Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man er av den sorten som foretrekker å «jukse» med utseendet i utgangspunktet; er 26 år for tidlig å begynne? 

Hva tenker du? 

Anonymkode: bda15...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En behandler ved Beauty Medical i Oslo mente jeg var 10 år for sent ute som 30-åring, så kjør på.

Anonymkode: 62c96...e35

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En behandler ved Beauty Medical i Oslo mente jeg var 10 år for sent ute som 30-åring, så kjør på.

Anonymkode: 62c96...e35

Såpass ja! Der er jeg ikke helt enig, jeg så lite til aldringstegn som 20-åring. Tenker mer at 30 er mer «normal» alder... Uansett tror jeg at jeg vil sette litt i panne nå snart, blant annet.

Var det vondt/ekkelt? Hvor lenge varte det for deg?

Skrevet

Ikke for tidlig hvis du ønsker muskelatrofi.

Du ser hva som skjer med muskler som ikke blir brukt - de begynner å henge, og du kan ha flotte hengekinn og hengekjaker som en åttiåring før du fyller femti :tommel:

Anonymkode: a1a7d...fee

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 21.50):

Ikke for tidlig hvis du ønsker muskelatrofi.

Du ser hva som skjer med muskler som ikke blir brukt - de begynner å henge, og du kan ha flotte hengekinn og hengekjaker som en åttiåring før du fyller femti :tommel:

Anonymkode: a1a7d...fee

Om man kan noe om anatmi så vet man at det såklart er feil..

Ts: Alltid bedre å forebygge enn å behandle, jeg startet som 25 åring med botox i pannen, fyllte på 1-2 ganger i året.

Anonymkode: 56f0b...671

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts: Alltid bedre å forebygge enn å behandle, jeg startet som 25 åring med botox i pannen, fyllte på 1-2 ganger i året.

Når musklene er lammet så atroferer de.  jeg tror ikke ei som tar mye botox fra ung alder vil komme spesielt godt utav det når hun er i 40 årene.   

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 18.13):

Om man er av den sorten som foretrekker å «jukse» med utseendet i utgangspunktet; er 26 år for tidlig å begynne? 

Hva tenker du? 

Det finner du ut når du blir 70 og høster premien av kunstig oppstramming og innsprøytninger. Når alle kan SE at du jukser og du ser opphengt og stiv ut i maska.

Anonymkode: f90e5...55b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ei venninne som er kosmetisk sykepleier og hun har advart meg om å ikke starte for tidlig med slike behandlinger da huden vil reagere på det, i følge henne vil huden vil bli pøsete og få litt heng etter hvert. Så jeg forstår ikke at noen ønsker å starte så tidlig, og hvorfor skal man egentlig sprøye inn botox når man ikke har fått rynker? Hva er poenget? 

Anonymkode: 434f6...7df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 6.43):

Jeg har ei venninne som er kosmetisk sykepleier og hun har advart meg om å ikke starte for tidlig med slike behandlinger da huden vil reagere på det, i følge henne vil huden vil bli pøsete og få litt heng etter hvert. Så jeg forstår ikke at noen ønsker å starte så tidlig, og hvorfor skal man egentlig sprøye inn botox når man ikke har fått rynker? Hva er poenget? 

Anonymkode: 434f6...7df

Det er individuelt når man får rynker. Noen får rynker i pannen eller mellom brynene/ smilerynker etc tidlig. Det er ingen point med botox når de har satt seg. Botox hjelper kun hvus rynker dupper opp ved bevegelse. Så ved antydning til rynker så kjør på.  Har du rynker uten å bevege myskler må det dessverre botox+fillers til....de som er 60+ må jo ta ansiktsløft nesten. 

Har 2 i familien innen medisin/helse og 1 som driver med medispa/fillers + en kompis som er plastisk kirurg. Det at huden henger når man er 70 pga botox er bare tull...det henger uansett når du er så gammel. Muskler blir lammet i 3/4 mnd du bruker jo ansiktet så de kommer tilbake skal du se....

Anonymkode: 116b0...af7

• Liker 4
Skrevet

Jeg husker jeg ble helt satt ut da jeg var på barseltreff, og tre-fire av de andre, som var i alderen 22-25 bondet over at de gikk til samme behandleren for å ta botox mot sinna-rynkene sine 😄 Så det tydeligvis langt ifra uvanlig, da.. og der satt jeg, gamlemor på 35, og hadde ikke tenkt tanken på å ta noe som helst mot rynkene mine 😛 

Anonymkode: c4544...63b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 15.23):

Det er individuelt når man får rynker. Noen får rynker i pannen eller mellom brynene/ smilerynker etc tidlig. Det er ingen point med botox når de har satt seg. Botox hjelper kun hvus rynker dupper opp ved bevegelse. Så ved antydning til rynker så kjør på.  Har du rynker uten å bevege myskler må det dessverre botox+fillers til....de som er 60+ må jo ta ansiktsløft nesten. 

Har 2 i familien innen medisin/helse og 1 som driver med medispa/fillers + en kompis som er plastisk kirurg. Det at huden henger når man er 70 pga botox er bare tull...det henger uansett når du er så gammel. Muskler blir lammet i 3/4 mnd du bruker jo ansiktet så de kommer tilbake skal du se....

