Gå til innhold

Jeg har ikke jobbet siden 2015, og nå er jeg møkklei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært ufør siden 2015, men jeg kjeder meg veldig. Tror ikke jeg stiller først i ansettelseskøen for å si det sånn. Men jeg tenker likevel tanken på å prøve meg når alt dette med koronaen roer seg.

Tenkte jeg kunne ha som mål å finne en plass jeg kunne møte opp 2 ganger i uka, og se om jeg får det til. Har også vurdert å snakke med frivilligsentralen på nytt neste år. Noen som har lyktes med å prøve noe lignende, eller kjenner noen som har det?

Anonymkode: df989...073

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV kan lage utplassering til deg. Da betaler de lønnen din, så du kommer igang. Det har vært to personer innom der jeg jobber på slik ordning. Den siste jobbet 40-50% en ganske lang periode, som myk start tilbake i jobb.

Ellers kanskje butikker, sykehjem, barnehager osv har bruk for en liten halvstilling. Det kommer an på hvilken kompetanse du har?

Anonymkode: b87d6...620

Skrevet

Ta kontakt med Manpower og andre rekrutteringsbyrå. Da kan du starte med noen vikaroppdrag i forskjellige bedrifter og testet deg ut. Obs veldig viktig å møte opp i tide ellers vil de ikke bruke deg igjen..

Anonymkode: 5ed6b...8b5

• Liker 1
Skrevet

Finn deg noe frivillig 1-2 dager i uka, mye greiere når det ikke er "jobb".

Anonymkode: fc3e9...a19

Skrevet

Jeg prøver, men er nær ved å gi opp nå. Har sendt hundrevis av søknader de siste årene, men bare fått et par praksisrunder og noen kortvarige oppdrag. "Vi er kjempefornøyde med deg, men har dessverre ikke lønnsmidler." Orker snart ikke mer avvisning.

Anonymkode: 52327...f83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg prøver, men er nær ved å gi opp nå. Har sendt hundrevis av søknader de siste årene, men bare fått et par praksisrunder og noen kortvarige oppdrag. "Vi er kjempefornøyde med deg, men har dessverre ikke lønnsmidler." Orker snart ikke mer avvisning.

Anonymkode: 52327...f83

Praksisplasser handler jo om å få gratis arbeidskraft, det må du vel forstå? Er jo bare noen få prosent som får arbeid.

Anonymkode: fc3e9...a19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

NAV kan lage utplassering til deg. Da betaler de lønnen din, så du kommer igang. Det har vært to personer innom der jeg jobber på slik ordning. Den siste jobbet 40-50% en ganske lang periode, som myk start tilbake i jobb.

Ellers kanskje butikker, sykehjem, barnehager osv har bruk for en liten halvstilling. Det kommer an på hvilken kompetanse du har?

Har ikke noen formell utdannelse dessverre.

Skrevet

Kan du ikke begynne å studere da? Ny start?

Anonymkode: 425e7...b8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært ufør lengre en deg og har klart å få meg jobb noen timer 1-2 dag i uken 👏🏻 Var ærlig om min helse og at jeg hadde vært hjemme så lenge at jeg var overklar for å jobbe. Jeg klarer ikke fulle dager, men tar 1-2 dager fra 10-14, sånn ca.  Det fungerer utmerket så langt! 👏🏻❤️

Lykke til, TS!

Anonymkode: a04e6...552

• Liker 3
Skrevet

Røde kors besøkstjeneste? Frivilligsentralen? Småjobbsentraler? Støttekontakt? Frivillig hos Kirkens bymisjon sine tilbud med kafeer og «suppestasjoner»? Noen kommuner har organisert turvenn for pasienter som bor i institusjon men som ikke kan gå tur alene. Felles turer i regi av DNT (har turer på dagtid på et par timer) eller frivillige organisasjoner. Mange muligheter, om du vil ha noe å gjøre. Ikke alt du vil tjene penger på, men du slipper å føle deg ubrukelig. 

Anonymkode: 93063...c02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har jeg vært ufør siden 2015, men jeg kjeder meg veldig. Tror ikke jeg stiller først i ansettelseskøen for å si det sånn. Men jeg tenker likevel tanken på å prøve meg når alt dette med koronaen roer seg.

Tenkte jeg kunne ha som mål å finne en plass jeg kunne møte opp 2 ganger i uka, og se om jeg får det til. Har også vurdert å snakke med frivilligsentralen på nytt neste år. Noen som har lyktes med å prøve noe lignende, eller kjenner noen som har det?

Du kan slå deg løs i alle de forskjellige telle-trådene her: 

Telletråder og ordleker - Kvinneguiden Forum

Mer enn nok å "henge fingrene i " altså...                

:essen2:     

Anonymkode: 4f668...b45

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke noen formell utdannelse dessverre.

Som en annen allerede har nevnt her, begynn å studere noe. Du har et gigantisk hull på snart 6 år i CV-en og ingen høyere utdanning eller noe annet praktisk nyttig, så jeg skjønner ikke hva du forventer at du skal kunne få av deltidsjobb i løpet av 2021. Spesielt med dagens koronakrise. 

Selv uten koronaer, så er det noe som heter digitalisering og automatisering. Den type stillinger på "golvet" eksisterer snart ikke lenger. 

Det skal sparkes bortimot 30.000 helt friske mennesker fra diverse butikkstillinger frem mot 2030.

https://klassekampen.no/utgave/2019-10-25/butikkansatte-skal-i-nav-ko

Men du kan prøve å studere noe. Det er lov, akkurat som det er lov for deg å jobbe. Men at ingen gidder å ansette deg når de har mer enn nok 100% friske og stabile folk å velge mellom, er der ståa ligger. Men prøv i det minste å studere noe og se hvordan det går. De har også nettstudier. De fleste har nå nesten vært på "nett" uansett det siste året omtrent. 

Anonymkode: 59e0f...3da

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke starte med noe selv?

Anonymkode: 8142a...92e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Folk som er utplassert i praksisplass på NAV gjør samme jobben som "medarbeiderne" for glansbilder og knapper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...