Gjest Sam3 Skrevet 5. desember 2020 #61 Skrevet 5. desember 2020 4 hours ago, Tiuren said: Vi forholder oss til vitenskapen og myndighetene, ikke konspirasjonsteorier, Covid19 ble erklært å være en pandemi 11. Mars. Og så følger vi reiseråd og anbefalinger fra myndighetene etter dette. Dersom man hadde hatt kunnskap før, ville nok de fleste handlet annerledes. Nå vet vi at det er mer smitte i noen miljøer, og da bør det gjøres tiltak for å rette opp i det. Å kjefte løs på andre i sin bitterhet (rike/hytte/Alpene/Holmenkollen....) er ikke produktivt. Er ikke bitter. Covid-19 har vært tena langt FØR 11. Mars. Om Ola og Kari Normann fortsatt dro til Alpene og syden tross det skal du ta den opp istedenfor å låte som dette handler om innvandring.
PokemonGone Skrevet 5. desember 2020 #62 Skrevet 5. desember 2020 NEI!! Helsesystemet er den store bekymringen alltid
PokemonGone Skrevet 5. desember 2020 #63 Skrevet 5. desember 2020 Når du snakker om elever, snakker du om andre generasjon innvandrere. De er sikkert nordmenn - barn av innvandrere. Ja, jeg tror også at innvandrerbarn ikke er klar over foreldrenes og statens innsats for å ta vare på befolkningen og gi bedre livskvalitet. Hvorfor er dette så cliché i alle land?
000VF000 Skrevet 5. desember 2020 #64 Skrevet 5. desember 2020 3 hours ago, NorthernLight said: Herlighet så latterlig kommentar. Så det er bare rasister som leser de sidene? Mest sannsynligvis ikke, men det er som oftest rasister som bruker begrepet når de argumenterer. Quote Når du nevner Reset så kommer de faktisk med endel opplysninger om enkelte saker/ting som de største avisene i Norge ikke vil skrive om eller som de dysser ned. Det er fakta. Å komme med rødt flagg kommentar sier sitt. Jeg tror det er bra å lese både Reset og andre aviser i Norge og utlandet, så kan man danne seg ett bedre bilde av ting enn å bare lese aviser som har ensidig dekning av mange saker. Det er bra å lese så mange kilder som mulig for å danne seg et realistisk bilde av ting. Problemet er at millionærer og billionærer bruker mindre intelligente mennesker. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 5. desember 2020 #65 Skrevet 5. desember 2020 Bie-damen skrev (3 timer siden): Ikke-vestlige innvandrere er problemet. Jeg er en ikke-vestlig innvandrer.
Drizzt Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #66 Skrevet 5. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Jeg er en ikke-vestlig innvandrer. Selv om du eventuelt er fra de landene som er nevnt i artikkelen på en negativ måte, trenger det ikke bety at du er blant landsmennene dine som bidrar til den negative statistikken. Det eneste som er viktig er at DU vet at du gjør det du må gjøre for å passe på deg selv og de andre. Jeg bærer iallefall ikke på kollektiv skyldfølelse for det noen av mine landsmenn skal ha gjort, har gjort, gjør eller kommer til å gjøre. Å ha samme pass eller vært født i samme land som dem gjør meg ikke medskyldig eller delaktig i hva de velger å gjøre. Så neste gang du leser statistikk om et eller annet ikke-vestlig land som skiller seg negativt ut på en eller flere parametre, husk at det ikke gjelder deg så lenge du ikke er blant de som gjør det som omtales negativt. Jeg deler innvandrere i integrerte og ikke-integrerte og i de som gjør innsats for å integrere seg og de som ikke gjør det. Jeg er kritisk til alle som ikke gjør innsats for å integrere seg og velger å leve på siden av storsamfunnet, uansett hvor de kommer fra. Ifølge enkelte her er det rasistisk å tenke slik, men det handler ikke om rase - det handler om oppførsel, tankegang og kultur. Kultur som ofte er preget av en religion som er uforenelig med Vesten. 7
PetterKanin Skrevet 5. desember 2020 #67 Skrevet 5. desember 2020 At endel innvandrere lever etter egne regler heller enn landets er dessverre ikke noe nytt. 6
Gjest Sam3 Skrevet 5. desember 2020 #68 Skrevet 5. desember 2020 59 minutter siden, PetterKanin said: At endel innvandrere lever etter egne regler heller enn landets er dessverre ikke noe nytt. I forhold it hva? De rike i Oslo som tar barna deres til sportsklubber omkring Viken når idretten i Oslo stenges på grunnen av koronatiltak?
PetterKanin Skrevet 5. desember 2020 #69 Skrevet 5. desember 2020 Sam3 skrev (4 minutter siden): I forhold it hva? De rike i Oslo som tar barna deres til sportsklubber omkring Viken når idretten i Oslo stenges på grunnen av koronatiltak? Kan ikke se jeg skrev at det var i forhold til noe som helst. 4
Chantielle Skrevet 5. desember 2020 #70 Skrevet 5. desember 2020 Ryddet for brukerdebatt,avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod.
LeneXCII Skrevet 5. desember 2020 #71 Skrevet 5. desember 2020 Det er prisen for den fantastiske innvandringen.. 6
Gjest Lin11 Skrevet 5. desember 2020 #72 Skrevet 5. desember 2020 Sam3 skrev (1 time siden): I forhold it hva? De rike i Oslo som tar barna deres til sportsklubber omkring Viken når idretten i Oslo stenges på grunnen av koronatiltak? Eller alle etniske norske som bryter reglene ved å dra på treningsentre i andre kommuner, fester og viser frem bruddene på diverse IG kontoer.
ItchyBitchySpider Skrevet 5. desember 2020 #73 Skrevet 5. desember 2020 Drizzt skrev (2 timer siden): Selv om du eventuelt er fra de landene som er nevnt i artikkelen på en negativ måte, trenger det ikke bety at du er blant landsmennene dine som bidrar til den negative statistikken. Det eneste som er viktig er at DU vet at du gjør det du må gjøre for å passe på deg selv og de andre. Jeg bærer iallefall ikke på kollektiv skyldfølelse for det noen av mine landsmenn skal ha gjort, har gjort, gjør eller kommer til å gjøre. Å ha samme pass eller vært født i samme land som dem gjør meg ikke medskyldig eller delaktig i hva de velger å gjøre. Så neste gang du leser statistikk om et eller annet ikke-vestlig land som skiller seg negativt ut på en eller flere parametre, husk at det ikke gjelder deg så lenge du ikke er blant de som gjør det som omtales negativt. Jeg deler innvandrere i integrerte og ikke-integrerte og i de som gjør innsats for å integrere seg og de som ikke gjør det. Jeg er kritisk til alle som ikke gjør innsats for å integrere seg og velger å leve på siden av storsamfunnet, uansett hvor de kommer fra. Ifølge enkelte her er det rasistisk å tenke slik, men det handler ikke om rase - det handler om oppførsel, tankegang og kultur. Kultur som ofte er preget av en religion som er uforenelig med Vesten. Nei, jeg er ikke fra et av disse landene, og jeg er ikke muslim.
Gjest Sam3 Skrevet 6. desember 2020 #74 Skrevet 6. desember 2020 (endret) Det er ikke vanskelige å forstår at tross advarsel fra helseministeren, feige rasister og deres parti gjør hva de altid gør: letter etter syndebukker: https://www.nrk.no/urix/tegnell-beklager-uttalelse-om-innvandrere-1.15274960 Statsministeren hadde da advart mot hets av innvandrere i et intervju i Aftenposten. Høyre og Frp uenige om koronasmitte blant innvandrere Det samme gjorde helseministeren. – Vi har ingen indikasjon på at denne delen av befolkningen har mindre ansvarsfølelse og bryr seg mindre. Det å påføre skam virker mot sin hensikt, sa Høie. Endret 6. desember 2020 av Sam3
PetterKanin Skrevet 6. desember 2020 #76 Skrevet 6. desember 2020 Sam3 skrev (7 timer siden): Det er ikke vanskelige å forstår at tross advarsel fra helseministeren, feige rasister og deres parti gjør hva de altid gør: letter etter syndebukker: https://www.nrk.no/urix/tegnell-beklager-uttalelse-om-innvandrere-1.15274960 Statsministeren hadde da advart mot hets av innvandrere i et intervju i Aftenposten. Høyre og Frp uenige om koronasmitte blant innvandrere Det samme gjorde helseministeren. – Vi har ingen indikasjon på at denne delen av befolkningen har mindre ansvarsfølelse og bryr seg mindre. Det å påføre skam virker mot sin hensikt, sa Høie. At Bent Høie fornekter virkeligheten endrer ikke fakta. 1
Chantielle Skrevet 6. desember 2020 #77 Skrevet 6. desember 2020 Ryddet for brukerdebatt,avsporinger, samt svar til dette. Minner om retningslinjene Chantielle mod
Gjest Sam3 Skrevet 6. desember 2020 #78 Skrevet 6. desember 2020 5 hours ago, zemer said: Tror kulturen har mye å si het. Hat kultur ja.
Gjest Sam3 Skrevet 6. desember 2020 #79 Skrevet 6. desember 2020 3 hours ago, PetterKanin said: At Bent Høie fornekter virkeligheten endrer ikke fakta. Når folk er paranoide og sytry av hat ser de kun konspirasjoner og har ikke noen forhold til fakta.
PetterKanin Skrevet 6. desember 2020 #80 Skrevet 6. desember 2020 Sam3 skrev (Akkurat nå): Når folk er paranoide og sytry av hat ser de kun konspirasjoner og har ikke noen forhold til fakta. Vil ikke kalle Bent Høie hatefull, men deg om det.
Fremhevede innlegg