AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Nevrolog skrev nylig ut sarotex til meg.Har MS . Prøvde neurotin tidligere mot smerter men ble bare fjern og fikk selvdestrukive tanker av de. Sliter med innsovning, spenningshodepine , kribling/ nervesmerter og angst . H*n ville heller sette meg fast på disse , enn at jeg tar sterke smertestillende ( parlagin el. ) av og på når jeg har dårlige dager. Anonymkode: 25307...c67
Caevel Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Jeg fikk Sarotex for fibromyalgi. De fungerte godt og jeg hadde helt klart mindre smerter. Jeg sovnet også fort og lett, uten å ha mange oppvåkninger i løpet av natten pga smerter. Dagen etter hadde jeg litt hang-over. Det ble til at jeg sluttet fordi jeg ble så innmari sur en times tid etter inntak at jeg var ikke til å være i hus med. Men jeg savner dem nå, når jeg ligger våken om natten og vrir meg av smerter 😕 . 1
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nevrolog skrev nylig ut sarotex til meg.Har MS . Prøvde neurotin tidligere mot smerter men ble bare fjern og fikk selvdestrukive tanker av de. Sliter med innsovning, spenningshodepine , kribling/ nervesmerter og angst . H*n ville heller sette meg fast på disse , enn at jeg tar sterke smertestillende ( parlagin el. ) av og på når jeg har dårlige dager. Anonymkode: 25307...c67 Jeg bruker Sarotex for fibromyalgi, det er muskelavslappende og har som bivirkning at man blir trøtt - noe som hjelper når man har urolig og lett søvn. Jeg hadde ikke klart meg uten, hadde litt hangover dagen etter i starten, men dette ga seg etter en stund. Har noe vektøkning av dem, men ikke mer enn jeg klarer å regulere med matinntak.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Har også fått dette mot smerter og for å sove bedre. Sovner bedre, virker lite mot smerter men sliter med å stå opp om morgenene og er ofte veldig trøtt på dagen. Anonymkode: 107e0...a20 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Brukte sarotex for noen år siden pga smerter og søvnprobelmer. De funket bra, men fikk sinnsyke mareritt av dem så måtte tilslutt slutte. Anonymkode: e04de...efe
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Vet om ei som gikk opp 25kg på Sarotex, og fikk store problemer med seponering. Hun ønsket å seponere dem for å få vekten ned igjen, men det lot seg visst ikke gjøre. Så hun står på dem enda. De første 2 månedene hadde hun oppstartsproblemer med dem (mest psykiske problemer), men det gikk seg tilslutt til, og dem begynte å virke slik dem skal. Anonymkode: b0f10...6e7
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har også fått dette mot smerter og for å sove bedre. Sovner bedre, virker lite mot smerter men sliter med å stå opp om morgenene og er ofte veldig trøtt på dagen. Anonymkode: 107e0...a20 Da bør du ta de tidligere på kvelden, minst to timer før du skal legge deg.
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet om ei som gikk opp 25kg på Sarotex, og fikk store problemer med seponering. Hun ønsket å seponere dem for å få vekten ned igjen, men det lot seg visst ikke gjøre. Så hun står på dem enda. De første 2 månedene hadde hun oppstartsproblemer med dem (mest psykiske problemer), men det gikk seg tilslutt til, og dem begynte å virke slik dem skal. Anonymkode: b0f10...6e7 Ja, vi vet vel alle om "ei"? Men, selvfølgelig lar det seg gjøre å seponere Sarotex - hvorfor skulle ikke det la seg gjøre, liksom? Edit: Det er også 2 grunner til å bruke Sarotex - lavdose (under 80 mg) for muskelavslappende og søvnhjelp, og fra 100 mg og oppover er de antidepressiva. Så det kommer litt an på hva man bruker dem for også da, og ikke minst doseringen - spesielt i forhold til vektøkningen. Endret 3. desember 2020 av Teatrica
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Jeg går på det, og har gått på det snart 3 år. Det hender at jeg glemmer og ta den på kvelden fordi jeg er glemsk, og da ligger jeg våken hele natten. 😬 Anonymkode: e223b...291
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Fikk det for migrene og søvnproblemer. Ble utrolig feit, gikk opp to kilo hver uke enda jeg passa kostholdet nøye. Det hadde ikke særlig virkning heller. Anonymkode: 625b5...d11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Teatrica skrev (Akkurat nå): Ja, vi vet vel alle om "ei"? Men, selvfølgelig lar det seg gjøre å seponere Sarotex - hvorfor skulle ikke det la seg gjøre, liksom? Hun er den eneste jeg vet om som bruker Sarotex. Og det kan jo være greit for TS å vite at Sarotex ikke akkurat er en dans på roser for enkelte, slik flere på KG påstår om Sarotex. Hun får store psykiske problemer/reaksjoner ved seponering. Og jada, hun har dosejustert det smått i starten. Det er verdt å vite at Sarotex er et trisyklisk antidepressivum også. Anonymkode: b0f10...6e7 2
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er den eneste jeg vet om som bruker Sarotex. Og det kan jo være greit for TS å vite at Sarotex ikke akkurat er en dans på roser for enkelte, slik flere på KG påstår om Sarotex. Hun får store psykiske problemer/reaksjoner ved seponering. Og jada, hun har dosejustert det smått i starten. Det er verdt å vite at Sarotex er et trisyklisk antidepressivum også. Anonymkode: b0f10...6e7 Men er det ikke litt rart at vi som er fornøyd med dem forteller det selv, mens alle de negative erfaringene kommer fra noen som "kjenner ei"?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Teatrica skrev (6 minutter siden): Da bør du ta de tidligere på kvelden, minst to timer før du skal legge deg. Og det gjør jeg også, men er likevel likt. Anonymkode: 107e0...a20
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Fikk det for migrene, sov, men alltid hangover neste dag, og fikk full innsikt i hvorfor man tar livet av seg, og tenkte at det kunne være en behagelig løsning. Kastet hele dritet i do, alle selvmordstanker forsvant. En ung venninne av meg prøvde å ta sitt eget liv etter å ha fått sarotex for samme tilstand. Behandlende lege var rasende og sjokkert over at fastlegen hadde skrevet ut dette, med så kjente bivirkninger til en så ung jente. Vil aldri anbefale det til NOEN. Anonymkode: c176c...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Teatrica skrev (2 minutter siden): Men er det ikke litt rart at vi som er fornøyd med dem forteller det selv, mens alle de negative erfaringene kommer fra noen som "kjenner ei"? Hva er greia din nå? Er du misfornøyd med at jeg skriver om noen som har negative erfaringer, slik at det ødelegger solskinnshistorien din? Vil du kanskje vite hvem denne "ei" er for meg? Hun er samboeren min! Sånn, er jeg validert nok nå? Anonymkode: b0f10...6e7 1
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er greia din nå? Er du misfornøyd med at jeg skriver om noen som har negative erfaringer, slik at det ødelegger solskinnshistorien din? Vil du kanskje vite hvem denne "ei" er for meg? Hun er samboeren min! Sånn, er jeg validert nok nå? Anonymkode: b0f10...6e7 Det var bare en observasjon... Skrev vel om det med vektøkning selv jeg, dessuten spurte jeg også om hun brukte høydose eller lavdose - noe som har veldig mye å si for hvordan man kan reagere på dem... Men du svarte ikke på det?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Teatrica skrev (1 minutt siden): Det var bare en observasjon... Skrev vel om det med vektøkning selv jeg, dessuten spurte jeg også om hun brukte høydose eller lavdose - noe som har veldig mye å si for hvordan man kan reagere på dem... Men du svarte ikke på det? Hun tar 2 tabletter hver dag. 50mg? Tror det. Det har dessverre ført henne inn i en avhengighet hun ikke klarer å komme ut av uten at hun blir psykiatripasient av det. Men, igjen, det hjelper mot smertene hennes så lenge hun står på dem. Likevel kommer dette på bekostning av en ulykkelighet rundt vektøkningen. Også viktig å nevne at hun har hatt konstant nedsatt sexlyst etter hun startet med dem. Trodde i starten at det bare var en av hennes mange oppstartsproblemer, men det ser ikke ut til å bli bedre med tiden. Det plager henne også, selv om jeg kan ordne med meg selv på egenhånd for hennes del. Anonymkode: b0f10...6e7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Takk for svar Er ikke interessert i å gå opp i vekt iallfall 🙈er allerede 10 kg for mye. Jeg går på jobb i halv stilling , så er jo viktig å vite at man kan kjøre neste dag og følge barn til skole osv Nevrolog anbefalte å ikke å gå høyere enn 50 mg i døgnet . Anonymkode: 25307...c67
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Alle disse antidepressiva type medisiner har enormt mye bivirkninger, og mange virkelig alvorlige. Det er også et helvete å slutte på Anonymkode: 1450a...1dd
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 Jeg gikk opp fra 50 til 65 kg på tre uker. Skjønte ikke i starten hvorfor så begynte å slanke meg. Selv om jeg lå på 1000 kalorier om dagen gikk jeg ikke ned. Sov bedre på de, hangover kun i starten. Ble veldig glemsk og nummen i armer og hender. Gikk på lav dose for muskelsmerter. Ville spurt legen om noe lignende som ikke gir vektøkning. Det var hovedgrunnen til at jeg sluttet. Anonymkode: 6a20f...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå