Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan barneværnet hjelpe når man ønsker seg ut av et destruktivt forhold og den andre forelderen ikke er bra for barnet? Noen som vet? Noen som selv har søkt hjelp? Noen som jobber i barnevernet og har vært borti slike saker? 

Det handler om psykisk sykdom, vrangforestillinger og vedkommende har selv ingen innsikt i at han er syk. Det er bare alle andre det er noe galt ned. 

Anonymkode: 77ef3...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så istedenfor å hjelpe barnet så setter du deg ned på kvinneguiden for å skrive? Hjelp barna dine! Kontakt nav, familiekontoret, barnevernet. Kom deg unna for dine barns helse, også den mentale helsen. 

Anonymkode: 98c97...c3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så istedenfor å hjelpe barnet så setter du deg ned på kvinneguiden for å skrive? Hjelp barna dine! Kontakt nav, familiekontoret, barnevernet. Kom deg unna for dine barns helse, også den mentale helsen. 

Jeg søker råd for HVORDAN jeg best kan hjelpe barnet. Barnet lider ikke or nå. Hn er for liten til å skjønne. Men det vil endre seg. Min største frykt er at hn etter hvert må være annenhver uke alene med far etter et eventuelt samlivsbrudd. Jeg vil ikke bare ta ungen og dra. Jeg vil gjøre dette riktigst mulig og lurest mulig så både jeg og barnet får det best nulig på sikt. 

• Liker 10
Skrevet

Men angrip ts, i stedet for konstruktive råd, det er jo typisk.. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg sa jo hvor du bør henvende seg. Barn forstår mer enn du ofte tror. Dette er ikke ett spørsmål man sitter en uke på kvinneguiden og spør om. Du kontakter de jeg skrev og spør hvor du kan gå for hjelp. FERDIG.

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne hørt andres erfaringer i lignende situasjoner. Hva gjorde dere, hvordan gikk det, kva skulle dere gjort annerledes? 

Er livredd for ågjøre noe som gjør situasjonen verre. Vet det ikke bare er å påstå at far er ustabil og så får jeg foreldreretten alene. Alt for mange har misbrukt systemet. Men barnet kan ikke for alt i verden være annenhver uke alene med far. Det er mye verre enn dagens situasjon. 

• Liker 1
Skrevet
Elder Millennial skrev (26 minutter siden):

Ta kontakt med familievernkontoret. De kan veilede deg. Det er gratis, du trenger ikke henvisning og du kan kontakte de selv for veiledning. 

https://bufdir.no/Familie/Familievernet/Familievernet_hjelper_deg_med_a_finne_losninger/

Det er flott at du tar tak i problemet så tidlig som mulig. Jeg vet det er vanskelig å skummelt, det blir lettere når du har tatt det første skrittet. 

Jeg håper det blir lettere, og at jeg ikke gjør situasjonen verre. Det er ikke lett å komme fram til løsninger med folk som ikke er rasjonelle. Han kommer til å gjøre alt han kan for at det skal bli så vanskelug som mulig om jeg prøver å bryte ut. 

Skrevet

Kontakt familievernkontoret! Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon selv med barn. Far sliter psykisk, vrangforestillinger, psykoser og voldelige tendenser. Her ble bv kontaktet, og far ble politianmeldt av bv. Kontakt og besøksforbud i 3 mnd, deretter samvær med tilsyn av først bv og deretter meg. Ble rådet til å ta styringen selv over samvær, selvom vi har delt foreldrerett. Far ble tilbudt hjelp via bv, men ser ikke selv at han har noe problem, og tok derfor ikke i mot hjelp. Samvær fungerte ikke, barna ble stresset og fungerte dårlig etter samvær. Nå har far ingen samvær, snakker kun med barna på tlf innimellom. Jeg har også søkt om full foreldrerett hvor bv og andre offentlige instanser vi/han har vært innom støtter at jeg får 100%. Rettsaken blir over nyåret. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg absolutt kontaktet bv. I min sak har de vært til kjempe stor hjelp og støtte. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4c6fe...1c1

• Liker 5
Skrevet

Diskutere saken anonymt med barnevernet, på den måten får du vite om de kan hjelpe eller ikke.

Lykke til❤️

Anonymkode: 1c33f...c65

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så istedenfor å hjelpe barnet så setter du deg ned på kvinneguiden for å skrive? 

For eit svar🙄

Ts kan vel gjere begge deler? (Hjelpe barna og skrive på Kvinneguiden)

Anonymkode: bf7ad...1b0

• Liker 7
Skrevet

Skulle gjerne hørt andres erfaringer i lignende situasjoner. Hva gjorde dere, hvordan gikk det, kva skulle dere gjort annerledes? 

Er livredd for ågjøre noe som gjør situasjonen verre. Vet det ikke bare er å påstå at far er ustabil og så får jeg foreldreretten alene. Alt for mange har misbrukt systemet. Men barnet kan ikke for alt i verden være annenhver uke alene med far. Det er mye verre enn dagens situasjon. 

Har vært i situasjonen. 

1. Jeg kontaktet helsestasjonen som hadde lavterskeltilbud for småbarnsforeldre hos psykolog. Gikk der i ti timer for å bli mentalt klar for å avslutte, og for å få nok backup til å tørre å ta valget, om jeg kan forklare det sånn. 

2. Kontaktet mannens lege og behandler, og startet ballen der. Sa at han måtte gå til behandling ellers forlot jeg han. 

3. Kontaktet familievernkontoret og fortalte saken og at vi trengte parterapi. Var ærlig i terapirommet, og fikk til slutt tydelig beskjed om at jeg måtte bryte eller så måtte de kontakte barnevernet. 

4. Fortalte dette til mannen, at siden han var syk så måtte vi flytte fra hverandre, men vi kunne fortsatt være kjærester. 

5. Bestilte meklingstime og laget det mannen trodde var en falsk samværsavtale. Sa at vi trengte jo ikke ha noe skriftlig på samvær siden det uansett ikke skulle være slik. 

6. Slo opp og sendte alt av nødvendige papirer til Nav. 

Har også vært åpen til både barnehagen og helsestasjonen om situasjonen, slik at jeg kan vise til det senere om han skulle forsøke å gå til sak for mer omsorg. Han har nå null samvær avtalt, men treffer barnet 1-2 ganger i uka hjemme hos meg med meg tilstede. 

Anonymkode: bd1c9...dc9

• Liker 4
Skrevet

Jeg sa jo hvor du bør henvende seg. Barn forstår mer enn du ofte tror. Dette er ikke ett spørsmål man sitter en uke på kvinneguiden og spør om. Du kontakter de jeg skrev og spør hvor du kan gå for hjelp. FERDIG.

Men hvorfor får ikke TS lov til å spørre her om hva hun kan gjøre for å hjelpe barna sine? Du virker veldig firkantet 

Anonymkode: fd21c...60b

• Liker 7
Skrevet

Jeg er så dritt lei sånne bedrevitere på kg som kun er nedsettende og lite forståelsesfulle. 

Se litt lenger enn din egen nesetipp å innse at andre er i en annen situasjon enn deg og ting er ikke så svart hvitt. Og du har ikke hele innsikten i andres liv. 

Lykke til ts, jeg håper du finner en løsning som er best for dere, og at både du og barnefar får hjelp! 

Anonymkode: 4e830...3f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært i lignende situasjon selv med barn. Far sliter psykisk, vrangforestillinger, psykoser og voldelige tendenser. Her ble bv kontaktet, og far ble politianmeldt av bv. Kontakt og besøksforbud i 3 mnd, deretter samvær med tilsyn av først bv og deretter meg. Ble rådet til å ta styringen selv over samvær, selvom vi har delt foreldrerett. Far ble tilbudt hjelp via bv, men ser ikke selv at han har noe problem, og tok derfor ikke i mot hjelp. Samvær fungerte ikke, barna ble stresset og fungerte dårlig etter samvær. Nå har far ingen samvær, snakker kun med barna på tlf innimellom. Jeg har også søkt om full foreldrerett hvor bv og andre offentlige instanser vi/han har vært innom støtter at jeg får 100%. Rettsaken blir over nyåret. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg absolutt kontaktet bv. I min sak har de vært til kjempe stor hjelp og støtte. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4c6fe...1c1

Takk for svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 15.55):

Men angrip ts, i stedet for konstruktive råd, det er jo typisk.. 

Kvinneguiden i ett nøtteskall!1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̡̧̢̨̧̡̡̡̡̨̡̧̨̧̨̡̧̨̧̨̢̡̨̧̧̡̨̢̛̛͚̙͓̣̺̤̭̩͕͖̥̬̩͔̰̖̰̩͚̥̟̲͎̩͍̞̟̫̯̝̼̫̭͕̦̝̠͙̫͇͕̟̮̖̠̖̣͓̜̮̼̼̤̥̩̭̙̳̣̱̼͔̤̭̤̯͓̲̳͔͔͉̯̜̤̖͙̦̪̰̟̗͚̱͖̼̲̺̬͕̮̟̳͉̮̙̘̬͎̙̥͙͓̲̖͈͕͉͍̼̼͉͕̜̲̲̟̘͈̦̗̬̥̰̭̝̹̤̼̲̙̤̳͓̦͓̥̫̮̥̹̭̻̳͔̮͈͍̬̞̞̬̜̻̬͇͔̬̟̭͇̜͓̠̩̗͔̣͓͍̙͓̪͕͖̞̭̜͖͓͙̘͎͈̬̞̠̘͖͓̼̤̱̣̩̳͕̰̦̬̮̙̖͇̣̼͎̲̣̰̘̝͍͖̖̱͙̫͙͖͓̳̪̩̩͎̺͈͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊͒̎̃́͂̋͒͑̐͐͛́͗͂͂̿̑̀̎̅̒͗́̃̏͋̌̐̅̿̄̉̇̈́͐̽̈͛̑́̑́̿͗̀͌̌̈́͌̎̍͒́̂̉̀̏̍͐̀̎̾͂̿̇͋̈́̄̚̚̕̚͘̚̚̚̚̚̚̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͜͝͠͠͠͝͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅ0̸̡̢̨̢̧̨̡̡̧̢̨̨̢̡̧̧̛̛̛̛͉͎̮͚̙̙̣̩̹̗̲̻͇͉͈̹̱̳̥̟̘͖̠̣͕̙̩̲͎̘̩̻̞̜̘͕̘͍͎̹̗͔̥͈͕̳̟̮̮͙̣̠̜̬̳͙̠̝̜͖̺͓͍̰̗͎̦̦̭̫͚̩̜͍̬̱͔͚̥͍̬̙͇͈͖̤͎̞̳̺͇͔̭͚̘̹̻̙͓̯̼͚̣̰̮͚̩̺̘̺̬̱̤͕͍͔̰̞̗̜͍͙͎̮̺͕̹̠̫̳̻͍͈̮̤̪̘̥̙̼̱̭̹̼̖͖̜̖͇͍̻͓̳͍̳̰̝̞͎̖̙̖̟̪̪̗͔̮̲͚̰͖̙̤̳̭̭͖̮͙̭̹͈̫͔̲͎͍̻̯̙̦̹̮͓̬̓̃̄̉͛̐̑͑̋̓̈́͋͊̌̌͑͐͂̀̊̏̇͑̂̆̀̔̈́̐͆̽̎͛͛͒̇̔̂̂̔̀̆̓̏̆̉͒͊̀̔͆̃̓́͒̿̐̃͋̽͋̓̉̔̏̂̄̅̈́̍̅͗́̀͆̈́̊̿͌̌̈̕̕͘̚͘̚͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅ0̸̧̧̧̧̨̨̢̧̡̨̢̧̢̡̡̧̧̢̢̨̧̡̧̛̛̛̙̗͔̗̖͉̜͎̟̭̫̳͇͓͓̼̥̻͍͍̞̬̫͚͎̺͙̻̗̖̪̟̟͍͓̞͈͚̣͕̻͖̤̟̙͉̼̜͕͉̮̬̫̠̮͇̼̤̲̩̥̫͉͕͖͈̙̻̖̪͉͇̝̖̦͇̖̥̗͖͓͍͓̥͍̲̮̭̬̤̖̬̫̻̥̬̯̙̗͈̯͇͉̜͙̘̭̜͉̰̮͙̺̝̘̺̫̲̮̬̼͈͎̮̹̱̭̟̖̬̠̬͙̩̱̪̠̫̳̹͔͓̬̱̜̲̻͈̭̟̮̖̦̜̱̖̻̜̝̥̣̯̬̘͍̮͈̞̠̪̩̮̟̻̥̳͔̭̘̻̻̘͕̼̯͇͕̙̳̮̝͎̝͖̱̝̫͙̤͔̼͕̹̘̱̾̈̈́̇̈́͗̇͆̔̂́͌̐̈́̊̏̆̈̓̈̿͛̒́́͛̈́̍̀̏̅͋̅͆̈́͂̈́̑́̅̈́̉̒͌̈̑̓̑̆̾̃̑̐̐͐̍͐̓̌̍́̒͊̐́͑̄̃̍͑́͑́́̋̓͒͗͂̆͌̂͗͋͑̾͑̀̇̈́͐̋͂̐̈́̑́̈́̂̈̾̒͊̑̿͒̊̌̎̕͜͜͠͝͝͠͝͠ͅͅ0̷̨̡̢̨̢̧̧̢̧̢̢̨̢̡̧̧̢̧̡̡̢̡̢̢̢̧̢̛̛̛̛̦̲̥̫̳̻͍̟͚͕̝̞͔̦͇͚͎̫̮̬͎̻̯̭̥̙̩̝̗̜̗̯͕͙̮̪̠͓̣͉̘̱̯̯̝̲̣͓̺̝̘͔̲̙͚̖̬̗͇̻̜͖̤͚̪̘͕̟̘̣̫̯̞̥̲̤̳̘͖̲̣̮͔̲̭̫̬͍͖͓̜͍̱̹̦̩̞͕̼̙̠͇͈͍̟̹̗̬͔͖̘̠͖̣̖̬̬͎̩̞͔̖̻̳̱̻͕̜̜̖̖͈̠̫̱̻̦̥̭̪͚̭̰̹͎͎͍͍͍̙͈͔̺͕̩͎̼̞̤̙͈̙̘̯̗̙̰̤̺̥̹͚͍̪̤̼͇̜̜͔̹̼̝̞̬̟͈̻̤̥̙̲̺̱͓̬̱̣̜͖̜̣̤͇͓̤̘͙̫͙̖̝͚͍̞̯̞̗͇̫̼̞̦̻̮̉̒̆͛̈́̒͆̃̃͒̎̾̽̌̾̊̈́̄̅̓̉̅̈́̋̈́̃̓̿̈́͗̒̉̈́̿̄̒̊́͋̒̓̈́́̏̄̀̊̀̓͋̅̃̈̈́͋̀͋̄͋͂́͐̎̈́́̓̊͐̾̑̓̉̇̆͐͊̓̅͐̓̃͋̎̾̈́̈́̽̅̉͒͂̿̌̑̎͋̄̆̉͊̐̃̋̏́̌̿͛̅̏̈́̀͋̇̒̆͐̏͌͆̓̃͂̈́̀̓̌̋̆̅͑̿͑͋̈̐̀͋̑̉͋̑̽̇́̆̉͊̂̌̅͐̇͆̐͘̕͘̚̕̕̚̚͘̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝͠͠͝͝͝͝͝ͅͅ1̴̨̧̧̧̨̡̢̢̧̧̡̢̨̢̢̨̢̢̨̢̛̛̛̛̛̯̦̬̬͔͓̤̙͚̱̯̬͓̺̣̗̝̹͇͇͕̠̦̜̮̪͓̯̟̙͙̲͈̦͍̜̭͉͔̺̥̙̱̲͎̟̳̜̘̝͕̳͇̝̩̘̜̹̜̪̘̫͉̞̯̜̝͙̫͚͚͉̗̦͓̼̗͎̟̼̝̺̘͚̯͔̩̘͍͉͓̥̘̠̯̫͍̘̝͎̘̝̗͕̬̤͔̯̬̝͕̗̲̫͕͕̯̹͙̻̜͚̠̙̦̣͇̳̗̞͉̺͍̭̠̪̠̻̹̦̫̗͇͙͓̪͕̞̺͇̙͖͇͔̣͎̙̖̗̣̰̝̰̙̩͙̭̫̻̹͖̦̩̱̻̺̮̖̮̞͕͖̲̦̬̥̘̭͈̗͉͙̫̥̥̼̣̣̹͇̬̟̰̣̠̟̭͈̤̫̟̯͇͉̖̥͚̭̭̟̞͚̱͎̗̪̭͇̮̺͙̣̾̈͒̌̔̌̔̆͑̀͌̀͒͌̊͌̄́͌̍́́͛̊̏̿̽̂́̃͊̈̔̔͋͒̒̂̽̑̂͑̈́͋̈́̒͗̋̊͋̑́͑̎͑̉̏́͋̓̈͂̏̈́̐̄̾̎̃͌̐̉̍̆̀͋̊͒̃̐̿͒̊̓́̽̓̇̄̈́̾̾́̐̔͌̈́̂̍̈́̅̑͗̈̀̔͊̀̔́͆̌̈́́̔̈́̀̈́̅̒̿̏͊̇̏̒̿́̓̈́̿̐͂͗͛͆̆́͑̇͂̃̐́̈́͌̏́́̄̿̿̆̎͆͗̌̈́̀͐̔́̎̎̾͒̔̏͒̅̍́̔̽̉̀͆̽̇̾̋̾̎̏̍̔̂̾̈́̾̔̔̈̊̈́͑̿̿̂̄̆̓̈́̊͑̈́͘͘̕̕̕͘̚̚̕̚͘͘͘̕̚̕͘̕͜͜͜͜͜͠͝͝͠͠͝͝͠͝͝͝͠͠͝͠͝ͅͅͅͅͅ1̸̨̢̨̨̧̡̡̢̨̛̛̛̛̛̛̞͖̫̺̮͎̭̰͎̳̻̺̻͙̝̹̤͇̙̦̱̤̟̟̪̻̟̹̳̤̹̺̜͍̟̙͖̮͙̤̤͍͙͔͓͖͔͉̱̫̫͓͉̗̥͔̘̤̝͚̤͕̯̳̤̹̣̲̜̲̳̯͙̰͈̘̜̜͙̥͚͇̞̹̯̟̥̤͍͙͙̖͚̮̪͍̞̣̟̜̘̺̳̠̪̣͖͇͉̥͙͔͇͚̥̯̬̯̩̅̀͆̆̊̒͆̄̾̔̏̓̊̄̓̑̈́͊͊̋̇̏̃͋̂́̃͑́͌͋͂͊̋̑̋̏̐͗̔̎́͗̈̃́̄̔͐̈́̂͊́̊̽͌͐́͋̇̏͛́͆͗͊͗̅̌̋̆̎̐̈́̒͑́̃͛̾̌͗̀͑͆͐̇̀̔̏͗̋̂̈́̄̀̃̋͒̓̅͛̑͒͐̓̃̈̔̀͒̔͑͌͊͊́̏̽́͆̄̋͋̋̄́̐͌̎̃̈́̓͑͐͊̒̀̾̽̈́̀̀̿̀̓̑͂̔̉̅̾̐̉̈̓͒̑́́̍̊́̆̀́̊̋̊̉͛̂̑̇̓͆̋̑͆̃̒̔̋̐͗́͂͛̈́́̓́͌̽̽̾́́̅̇̓͆̅̌̔̌̈́́̓̑͂́͒̍͒̋̊͗̌͆͒̾̇̊̆̅̒̊̋͘̚͘͘̚͘̚̕̚̕͘̚̚̚̚̚̚̚̕̚̕̕͘̚̕̚̚͜͜͠͝͠͝͝͝͝͝͝͠͠͠͠͝͠͠͝͝͠͝͝͝ͅͅ1̷̨̧̨̡̨̢̧̢̨̛̛̛̛̯̣̞͙̩͍̜̪̻̻̻͈̰͍̤̯̰̜͈̲̘̫