Gå til innhold

Innvandrere er den store bekymringen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trist at et overklasse fenomen (leger og andre som dro på skiferie og tok med smitte hjem til Norge) har blitt til et problem blant de som allerede er marginaliserte på mange måter. Vi som har mulighet for hjemmekontor, kjøre barn slik at de ikke trenger å ta kollektivt, og bor i hus med hage (slik at man slipper å oppsøke felles grøntområder), og i tillegg har råd til kjøpe sunn mat og ha eget treningsrom slipper nok billigere unna. I tillegg så er jo «sosial distanse» et normalt Norsk fenomen fra før korona.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

Jeg er også innvandrer som har fulgt alle tiltak siden mars, holdt barna hjemme med minste symptomer og gjort mitt for å ikke bli smittet og for å ikke spre eventuell smitte videre.

Jeg ser ikke rødt når jeg hører at ''innvandrere er problemet''. Jeg klarer å ha flere enn 1 tanke i hodet samtidig og forstå at slike utsagn gjelder ikke meg og deg og andre innvandrere som gjør det som må gjøres midt i pandemi, men innvandrerne som ikke gjør det og faktisk bidrar til å spre smitte. Gjennom store bryllupsfester, gjennom manglende munnbindbruk, gjennom manglende avstand til andre, gjennom store menighetssamlinger, gjennom ukritisk reisevirksomhet i utlandet, gjennom å ikke respektere karantene, osv. 

Spørsmålet mitt er: Hvorfor mener du at utsagnet gjelder deg?

Fordi negative holdninger mot alle innvandrere, også oss, blir større etter noe slik. 

Skrevet

Jada, utlendinger gir selvfølgelig mer blaffen i alt, er late og til bry for oss perfekte nordmenn. Come on...

• Liker 1
Gjest tourettes
Skrevet
Tiuren skrev (21 minutter siden):

I februar viste de færreste at det var stort smittetrykk i Østerrike, eller i det minste så viste ikke jeg det. Hvordan fikk du greie på det? Hvorfor dette hatet mot andre nordmenn, er det noe personlig her? 

Er jo åpenbart 😏

Skrevet
1 hour ago, Tiuren said:

I februar viste de færreste at det var stort smittetrykk i Østerrike, eller i det minste så viste ikke jeg det. Hvordan fikk du greie på det? Hvorfor dette hatet mot andre nordmenn, er det noe personlig her? 

Sportsmålet er egentlig til dere - hvorfor stilles de krav til innvandrere i Norge som klart ingen stiller andre som bor i Norge. 

Forresten er det egentlig de rike i Norge som dro ut og kom tilbake med koronavirus. Å samle seg på Holmenkollen ski arrangementet var heller ikke lurt. Tror du at ingen husker?

Skrevet
1 hour ago, Tiuren said:

ALLE viste jo at en pandemi var på gang. Ikke lureste tid å dra på unødvendig reise utenlands. Og det gjorde det fram til April - mange reiste til Spania og Portugal og så reiste tilbake. Ganske dumt. 

Deretter dro mange av disse til hyttene deres rundt Norge før regjeringen og kommunene satt stopp på det. 

Etter Julen i år blir det derette enda mer smitte fordi « vi bare må see familien - de er jo jul og da må man blåse i pandemitilstanden»  

Å peke på «innvandrere» som kjerneproblemet her ikke kun utrolig frekk det er skamløs.

Skrevet (endret)

Under et intervju om de høye dødstallene i Sverige, sa statsepidemiolog Anders Tegnell her om dagen at innvandrere har vært «drivende». Nå har han beklaget... Sånn er det når sosialist media setter igang bare de hører noe om innvandring/innvandrere som de ikke liker. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, NorthernLight said:

Under et intervju om de høye dødstallene i Sverige, sa statsepidemiolog Anders Tegnell her om dagen at innvandrere har vært «drivende». Nå har han beklaget... Sånn er det når sosialist media setter igang bare de hører noe om innvandring/innvandrere som de ikke liker. 

Eller han tok feil, var manne nøk til å innrømme.  Vet da ikke hvorfor du trenger å dra in paranoide conspiransteori om media. All too cliche, all too predictable...

Skrevet (endret)
Sam3 skrev (13 minutter siden):

Eller han tok feil, var manne nøk til å innrømme.  Vet da ikke hvorfor du trenger å dra in paranoide conspiransteori om media. All too cliche, all too predictable...

Hvem vet.. Men tror ganske mange er enig i at msm henger ut folk som er kritiske til innvandring eller som sier noe om innvandrere som ikke passer de osv.. dysser ned ting som de ikke liker osv..Svensk og norsk media har ganske ensidig dekning av rimelig mye..

Endret av NorthernLight
  • Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (På 3.12.2020 den 15.31):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9OkjQW/innvandrere-er-den-store-bekymringen

Av dem som tester seg, får hele 11 og 10 prosent blant pakistanere og somaliere påvist coronaviruset. Like under ligger folk fra Eritrea, Irak, Tyrkia og Afghanistan, ifølge FHI. For befolkningen som helhet er tallet til sammenligning på litt over en prosent. Dette gjelder fra i sommer frem til i dag.

Ja, ikke noe nytt. Dette har vi visst lenge.

Det er likevel en trist lesing. Jeg tar sjeldent kollektivtrafikk nå for tiden, men tar en buss som har en del skoleelever fra en ungdomsskole i nærheten. Jeg merker hver eneste gang at det er elever med mørkere hud og etnisk opprinnelse fra Afrika og Midt-Østen som ikke bruker munnbind om bord. Eller på butikken. Eller alle andre steder innendørs.

Hvorfor er det slik? Bryr de seg ikke? Er det uvitenhet? 

Denne setningen her derimot er meget merkelig: At innvandrere skal ha mindre ansvarsfølelse og bry seg mindre, virker rart når det er innvandrere som er hardest rammet av pandemien.

Det er nettopp de er hardest rammet fordi det er mange i disse gruppene som ikke bryr seg og ikke tar ansvar. Det er ikke rart, men logisk. 

Handler ikke dette litt om blodtype også? At mennesker med afrikansk bakgrunn har en spesiell blodtype som gjør de mer mottakelige for viruset?

Skrevet
10 hours ago, Sam3 said:

ALLE viste jo at en pandemi var på gang. Ikke lureste tid å dra på unødvendig reise utenlands. Og det gjorde det fram til April - mange reiste til Spania og Portugal og så reiste tilbake. Ganske dumt. 

Deretter dro mange av disse til hyttene deres rundt Norge før regjeringen og kommunene satt stopp på det. 

Etter Julen i år blir det derette enda mer smitte fordi « vi bare må see familien - de er jo jul og da må man blåse i pandemitilstanden»  

Å peke på «innvandrere» som kjerneproblemet her ikke kun utrolig frekk det er skamløs.

Vi forholder oss til vitenskapen og myndighetene, ikke konspirasjonsteorier, Covid19 ble erklært å være en pandemi 11. Mars. Og så følger vi reiseråd og anbefalinger fra myndighetene etter dette. Dersom man hadde hatt kunnskap før, ville nok de fleste handlet annerledes. Nå vet vi at det er mer smitte i noen miljøer, og da bør det gjøres tiltak for å rette opp i det. 

Å kjefte løs på andre i sin bitterhet (rike/hytte/Alpene/Holmenkollen....) er ikke produktivt. 

• Liker 9
Skrevet
9 hours ago, Uatskillelig said:

Handler ikke dette litt om blodtype også? At mennesker med afrikansk bakgrunn har en spesiell blodtype som gjør de mer mottakelige for viruset?

Det har jeg aldri sett noe om, og utbredelsen av Covid19 i Afrika tyder jo ikke på det? 

Skrevet
9 hours ago, Uatskillelig said:

Bullshit. Blodtype følger ikke etnisitet eller hudfarge. Det er noen blodsykdommer som er mer utbredt blant mørkhudede (f. eks. sigdcelleanemi hos afrikanere og thalassemier for folk rundt middelhavet), og det kan være litt ulik respons på noen medisiner (f. eks. enkelte hjertemedisiner), men dette du poster her er destillert oksebæsj.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Tiuren skrev (1 time siden):

Vi forholder oss til vitenskapen og myndighetene, ikke konspirasjonsteorier, Covid19 ble erklært å være en pandemi 11. Mars. Og så følger vi reiseråd og anbefalinger fra myndighetene etter dette. Dersom man hadde hatt kunnskap før, ville nok de fleste handlet annerledes. Nå vet vi at det er mer smitte i noen miljøer, og da bør det gjøres tiltak for å rette opp i det. 

Å kjefte løs på andre i sin bitterhet (rike/hytte/Alpene/Holmenkollen....) er ikke produktivt. 

Men kjefte på innvandrere er helt ok? Presisering av hvor smitten kom inn i Norge fra er å hate på nordmenn??

Endret av Lin11
Skrevet
12 hours ago, NorthernLight said:

Hvem vet.. Men tror ganske mange er enig i at msm henger ut folk som er kritiske til innvandring eller som sier noe om innvandrere som ikke passer de osv.. dysser ned ting som de ikke liker osv..Svensk og norsk media har ganske ensidig dekning av rimelig mye..

Det er åpenbart.

Trist at de alternative mediene må til for å grave opp ytterligere informasjon, når MSM ikke gjør jobben sin..

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, NorthernLight said:

Når folk bruker begrepet main stream media er det som oftest fordi de leser Reset og Breitbart og andre sider rasister liker. Et stort rødt flagg. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Lin11 said:

Men kjefte på innvandrere er helt ok? Presisering av hvor smitten kom inn i Norge fra er å hate på nordmenn??

Når noen sier "hate på" da vet jeg at det ikke er nødvendig å diskutere videre. Du har selvfølgelig helt rett. 

• Liker 3
Skrevet
000VF000 skrev (31 minutter siden):

Når folk bruker begrepet main stream media er det som oftest fordi de leser Reset og Breitbart og andre sider rasister liker. Et stort rødt flagg. 

Herlighet så latterlig kommentar. Så det er bare rasister som leser de sidene?  Når du nevner Reset så kommer de faktisk med endel opplysninger om enkelte saker/ting som de største avisene i Norge ikke vil skrive om eller som de dysser ned. Det er fakta. Å komme med rødt flagg kommentar sier sitt.  Jeg tror det er bra å lese både Reset og andre aviser i Norge og utlandet, så kan man danne seg ett bedre bilde av ting enn å bare lese aviser som har ensidig dekning av mange saker. 

• Liker 8
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (På 3.12.2020 den 17.00):

Jeg er innvandrer, og har fulgt alle tiltak siden mars. Barna har testet seg ved minste tegn til forkjølelse, jeg ba ikke om unntak fra hjemmekontor selv om det var sårt tiltrengt, jeg holder alltid avstand til andre, prøver å handle på "ukurante" tider når det er få mennesker i butikker osv. Jeg er høyt utdannet i Norge og har mye ansvarsfølelse også på andre områder. Min samboer er også innvandrer, og også han har overholdt alle reglene. Vi følger med på VG, Aftenposten, FHI sine sider og kommunens sider daglig for å oppdatere oss. Vi blir heller ikke hardere rammet fordi ingen av oss er i risikogruppe, og vi er under 50 begge to. 

Jeg føler at jeg ser rødt når jeg hører om at "innvandrere er problemet". Kjenner mange innvandrere fra forskjellige land som Russland, Sverige, Frankrike, Finland, Danmark - alle disse har holdt seg innenfor regelverket siden mars i år. Hvorfor skal vi bli stemplet som et problem?

Ikke-vestlige innvandrere er problemet. 

• Liker 7
Skrevet
Tiuren skrev (16 timer siden):

Tiuren skrev (1 time siden):

Når noen sier "hate på" da vet jeg at det ikke er nødvendig å diskutere videre. Du har selvfølgelig helt rett. 

Hva nøyaktig er forskjellen hate på og hate mot? 

• Opprett ny...