AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg er for øyeblikket sykemeldt fra foreldrepermisjon pga fødselsdepresjon, så har samboeren min overtatt min permisjon. Jeg har nå fått Mail om at jeg kom inn på studie med oppstart i Januar. Har jeg lov til å takke ja til plassen? Med tanke på at jeg er sykemeldt, vil jeg fortsatt motta sykepenger? Jeg skal ikke motta noe støtte fra Lånekassen om det betyr noe. Anonymkode: a757e...a82
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er for øyeblikket sykemeldt fra foreldrepermisjon pga fødselsdepresjon, så har samboeren min overtatt min permisjon. Jeg har nå fått Mail om at jeg kom inn på studie med oppstart i Januar. Har jeg lov til å takke ja til plassen? Med tanke på at jeg er sykemeldt, vil jeg fortsatt motta sykepenger? Jeg skal ikke motta noe støtte fra Lånekassen om det betyr noe. Anonymkode: a757e...a82 Hvis studiet kan gjøres uten oppmøte, kan du argumentere for å kunne få sykepenger samtidig. Men som hovedregel kan man ikke være sykemeldt når man ikke er sykemeldt fra studier også. Men som sagt, det finnes unntak. Anonymkode: 54518...294
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis studiet kan gjøres uten oppmøte, kan du argumentere for å kunne få sykepenger samtidig. Men som hovedregel kan man ikke være sykemeldt når man ikke er sykemeldt fra studier også. Men som sagt, det finnes unntak. Anonymkode: 54518...294 Alle forelesningene til dette studie streames, slik at jeg slipper å møte opp på studiestedet. Hvordan søker man om unntak? Eller legger man det inn på et vis i søknaden om sykepenger? Anonymkode: a757e...a82
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Om du mottar støtte fra Lånekassen er uten betydning. Du må ta det opp med NAV. I utgangspunktet kan man ikke studere samtidig som man er sykmeldt, men det finnes unntak. Anonymkode: ceaa0...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå