker! Ønsker deg en god dag og masse lykke til ❤️

Skrevet
Pia1976 skrev (4 timer siden):

Nettopp du har ikke fibromyalgi.

Anonymkode: 7e684...63b

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (4 timer siden):

Dette! Jeg har mista tellinga over hvor mange ganger personer som ikke har fibromyagi har kommet med forslag om både det ene og det andre og tredje som jeg burde prøve.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette! Jeg har mista tellinga over hvor mange ganger personer som ikke har fibromyagi har kommet med forslag om både det ene og det andre og tredje som jeg burde prøve.

Var jo ikke sånn ment og nettopp derfor jeg formulerte meg på den måten jeg gjorde..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp du har ikke fibromyalgi.

Aldri påstått at jeg har det eller vet hvordan d er å ha det. Er mye dårlig selv så vet godt at det er tøft ❤️ Har da sett verre formuleringer.

Skrevet

Jeg har fibromyalgi og har tatt Sarotex i perioder når jeg har slitt veldig med søvn og smerter. Men jeg slutter ganske kjapt hver gang, for jeg blir depressiv, for hangover langt utover dagen derpå, går opp en-to kg etter en ukes bruk, null sexlyst. 

Melatonin fungerer veldig godt mot søvn. Men det er den fra Collet( kjøpt på dagligvare) som virker, den på resept fra apoteket virker ikke. Aner ikke hvorfor. 
Når det gjelder smerter, så merker jeg en bedring om jeg spiser mest mulig rent og holder meg unna sukker. En halvtimes tur hver dag hvor tempoet reguleres ut fra smerter gjør godt. Så nok søvn ( 8-9 timer), ren mat og mosjon i frisk luft er det som funker best for min del. Jeg er ikke smertefri, men føler jeg holder smertene på et levelig nivå om jeg greier å holde meg til dette. 

Anonymkode: b87de...b05

• 1 år senere...
Skrevet

Får sarotex forebyggende mot migrene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...