Anonymkode: 116b0...af7

Jeg har den typiske sinnarynka mellom brynene.  Tok ikke botox før jeg var 45 år og har tatt bare 1 g i året i 3 år. Rynken blir ikke helt borte men den glattes betydelig. Hadde jeg tatt botox oftere hadde den nok så og si forsvunnet.  Bruker retinol i tillegg og det hjelper mye på rynker. 

Anonymkode: 716d1...a01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har den typiske sinnarynka mellom brynene.  Tok ikke botox før jeg var 45 år og har tatt bare 1 g i året i 3 år. Rynken blir ikke helt borte men den glattes betydelig. Hadde jeg tatt botox oftere hadde den nok så og si forsvunnet.  Bruker retinol i tillegg og det hjelper mye på rynker. 

Hvilket retinol bruker du?

Anonymkode: 3cafc...224

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilket retinol bruker du?

Anonymkode: 3cafc...224

Paulas Choice 1%.  Måtte begynne forsiktig, flasser hvis jeg bruker den for ofte spesielt på nesa, mellom bryn og haka. Det er merkelig for her har jeg veldig fet hud.  I kinn og panne tåler jeg den fint. Bruker den sammen med nattkrem 2-3 kvelder i uka.  Ser resultater spesielt på overleppa, der hadde jeg synlig rynker, nå er de mykere.  Ser også at pannelinjene er mykere. Brukt i 3-4 mnd.  Bruker den også på hals og bryst, brystet mitt er veldig solskadet men ser ingen resultater der foreløpig. 

• Liker 1
Skrevet

Vurderte botox, men ble skremt bort etter å ha sett The Undoing med frozen face Nicole Kidman. Hun klarte jo ikke å få til noe menneskelig uttrykk så de måtte zoome inn på øynene hennes hele tiden for å formidle reaksjon. 

Anonymkode: 55568...efa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vurderte botox, men ble skremt bort etter å ha sett The Undoing med frozen face Nicole Kidman. Hun klarte jo ikke å få til noe menneskelig uttrykk så de måtte zoome inn på øynene hennes hele tiden for å formidle reaksjon. 

Det var sjokkerende å se henne slik. Den nydelige dama, som velger å gjøre noe så ødeleggende med utseendet sitt. Hun hadde kliss likt uttrykk i alle scener. Når hun hadde sex, når hun var trist eller sjokkert. Og i scenen hvor hun satt i helikopteret og ikke visste om sønnen skulle overleve eller ei. Nesten komisk. 

• Liker 3
Skrevet
Hannah80 skrev (På 11.12.2020 den 0.18):

Det var sjokkerende å se henne slik. Den nydelige dama, som velger å gjøre noe så ødeleggende med utseendet sitt. Hun hadde kliss likt uttrykk i alle scener. Når hun hadde sex, når hun var trist eller sjokkert. Og i scenen hvor hun satt i helikopteret og ikke visste om sønnen skulle overleve eller ei. Nesten komisk. 

Jeg orket faktisk bare to episoder av serien på grunn av det. Det ble bare slitsomt å se på. Også synes jeg det er rart - altså som skuespiller lever man vel av å formidle følelser eller uttrykk, og så velger man å fjerne muligheten til slike uttrykk? Det blir som at en lærer fjerner stemmebåndene eller en pilot ikke vil korrigere synsfeil. Men da bør de jo jobbe med noe annet. 

Anonymkode: b0bcc...56f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg orket faktisk bare to episoder av serien på grunn av det. Det ble bare slitsomt å se på. Også synes jeg det er rart - altså som skuespiller lever man vel av å formidle følelser eller uttrykk, og så velger man å fjerne muligheten til slike uttrykk? Det blir som at en lærer fjerner stemmebåndene eller en pilot ikke vil korrigere synsfeil. Men da bør de jo jobbe med noe annet. 

Anonymkode: b0bcc...56f

Det gjelder for vanlige folk også. Mange som ikke klarer å se det selv, at det å lamme ansiktsnerver tar bort mye av den non-verbale kommunikasjonen som er så viktig for mennesker. Har sett det irl også. Venninner som har tatt botox og poster bilder på SoMe som helt klart ser amazing ut, men når jeg møter de 3-D, så er det ofte forstyrrende at de ikke klarer å heve øyenbrynene ved overraskelse feks. 

Du selv vet ikke hvordan ansiktet ditt ser ut i bevegelse, for du ser deg selv bare i speilet og fokuserer på den irriterende sinnarynken som har blitt borte med et enkelt stikk. Du ser ikke hvordan du mister mimikken i bevegelse. 

• Liker 4
Skrevet
On 12/10/2020 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Men det er jo helt normalt å ha en liten sinnarynke når man er 45? At den ikke blir helt borte med botoxen tipper jeg bare er med på å få det til å se litt mer naturlig ut. 

• Liker 3
Skrevet
Miah skrev (6 timer siden):

Men det er jo helt normalt å ha en liten sinnarynke når man er 45? At den ikke blir helt borte med botoxen tipper jeg bare er med på å få det til å se litt mer naturlig ut. 

Nei, sinnarynke har med sinnstilstanden å gjøre, ikke med alder. Jeg hadde sinnarynke i flere år, den gikk bort av seg selv og har ikke kommet tilbake. 

Anonymkode: 2d7c4...3f6

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som går av folk. Hva da 'starte med'? Drit i å begynne ever. Botox er sjukt harry. Lev livet.

Anonymkode: 23b38...4c0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...