AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har alltid hatt tynt hår men med mye volum. For et par mnd tilbake, merket jeg at jeg mister mer enn normalt og at det har minsket på volum. Har klippet det en god del tre ganger dette året med få mnd mellomrom. Sist gang jeg var hos frisør var for en mnd siden, da stripet jeg det og klippet en god del. Så nå er det rett over skuldrene. Stripene er nesten borte, føler jeg. Sikkert fordi jeg mister hår i volum, da blir vel stripene også borte. Jeg spurte frisør om hun så noen flekker eller noerart men hun sa at hun så ingenting rart. Jeg har vært hos lege i april og tatt blodprøver, alt var perfekt. Jeg tar vitaminer og Priorin har jeg tatt i snart 6 mnd og merker ingen forskjell. Tror jeg har prøvd det meste av vitaminer og shampo, ingenting hjalp. Jeg føler at jeg befinner meg i en ond sirkel, klarer ikke å slappe av mtp håret og det går så inn på psyken. For 2mnd tilbake så kunne jeg ordne det fint, håret lå fint men nå synes jeg at det ikke er fint selv den dagen jeg vasker det. Etter 2 dager er håret fett. Har aldri slitt med fett hår før nå. Sikkert fordi det er tynnere, da blir det fort fett. Bruker ingen produkter i håret, vasker det bare med shampo og ferdig. Føler meg helt råtten på innsiden fordi jeg er redd for utfallet, når vil dette ende ta, hvordan blir jeg? Vet ikke hva jeg vil med dette, men kanskje noen sliter med det samme og har noen råd til meg? Anonymkode: 5b6d6...ea8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Er du tynn? Eller kroppen stresset feks pga mye trening? Anonymkode: 48e8b...320
rosasokker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Bruker du noen form for hormonbasert prevensjonsmiddel? For noen år siden begynte jeg å miste voldsomt mye hår, gikk lang tid før jeg tenkte at jeg hadde jo satt inn hormonspiral rundt den tiden håravfallet startet. Jeg undersøkte litt og fant fort ut at dette er et ganske vanlig problem for kvinner som bruker hormonprevensjon og spesielt da en spesiell type hormonspiral (som jeg dessverre ikke husker navnet på). Hudlegen jeg oppsøkte i ettertid sa også at han hadde ikke tall på hvor mange kvinner som kom til han med det problemet og at det som regel alltid var hormonprevensjon som var grunnen. Spesielt spiral. Jeg fjernet selvsagt spiralen og håret mitt kom sakte men sikkert tilbake og er i dag flottere enn noen gang..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 rosasokker skrev (3 timer siden): Bruker du noen form for hormonbasert prevensjonsmiddel? For noen år siden begynte jeg å miste voldsomt mye hår, gikk lang tid før jeg tenkte at jeg hadde jo satt inn hormonspiral rundt den tiden håravfallet startet. Jeg undersøkte litt og fant fort ut at dette er et ganske vanlig problem for kvinner som bruker hormonprevensjon og spesielt da en spesiell type hormonspiral (som jeg dessverre ikke husker navnet på). Hudlegen jeg oppsøkte i ettertid sa også at han hadde ikke tall på hvor mange kvinner som kom til han med det problemet og at det som regel alltid var hormonprevensjon som var grunnen. Spesielt spiral. Jeg fjernet selvsagt spiralen og håret mitt kom sakte men sikkert tilbake og er i dag flottere enn noen gang.. Nei, ingenting. Anonymkode: 5b6d6...ea8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du tynn? Eller kroppen stresset feks pga mye trening? Anonymkode: 48e8b...320 Er normal vektig. Gikk ned i vekt for noen år siden, fra 59 til 52. Men i sommer klarte jeg å gå litt opp og er på min ideal vekt. Anonymkode: 5b6d6...ea8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Bytt shampoo...de fleste shampoo inneholder mye kjemikalie drit... Anonymkode: 2656d...07d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er normal vektig. Gikk ned i vekt for noen år siden, fra 59 til 52. Men i sommer klarte jeg å gå litt opp og er på min ideal vekt. Anonymkode: 5b6d6...ea8 Vekten din sier meg ikke så mye, da du kan være alt fra 150-190cm for alt jeg vet. Men måten du skriver på, får meg til å tro at det er noe med din hormonelle status og eller næringsinntak. Sjampo har ikke mye å si på hårtap. Er som regel innen i fra slike problemer kommer... Anonymkode: 48e8b...320
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #8 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vekten din sier meg ikke så mye, da du kan være alt fra 150-190cm for alt jeg vet. Men måten du skriver på, får meg til å tro at det er noe med din hormonelle status og eller næringsinntak. Sjampo har ikke mye å si på hårtap. Er som regel innen i fra slike problemer kommer... Anonymkode: 48e8b...320 Jeg er 165. Og spiser ikke noe annerledes enn før.🤔 Anonymkode: 5b6d6...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå