AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Det er en kjent gjerning at Kirkens bymisjon med flere sender klær fra klescontainere til bruktmarkeder i Polen og lignende. Hvor gir du bort dine klær så de faktisk kan brukes av folk som trenger det mer lokalt? Hvem tjener på at det blir solgt i Polen, er det Kirkens bymisjon som får pengene fra salgene? Anonymkode: dd2a0...1ce
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Jeg er ofte i Polen, der fant jeg klær på bruktbutikker fra Norge, Danmark og England, pengene går i lomma på eiere av bruktbutikkene, fattige folk i polen får kjøpt fine klær rimelig så vinn vinn for alle. Anonymkode: 8bcee...66b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ofte i Polen, der fant jeg klær på bruktbutikker fra Norge, Danmark og England, pengene går i lomma på eiere av bruktbutikkene, fattige folk i polen får kjøpt fine klær rimelig så vinn vinn for alle. Anonymkode: 8bcee...66b Men innebærer det en kostnad for Kirkens bymisjon å sende alt dit? Anonymkode: dd2a0...1ce
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Alternativ er å gi dem bort på finn.no mot at mottakeren betaler frakt. Anonymkode: c7c3b...691
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men innebærer det en kostnad for Kirkens bymisjon å sende alt dit? Anonymkode: dd2a0...1ce Nei det blir ofte tatt med lastebiler som alt er i Norge og bare hiver det med på tilbakeveien. Anonymkode: 8bcee...66b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det blir ofte tatt med lastebiler som alt er i Norge og bare hiver det med på tilbakeveien. Anonymkode: 8bcee...66b Er dette noe du vet med sikkerhet? Blir ikke noe sortert her først, og kanskje noe går til norske bruktbutikker først? Ikke les meg som om jeg er skeptisk, er bare nysgjerrig Anonymkode: dd2a0...1ce
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette noe du vet med sikkerhet? Blir ikke noe sortert her først, og kanskje noe går til norske bruktbutikker først? Ikke les meg som om jeg er skeptisk, er bare nysgjerrig Anonymkode: dd2a0...1ce Ja jeg har spurt butikkene åssen de får klærne og sånn, og de svarer. Anonymkode: 8bcee...66b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Gir det bort på fb på kjøp salg sider ☺️ Anonymkode: 4d0c7...7ea 1
Gjest theTitanic Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ofte i Polen, der fant jeg klær på bruktbutikker fra Norge, Danmark og England, pengene går i lomma på eiere av bruktbutikkene, fattige folk i polen får kjøpt fine klær rimelig så vinn vinn for alle. Anonymkode: 8bcee...66b Er det ikke bedre å GI klærne til de fattige? Å gi bort klær som noen andre skal SELGE til de fattige virker litt.. uetisk.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette noe du vet med sikkerhet? Blir ikke noe sortert her først, og kanskje noe går til norske bruktbutikker først? Ikke les meg som om jeg er skeptisk, er bare nysgjerrig Anonymkode: dd2a0...1ce Kirkens bymisjon donerer og alt de sender havner rundt om, mye i polen og de selger alt de får, har kjøpt samsøe og samsøe skjorte der for 10kr liksom og stormberg jakke til 30kr Anonymkode: 8bcee...66b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 theTitanic skrev (Akkurat nå): Er det ikke bedre å GI klærne til de fattige? Å gi bort klær som noen andre skal SELGE til de fattige virker litt.. uetisk. Jo, de skulle fått, men summene det selges for er så lave og greie at det går, om du skjønner Anonymkode: 8bcee...66b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har funnet "norske" klær på bruktmarked i Polen 🤭😓 Anonymkode: e35e6...58c 2
solmåneogstjerner Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har ihvertfall sluttet å gi til fretex, da de selger hm-genseren videre for 200 kr (altså bortimot nypris). Nå må jeg slutte med kirkens bymisjon også. Tja, vet ikke jeg... 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Gir til den lokale bruktbutikken (drives av NMS), men jeg tror ikke alle tar imot klær. Anonymkode: 474c8...080 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Jeg har ihvertfall sluttet å gi til fretex, da de selger hm-genseren videre for 200 kr (altså bortimot nypris). Har funnet mange ting på godt over «ny» pris på Fretex , får vondt .... Anonymkode: 7fbb3...0e4 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Fretex har blitt ekstreme, sluttet å gi til dem for lenge siden. Men trodde Kirkens bymisjon ga bort til de som trenger det i Norge, jeg.. Anonymkode: dd2a0...1ce 2
solmåneogstjerner Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har funnet mange ting på godt over «ny» pris på Fretex , får vondt .... Anonymkode: 7fbb3...0e4 Før var det et sted man kunne få kjøpt rimelige klær. Mange har behov for det, også i Norge. Den muligheten er borte nå. Trist. Jeg vil at mine ting skal gå til dem som trenger det, enten gratis eller sterkt rabattert. Endret 3. desember 2020 av solmåneogstjerner 4
Callisto83 Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har en følelse av at personer trenger klærne mer i øst europeiske land enn i Norge, uansett om de havner på et bruktmarked der. Hvis man vil gi vekk klær til folk i Norge, så får man vel benytte seg av Finn eller facebook? 1
Gjest theTitanic Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jo, de skulle fått, men summene det selges for er så lave og greie at det går, om du skjønner Anonymkode: 8bcee...66b Men om summene er så lave... hva er poenget med å selge og ikke å gi da? 30 kr er sikkert mye for en fattig polakk. Jeg tenker de burde fått det gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå