AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Hva gjør dere med alt det hjemmelaget strikketøyet barna vokser ut av? Har en del som familie og venner har laget.. Tenkte å selge på Facebook i pakker men usikker på hva en gjør med strikketøyet. Føles litt fælt å selge kjempe billig til tilfeldige folk😅 Men kan liksom ikke ta vare på alt heller.... Hva gjør dere? Anonymkode: 2aaae...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Gir det videre. Enten til noen jeg kjenner som har behov for det, eller til veldedige organisasjoner som gir klær til de som trenger det (enten her i landet eller utlandet). Anonymkode: fdd86...32b 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Jeg pleier å gi det tilbake til den som har strikket det. Anonymkode: 70d3c...fac 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Hiver det i uff-containeren, som med alt annet de vokser ifra. Hva skal jeg ta vare på det for? Er det bedre at det blir liggende på loftet og morkne, enn at det gis til noen som faktisk bruker det og har glede av det? På hvilken måte skulle det glede den som har strikket det at det ligger og morkner på loftet? Anonymkode: 966ab...46d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Mamma pleide å ta vare på en del, som jeg nå kan bruke til barnet mitt. Litt gøy at hun bruker det jeg brukte da jeg var liten 😊 Anonymkode: eaafe...6c7 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hiver det i uff-containeren, som med alt annet de vokser ifra. Hva skal jeg ta vare på det for? Er det bedre at det blir liggende på loftet og morkne, enn at det gis til noen som faktisk bruker det og har glede av det? På hvilken måte skulle det glede den som har strikket det at det ligger og morkner på loftet? Anonymkode: 966ab...46d Det gleder oss ihvertfall ikke at det havner i uff-containeren! Gi det heller tilbake til den som har brukt så mye tid på å strikke det plagget! Aner du hvor mange timer vi har sittet der og strikket på akkurat den genseren eller den gode ullbuksa? Om det skal tas så lite vare på så hadde jeg heller latt være å strikke til andre, og heller strikket til meg selv! Anonymkode: df325...079 11
Muskath Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 (endret) Jeg strikker og jeg ville ikke hatt det tilbake. Jeg synes man skal gi det videre eller legge det i uff-container hvis man ikke har plass/ork til å ta vare på det. Fint at det blir brukt av noen! Jeg har jo gitt det bort, vil ikke ha det tilbake! Endret 3. desember 2020 av Muskath 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Jeg pleier å spørre den som strikket plagget. Ja, jeg vet det er en gave, men såpass respekt kan en ha for arbeidet som er nedlagt. Når det er sagt, så blir løsningen gjerne ca slik: Noe går på rundgang i slekta, noe av det fineste er spart på som arvegods, og noe av det som er mer forbruksplagg blir gitt til loppemarked/gjenbruk. Enkelte av de aller mest arbeidskrevende tingene har strikkeren (da gjerne tante eller bestemor) gjerne tatt imot for oppbevaring til neste nye lille familiemedlem kommer. Det synes jeg er helt fint Å bare rett ut kvitte seg med alt av strikketøyet fra de var små synes jeg høres veldig trist ut. Anonymkode: cab3a...d4e 9
Bernardette Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Enten gitt til nære slektninger eller gode venner med yngre barn. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gjør dere med alt det hjemmelaget strikketøyet barna vokser ut av? Har en del som familie og venner har laget.. Tenkte å selge på Facebook i pakker men usikker på hva en gjør med strikketøyet. Føles litt fælt å selge kjempe billig til tilfeldige folk😅 Men kan liksom ikke ta vare på alt heller.... Hva gjør dere? Anonymkode: 2aaae...4d5 Sparer på det til barna blir store. Anonymkode: 5b074...a81 1
Arkana Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Det fineste beholder jeg som minner, eller som evt barnebarn kan bruke, resten gir vi bort. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Jeg ville beholdt til eventuelle senere barn eller barnebarn, eller så hadde jeg gitt det bort i gave. Jeg strikker selv, og jeg trenger ikke strikketøyet tilbake igjen. Anonymkode: 29908...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Enten strikker de om til nye plagg, eller kattene våre for "nye" ullteppe. Eventuelt klipper de i stykker og legger ut i hagen når våren kommer så fugler tar de til å bygge rede. Anonymkode: 5009a...1fe
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 -kan også brukes som dukkeklær -de kan syes om til vesker, votter, brilleetui, belter og annet, sjekk pinterest og nettet generelt for inspirasjon -om det ikke er tovet tøy kan garnet brukes om igjen Og ja, det kan jo selges og gies bort Anonymkode: e2683...e60
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enten strikker de om til nye plagg, eller kattene våre for "nye" ullteppe. Eventuelt klipper de i stykker og legger ut i hagen når våren kommer så fugler tar de til å bygge rede. Anonymkode: 5009a...1fe Hahah hæ. Dette må jo være for å provosere 🤣 Anonymkode: 29908...4f7 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #16 Skrevet 4. desember 2020 Tar vare på det jeg er blitt mest glad i, f.eks hentesettet tanta mi strikket til datteren min. Den beholder jeg som minne, kanskje får hun bruke på dukken sin når hun blir litt eldre. Andre ting gir jeg videre Anonymkode: 32cab...d74 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det gleder oss ihvertfall ikke at det havner i uff-containeren! Gi det heller tilbake til den som har brukt så mye tid på å strikke det plagget! Aner du hvor mange timer vi har sittet der og strikket på akkurat den genseren eller den gode ullbuksa? Om det skal tas så lite vare på så hadde jeg heller latt være å strikke til andre, og heller strikket til meg selv! Anonymkode: df325...079 Forstår hva du mener, samtidig som jeg tenker at alt det slitet du la ned i akkurat den genseren, kanskje akkurat den genseren varmer noen som virkelig trenger det og som setter pris på tiden du har brukt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det gleder oss ihvertfall ikke at det havner i uff-containeren! Gi det heller tilbake til den som har brukt så mye tid på å strikke det plagget! Aner du hvor mange timer vi har sittet der og strikket på akkurat den genseren eller den gode ullbuksa? Om det skal tas så lite vare på så hadde jeg heller latt være å strikke til andre, og heller strikket til meg selv! Anonymkode: df325...079 Jeg har ikke noe behov for å få det tilbake. Og det kan godt doneres, men ikke til UFF!!!! Google litt så ser du hvorfor. Anonymkode: ec8f2...8c2 1
Chiubi Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 Jeg heklet en gang en kjole som jeg ga til en nybakt mor for mange år siden. Etter at Facebook kom, tok hun kontakt og fortalte historien om kjolen. Alle de tre døtrene hennes hadde brukt den. De er nå voksne, og alle tre har fått egne barn. Og kjolen har gått på rundgang etter hvert som døtrene har fått egne døtre. Hun sier kjolen har vært pent behandlet, så den er stadig like fin. Jeg synes det var veldig hyggelig og rørende å høre at kjolen jeg heklet mens jeg gikk på videregående, fremdeles er i bruk. 5
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Tar vare på eller gir bort til slekt/venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå