Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor går grensen for utroskap??

kyss?

sex?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Utroskap er det han ikke kan gjøre med moren sin.

Skrevet

Er vel enig med Tex i grunn. Selvom jeg tror jeg ville syns det var verre hvis kjæresten hadde sex med noen andre enn hvis han kysset en annen.

Så jeg er vel litt enig med Sissan i grunn og. Tror det hadde vært lettere for meg/oss å jobbe oss over et kyss enn sex med andre. Men, føler det er litt vanskelig å si sikkert på forhånd. Det er bare slik jeg tenker om det nå.

Skrevet
Jeg mener utroskap er sex/seksuelle tilnærmelser/handlinger.

Jeg mener også at å kysse andre enn egen partner er å gå langt over streken for hva som er akseptabelt, men ikke at det er utroskap...

Var partneren min utro, ville jeg gått fra ham

Kysset han en annen, vet jeg ikke, det ville kommet an på omstendigheter og hva han sa i etterkant.

Enig med deg.

Jeg synes dessuten en god definisjon på utroskap er å gjøre noe han ikke ville gjort hvis jeg var til stede.

Skrevet

Jeg vet ikke.

Hva så med trekanter og lignende?

Da har man jo sex med en annen person, men utroskap vil jeg ikke helt kalle det.

Eller hva med å kysse en man har følelser for? Det er og utroskap, og neppe noe jeg hadde tatt lett på.

Så hva jeg definerer som utroskap, og hva som er utroskap jeg kunne tilgitt, er egentlig umulig å si.

For å svare deg på det du spør om:

For meg er grensen aldri absolutt. Nær kontakt (psykisk) med en annen person ville jeg og i enkelte situasjoner definert som uroskap, men i en annen situasjon kunne jeg ha akseptert sex med en annen person. Det kommer helt an på hvem, hvordan, hvorfor osv.

Skrevet

Herregud. Enhver form for fysisk kontakt med andre enn sin egen kjæreste er utroskap. De som ikke forstår det forstår heller ikke hva det vil si å være i et forhold.

Gjest Violetta
Skrevet

Helt enig.

Og utroskap er helt uakseptabelt. Uansett grunn.

Gjest Gjesta
Skrevet
Herregud. Enhver form for fysisk kontakt med andre enn sin egen kjæreste er utroskap. De som ikke forstår det forstår heller ikke hva det vil si å være i et forhold.

Du mener at man ikke kan gi en klem til noen andre enn den man er sammen med?

Gjest Violetta
Skrevet

:ler: Så man kan ikke gi sin mor eller en god venn en klem en gang? Tror du må moderere deg selv bittelitt her...

Skrevet

Må bare føye til at jeg er helt enig i at utroskap er uakseptabelt!

Skrevet
Jeg vet ikke.

Hva så med trekanter og lignende?

Og nettopp derfor mener jeg at utroskap er det man ikke kan gjøre foran sin kjære (og ikke mor, det blir helt annerledes), for alle har forskjellige grenser for utroskap. Hvis man er enige om at trekanter er ok, så kan man jo nettopp gjøre dette med/foran kjæresten uten at det kalles utroskap. Andre derimot ville ikke akseptert et kyss. Hvert par må selv finne ut hvor grensen går.

Skrevet

Alle har vel en egen oppfatning av hva som er utroskap. Selv er jeg mer opptatt av om det er følelser med i bildet.

Tror nok jeg skulle klart å komme over det om han hadde hatt sex med en annen en gang.

Gjest Violetta
Skrevet

Når man spør "hva mener du om utroskap" svarer jeg det jeg mener. Og en trekant eller firkant eller flere hadde for meg vært helt uaktuelt.

Skrevet
Når man spør "hva mener du om utroskap" svarer jeg det jeg mener. Og en trekant eller firkant eller flere hadde for meg vært helt uaktuelt.

Samme her. Hvis et par er enige om å ha et såkalt åpent forhold eller ha gruppe e.l. og begge er fornøyde med det, så er det selvsagt ikke utroskap.

Skrevet

Men du sitter jo bare å fantaserer opp spørsmål ingen har stillt. Trådstarter spurte:

hvor går grensen for utroskap??

kyss?

sex?

Skrevet

Kyss, sex og enkelte former for nær psykisk kontakt med en annen enn meg er det jeg definerer som utroskap.

Skrevet
Kyss, sex og enkelte former for nær psykisk kontakt med en annen enn meg er det jeg definerer som utroskap.

Enig med dette..

Dessuten kommer det helt an på hvor mye følelser det er i det og.. Noen kompiser kan jeg gi et smellkyss på munnen uten at typen engang reagerer. Men så er det noen som jeg kanskje har litt "connection" med - og da føler jeg at det er på grensen å gi dem en klem en gang..

Samme gjelder vel andre veien - typen kan jo selvfølgelig danse med andre og kose seg når han er på byn (litt flørting skader jo ikke) - men med en gang det er blikk og taing, da er det ikke gøy lengre.. Hårfin grense...

Skrevet

Ja, det er hårfin grense, og det er viktig at hvert par finner ut hvor denne grensen går. Grensen er ulik fra person til person, og fra par til par.

Utroskap er jo per definisjon når en person gjør noe som parneren ikke vil at h*n skal gjøre. Min grense går ikke konkret ved kyss eller klem eller ta på rompa, men mer ved hva hensikten eller følelsene bak er. Mannen min må gjerne gi klem til sine jentevenner, så lenge han ser på det som en venskapelig klem. Men en tilsynelatende akkurat likedan klem, kan i en annen situasjon med en annen jente, bety noe helt annet, hvis han har andre følelser for henne. En klem er ikke en klem, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg hadde også tolerert mye mer dersom jeg var der og så situasjonen og kunne tolke den selv, enn om jeg hadde fått høre senere at han hadde stått og holdt rundt en annen dame.

Litt forenklet setter jeg egentlig grensen ved hva han kan gjøre foran meg. Hvis han havner oppi en situasjon hvor han tenker at "håper dama mi ikke kommer inn døra nå", så har han gått over streken, uansett om han ikke har så mye som tatt på den andre dama, egentlig.

Men det er jo vanskelig å sette en bestemt "strek" for hva som er tillatt og ikke, og man kan egentlig ikke vite hvordan man takler sånt før man står oppi det!

Gjest Violetta
Skrevet
Men du sitter jo bare å fantaserer opp spørsmål ingen har stillt. Trådstarter spurte:

Nei jeg gjør ikke det. Tråden heter "hva mener dere om utroskap" og da svarte jeg på hva jeg mener.

Skrevet

Jeg definerer utroskap:

Kyss

Sex (intim kontakt)

Psykisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...