Gå til innhold

Vil barna helst være mest hos mamma eller hos pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: 269d6...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma er det eneste som er godt nok om hun er i nærheten. 

Anonymkode: 5199c...a6b

• Liker 2
Skrevet

Hva slags alder? Her har eldstemann på 13 år alltid vært pappagutt, og valgte faktisk å flytte til han fast i fjor. Jeg har samvær på helg og i ferier, å litt alt ettersom det passer. Lillebror er mammadalt. 

Anonymkode: 5edce...78d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags alder? Her har eldstemann på 13 år alltid vært pappagutt, og valgte faktisk å flytte til han fast i fjor. Jeg har samvær på helg og i ferier, å litt alt ettersom det passer. Lillebror er mammadalt. 

Anonymkode: 5edce...78d

Har en som alltid har valgt pappa, helt fra han var baby. Er jeg rar som har 30/40% som mor pga det? Er 3 år nå. 

• Liker 1
Skrevet

Som barn ville jeg helst være hos mamma, men hadde ikke egentlig noe med henne å gjøre. Vi hadde bare friere tøyler der.

Anonymkode: 973eb...fac

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som barn ville jeg helst være hos mamma, men hadde ikke egentlig noe med henne å gjøre. Vi hadde bare friere tøyler der.

Anonymkode: 973eb...fac

Mistenker det samme hos mitt barn. Jeg som mor er litt streng, gir ikke mange gaver utenom jul og bursdag. Mens hos pappaen får barnet gaver, leker, pakker hele tiden. Veldig lite regler har jeg skjønt at det er også. 

Skrevet

Pappa jente fra dag en. Ser dere over skriver at dere tror barna er der fordi dere var streng, jeg valgte papp av andre grunner.

Nå hadde jeg en mamma som opplevdes som psykisk ustabil og ikke evnet å sette grenser, pappa var, og er en stabil voksen som jeg vet hvor jeg har hele tiden.

Mamma er jeg med den dag i dag kunn for høflighetens skyld.

Anonymkode: 6fa96...c75

• Liker 2
Skrevet

Mamma! Som min 3 åring nylig sa, «mamma kan jeg hvile på». Det er jeg som gjelder når det røyner på.

Anonymkode: e9e60...e16

• Liker 5
Skrevet

50-50 i hverdagen. Helst mamma ved sykdom eller skader. 

Anonymkode: d27e7...e93

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en som alltid har valgt pappa, helt fra han var baby. Er jeg rar som har 30/40% som mor pga det? Er 3 år nå. 

Hvorfor skal det være rart? Det kryr jo av fedre som har under 50% ansvar, da er det vel greit andre veien og. Det er veldig mange barn som foretrekker faren.

Anonymkode: 92978...4e7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Pappa jente fra dag en. Ser dere over skriver at dere tror barna er der fordi dere var streng, jeg valgte papp av andre grunner.

Nå hadde jeg en mamma som opplevdes som psykisk ustabil og ikke evnet å sette grenser, pappa var, og er en stabil voksen som jeg vet hvor jeg har hele tiden.

Mamma er jeg med den dag i dag kunn for høflighetens skyld.

Anonymkode: 6fa96...c75

Skal sies at jeg jobber med barn på en type bolig, så hos meg så er det absolutt ikke ustabilt.  Hvordan vite om en 3 åring er der den har det best eller velger en plass utfra frihet og gaver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

50-50 i hverdagen. Helst mamma ved sykdom eller skader. 

Anonymkode: d27e7...e93

Jeg syns ikke må  skal ha 50/50, så da tok jeg mindre prosent selv i stedet for å krangle. 

Skrevet

Mine på 12 og 14 foretrekker å være hos meg, mammaen. Det er mest fordi pappa har flyttet et stykke unna nærmiljøet deres og nå er venner viktige for dem.

Videre sier de at jeg er flinkere til å følge opp, planlegge, huske ting, hjelpe de med lekser osv. Det er mer rutiner og struktur hos meg, men også frihet under ansvar.

Pappaen har de bare 20% og blir mer tivoli pappa. Har ingen regler, men kan plutselig bli irritert hvis det er noe de glemmer å gjøre.

Anonymkode: 0f9f9...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mine på 12 og 14 foretrekker å være hos meg, mammaen. Det er mest fordi pappa har flyttet et stykke unna nærmiljøet deres og nå er venner viktige for dem.

Videre sier de at jeg er flinkere til å følge opp, planlegge, huske ting, hjelpe de med lekser osv. Det er mer rutiner og struktur hos meg, men også frihet under ansvar.

Pappaen har de bare 20% og blir mer tivoli pappa. Har ingen regler, men kan plutselig bli irritert hvis det er noe de glemmer å gjøre.

Anonymkode: 0f9f9...e4b

Jeg er god på rutiner, oppfølging, stell, legetimer, kos, regler og lek. Samtidig har barnet et søsken hos meg og en stefar. 

Så hos far er det mye lek, får det den peker på, lite regler og rutiner. Likevel vil barnet kun være hos pappa. 

Jeg føler jeg bare må stole på at det da er riktig, selv om jeg ofte får et ustelt barn hjem til meg 40% av tiden. 

Skrevet

Mamma. 

Anonymkode: bab67...7e9

Skrevet

Hos oss bor eldstemann på 14 år mest hos pappaen. Der har han eget rom. Jeg har ikke nok soverom til det. Han ble og lei av å flytte alt datautstyret sitt annenhver uke. Han er hos meg annenhver helg og på middag annenhver onsdag. Men vi har også kontakt i hverdagen ved behov. Faren og jeg bor 70 meter fra hverandre. I leiligheter som ser inn til hverandre. 

De to yngste (9 og 11 år) er hos oss 50/50. Det fungerer fint for dem. 

Anonymkode: 66b44...66a

• Liker 2
Skrevet

Minste gutten på 5 år vil helst være hos mamma, skikkelig mammadalt. Størstegutten på 10 år trives hos begge, men er veldig fornøyd med å få være ekstra hos mamma.

Skrevet

Jeg var alltid mammadalt, broren min også. For hun "så" alt som pappa ikke ser, mer stabil og mest stabil. Pappa er mer egoitsisk av seg, furten, bedreviter etc, og litt for glad i øl.

Anonymkode: 0e358...93c

Skrevet

Det er stort sett mamma når han er sliten, trøtt, lei seg eller emosjonell. 

Pappa er best når det kommer til å være ute, spille ball eller ting som krever energi. 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg som mamma foretrekkes som hovedregel, da pappaen alltid har vært mer gira på leking, herjing og tulling - jeg er mer sofakos, rolig leking og emosjonell støtte. Føler ofte at jeg ikke fortjener å være favoritt. 

Anonymkode: f6723...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...