̯̙̣͎̜̜̼̦̹̦͉͔̻̻̙̺̥̬̲̻̲͍̙̜͖̞͚̟̳͚̹͔̥̜̩͇̰̖̝̪̫͇̯͔̦̻̗͙͍͉̹̭̦̫̗͇̝̞̳̙̲̆̐̌̂̃̎̀͒̌̈́͛̔̉̒͐̍̉̈́͋̑̓̈́̽̆̋̇͆͌̃̂͋̔̀̓͐̑̄͒̄͌̔̋̈͒̀͗͋̈́̈́̓̍͒̀̓̅̎̊͒̀́̂̓́̽̋̽͌̀́͗̈́̈̄̓̊̒̓͌̑͌̓͑̀̀̐́̏͊̔͊͐̃̈́͋͌̾͛͐̃͂͌̆̉̽̾̓̔̾̾̈́̋̿̂͂̓̍͋̀̃̑̇͘̕̕̚̚͘̚̕͘̚̚͜͜͜͠͠͝͝͝͠͝͠͠͝ͅͅͅ0̸̧̨̧̛̭̝͕͕͔̥̪͚̣̥͖̜͍̳̻͓͚̺̫̝̖͕͚̬̲̲̙̠̜̼̞̠̻̈́̇̀̋̈́́͒́̇̽̔͑́̓̈̃͗̈́͌͛͗̑͊̃͗̿̔͛́̒̀̉͊̀͒̉̈́͂́̇̊̂̏̊̊̒̿̽̒̀́̊̚̚̕͘͜͜͝͝͝ͅ0̶̡̡̨̢̛̛̛̛̦̱̳̠̯̖̗̘̠̞͓͓͕̫͔̗͕̝̟̞̠̦̥̯̠͕͉͖͔̜͙̓͋̔͐̄̌̈́̀̌͂̅̀͆̓̇̑̋̆͊͊̔͊̈͛͑̃̽͋̈̊͛̃̒̐̀̎̍͂͊͐͒̉͊̓͑̑͒̃̏̒̈́̔̒̓̓͌̒̒͐̂̐̈͋̇̀̓͐͗̈́̂̓̊̕̚͘͘͘̚̚̚̚͜͠͠͝͝͝ͅͅ0̸̛̛̽̌̅̊̍̈́̎͛̍̑̄̓̔̌̉̀̆̃̉́̿̇̉̏̀͌̈́̌̏̌̽̑̌̈́͛͐̄͐̾̄͛͐̏̋̋̂̀̓̾͆̂̓͑͐͛̈́̈́̓͒͋̆̀͂̽̆͊̂͆̓͒͌̎͊̈̇͌͋̐͂̈̀͊͐̏̉̐͋̀̈́̾̇̄̑͛̌̊̃̆̀͌̌́͒̃̑̓̈̔͋̐̍̀̏͌̆̀̔̽́̚̕͘̕͘̚̕͝͠͠͝͝͠͝͝͝͝͝͝͝͠0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̛͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̚̚̕̚͘̚͝͠

:hoppe:

Anonymkode: b22fa...d48

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 15.42):

Og du tenker at å sparke etter den som ligger nede hjelper? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...