Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 Lurer på hvordan dette er. Veldig stressende? Hva slags arbeidsoppgaver har du? Begynte du der uten noen formell utdannelse? Hvordan er lønna? Ute etter en sånn type jobb, men det er ganske viktig for meg at jeg ikke får FOR stort ansvar, at det er fysisk krevende - å måtte tenke mye, være blid og hyggelig er ellers veldig fint! (Spør ikke etter resepsjon i hotellbransjen.)
Tusseline Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Må du ikke ha egen utdanning (administrasjon) når det gjelder slikt?
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #3 Skrevet 6. august 2005 Jeg har jobbet i forskjellige slike jobber i det offentlige i mange år, og har bare videregående skole. Har hatt veldig mange forskjellige tilleggsoppgaver, men det viktigste er jo innstilling til jobben når man jobber på sentralbord eller i resepsjon. Å være serviceminded og å kunne prioritere er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #4 Skrevet 7. august 2005 Jeg gjorde det en periode, det var ikke noe for meg. I tillegg til telefonene måtte jeg frankere all post + at alle fakturaene ble lagt til meg for å sorteres, legges i konvolutter og frankeres. Utover dette hadde jeg ansvar for matserveringen og å åpne all post til alle ansatte + legge det i nevntes hylle. Mulig det var litt ekstra teit lagt opp der jeg var, for når halvparten av oppgavene skulle utføres måtte det skje i andre rom. Da ble det jævlig knotete med telefonen. Måtte ha med en trådløs en som ikke hadde i nærheten av alle de funskjonene jeg egentlig trengte. Lønnen var grei og jeg tror ikke du trenger annet enn det normale mellom ørene for å få en slik jobb. Jeg hadde videregående (dog en sekretærbakgrunn derfra), men det er jo intet krav om bachelorgrad i telefontaking liksom... Husk at du bør ha en liten posjon tålmodighet for en sånn jobb. DU får all dritten fra misfornøyde folk, idioter ringer og krever å få snakke med adm. dir., osv. osv...
Mona Skrevet 7. august 2005 #5 Skrevet 7. august 2005 Det er veldig forskjell på disse jobbene, både ansvarsmessig og sikkert også lønnsmessig. Jeg jobbet i resepsjon/sentralbord i et firma med relativt liten administrasjon, men med mange arbeidere rundt omkring i landet. Det var veldig hyggelig og varierte oppgaver. I en stor bedrift vil jeg tro det kan bli mer ensformig, at du f.eks ikke rekkert stort annet enn å være sentralbord. Jeg tror erfaring er viktigere enn utdanning.
Superlammet Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 Jeg jobber i et vekterfirma. Objektet jeg jobber ved er resepsjonstjeneste. Dette innebærer postsortering, sentralbord, samt andre administrative oppgaver. Personlig synes jeg dette er ferie i forhold til mye annet jeg har arbeidet med, men dette kan også til tider være stressende (mye pga at jeg er objektansvarlig og har endel vektere under min ledelse). Uansett er dette en tjeneste jeg kan anbefale.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #7 Skrevet 8. august 2005 Hva ligger lønna på i sånne type jobber? Jeg er i en situasjon hvor jeg har lyst på ny jobb, men vet ikke helt hva jeg ønsker, og syns det derfor er greit å sjekke litt rundt hva lønna ligger på i ulike stillinger. (Kan nevne at jeg er 30 år og har 3-årig høyskole.)
Superlammet Skrevet 9. august 2005 #8 Skrevet 9. august 2005 Da ville jeg ikke søkt i et vekterfirma. Det er et lavtlønnet yrke, dessverre...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #9 Skrevet 9. august 2005 Hva ligger lønna på i sånne type jobber? Jeg er i en situasjon hvor jeg har lyst på ny jobb, men vet ikke helt hva jeg ønsker, og syns det derfor er greit å sjekke litt rundt hva lønna ligger på i ulike stillinger. (Kan nevne at jeg er 30 år og har 3-årig høyskole.) ← Lønnen kan være temmelig lav, da dette ikke akkurat er noe høystatus-yrke. Avhenger selvsagt av arbeidsoppgaver etc. Kanskje rundt 270.000 i gjennomsnitt?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #10 Skrevet 9. august 2005 Jaja, hvis 270tusen er lavtlønnet, kan jeg godt ha en lavtlønnet jobb Ligger ca 25tusen under det idag, så... Hadde vært happy med en begynnerlønn på 270' - i alle fall med en sånn type jobb..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå