Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
spurte mellomleder om å få avspasere eller ta en fridag neste uke, da barnet mitt har fått en time på sykehuset. 
så svarer hun: nå har vår andre kollega ønsket seg fri den dagen, og hun må nesten få en fridag hun også.. kan ikke mannen din dra med barnet da? 
Jeg svarte: nei, mannen min er ikke hjemme, og jeg må følge barnet. Da må jeg evt bare søke permisjon med lønn da.. for jeg har rett til å være med barnet på kontroll.

kjenner jeg blir så irritert.. jeg skjønner at kollegaen min har ønsket seg en fridag den dagen, og at hun helt sikkert trenger det, men jeg har timeavtale på sykehus 

Anonymkode: ad3d0...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 
spurte mellomleder om å få avspasere eller ta en fridag neste uke, da barnet mitt har fått en time på sykehuset. 
så svarer hun: nå har vår andre kollega ønsket seg fri den dagen, og hun må nesten få en fridag hun også.. kan ikke mannen din dra med barnet da? 
Jeg svarte: nei, mannen min er ikke hjemme, og jeg må følge barnet. Da må jeg evt bare søke permisjon med lønn da.. for jeg har rett til å være med barnet på kontroll.

kjenner jeg blir så irritert.. jeg skjønner at kollegaen min har ønsket seg en fridag den dagen, og at hun helt sikkert trenger det, men jeg har timeavtale på sykehus 

Ja, såklart duer viktigst i verden. 

Den dagen du oppdager at det er flere mennesker her i verden enn deg så blir livet ditt litt bedre.

Hva vil du med innlegget?

Du får jo fri uansett når du skal ta med et barn på sykehuset.

https://frifagbevegelse.no/forside/dette-sier-loven-om-velferdspermisjoner-6.158.538429.5869f35d0f

Anonymkode: 9273f...f38

• Liker 8
Skrevet

Regner med kollegaen din spurte før deg

Anonymkode: 47434...b6b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Regner med kollegaen din spurte før deg

Ja, det gjorde hun. Men når jeg får brev i dag om legetimen, hva mener du jeg burde gjøre? Avlyse en sykehus time til et barn? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, såklart duer viktigst i verden. 

Den dagen du oppdager at det er flere mennesker her i verden enn deg så blir livet ditt litt bedre.

Hva vil du med innlegget?

Du får jo fri uansett når du skal ta med et barn på sykehuset.

https://frifagbevegelse.no/forside/dette-sier-loven-om-velferdspermisjoner-6.158.538429.5869f35d0f

Anonymkode: 9273f...f38

Nei, det er det jeg ikke fikk. Det som er poenget med innlegget. Sjef mente mannen min kunne ta med barnet på sykehuset. Siden han er borte på jobb så må han nå reise 45 mil hjem for å ta med barnet på sykehuset den dagen. 
for det viktigste er jo at kollegaen min får seg en feriedag. Hun hadde ønsket seg fri, men ikke fått det innvilget. 
hva feiler deg deg egentlig?? Meg meg meg?? Jeg tenker ikke på meg, jeg tenker på barnet mitt. Ikke bare å avlyse en sykehustime. Barnet har ikke fått time på sykehuset om det ikke er nødvendig. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det gjorde hun. Men når jeg får brev i dag om legetimen, hva mener du jeg burde gjøre? Avlyse en sykehus time til et barn? 

Sjefen visste ikke at mannen din er vekkreist når hun spurte. Kanskje kollegaen din også hadde noe viktig den dagen, eller sliter psykisk og trenger fri. Det er ikke ditt problem når du må følge barnet ditt på sykehus, men da må du kommunisere det til sjefen din. Du har rett på fri, så da må du stå på ditt

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er det jeg ikke fikk. Det som er poenget med innlegget. Sjef mente mannen min kunne ta med barnet på sykehuset. Siden han er borte på jobb så må han nå reise 45 mil hjem for å ta med barnet på sykehuset den dagen. for det viktigste er jo at kollegaen min får seg en feriedag. Hun hadde ønsket seg fri, men ikke fått det innvilget. hva feiler deg deg egentlig?? Meg meg meg?? Jeg tenker ikke på meg, jeg tenker på barnet mitt. Ikke bare å avlyse en sykehustime. Barnet har ikke fått time på sykehuset om det ikke er nødvendig. 

Det viktigste er at noen følger barnet til sykehuset, og siden dere er to foreldre og den ene av dere (du!) ikke kan, da kollegaen din ba om fri for lenge siden, så er det en selvfølge at mannen din trår til.

Du er ikke eneste med rettigheter på arbeidsplassen.

• Liker 4
Skrevet
Bernardette skrev (6 minutter siden):

Det viktigste er at noen følger barnet til sykehuset, og siden dere er to foreldre og den ene av dere (du!) ikke kan, da kollegaen din ba om fri for lenge siden, så er det en selvfølge at mannen din trår til.

Du er ikke eneste med rettigheter på arbeidsplassen.

Hvor står det at kollegaen mi. Har spurt seg fri for lenge siden?? Hun spurte faktisk i dag.. og har ikke fått svar enda. 

• Liker 2
Skrevet

Her synes jeg du lager storm i et vannglass.

Du er ikke blitt prioritert sist.

Du kom og spurte om avspasering for sykehustime etter at en annen kollega alt hadde forespurt en fridag.

Selvfølgelig vil en god sjef da først undersøke om det finnes andre muligheter for løsning for din del. Skulle bare mangle - en forsøker å finne en løsning for alle sine ansatte. Det betyr ikke at du blir prioritert sist, eller ikke får dine rettigheter oppfylt.

Din sjef kunne jo ikke vite at det ikke var mulig for far å følge på sykehus. Du bør ikke ta deg nær av at det blir spurt. 

Anonymkode: e1512...349

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sjefen visste ikke at mannen din er vekkreist når hun spurte. Kanskje kollegaen din også hadde noe viktig den dagen, eller sliter psykisk og trenger fri. Det er ikke ditt problem når du må følge barnet ditt på sykehus, men da må du kommunisere det til sjefen din. Du har rett på fri, så da må du stå på ditt

Hun vil bare ha seg en fridag og få litt tid hjemme til å ordne til før jul. Og det er liv. Feriedager kan hun bruke når hun vil så lenge hun og sjefen er enig i det. 
mJeg sa i fra etter henne, men det er ikke hverken mitt eller min kollegas ansvar, det er sjefen sitt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her synes jeg du lager storm i et vannglass.

Du er ikke blitt prioritert sist.

Du kom og spurte om avspasering for sykehustime etter at en annen kollega alt hadde forespurt en fridag.

Selvfølgelig vil en god sjef da først undersøke om det finnes andre muligheter for løsning for din del. Skulle bare mangle - en forsøker å finne en løsning for alle sine ansatte. Det betyr ikke at du blir prioritert sist, eller ikke får dine rettigheter oppfylt.

Din sjef kunne jo ikke vite at det ikke var mulig for far å følge på sykehus. Du bør ikke ta deg nær av at det blir spurt. 

Neida, ser den.. men hver gang det er noe med barna får jeg spm fra sjefen.. hvor er far?? 
både jeg og far avgjør hva som er best for alle når vi avtaler hvem som tar barnet fra gang til gang. 
hadde far kunnet være med til sykehuset hadde jeg ikke spurt sjefen om fri 

• Liker 3
Skrevet

Du skriver at du ALLTID blir prioritert sist. Lager du drama hver gang noen andre får noe du ikke får?

Anonymkode: 451c3...78c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, ser den.. men hver gang det er noe med barna får jeg spm fra sjefen.. hvor er far?? 
både jeg og far avgjør hva som er best for alle når vi avtaler hvem som tar barnet fra gang til gang. 

Det er ikke så rart sjefen spør om det hvis det er noe med barna så ofte som du får det til å virke her

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har du laget 2 tråder?

Anonymkode: 085d0...6af

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at sjefen din er kraftig underbetalt jeg...

Det forskjell på reaksjonene «crap, dette var kjipt» og «OMG, dette er så syykt urettferdig, jeg blir ALLTID prioritert sist, hvorfor skal hun få fri og ikke jeg??! Mine planer er myye viktigere hun skal bare kose seg!! Sjefen må ta ansvaaar!!!»

Har du prøvd å ringe sykehuset og spørre om de har time en annen dag?

Anonymkode: 9234d...03c

• Liker 6
Skrevet

Hun vil bare ha seg en fridag og få litt tid hjemme til å ordne til før jul. Og det er liv. Feriedager kan hun bruke når hun vil så lenge hun og sjefen er enig i det. 
mJeg sa i fra etter henne, men det er ikke hverken mitt eller min kollegas ansvar, det er sjefen sitt.

I all verden...?

Hvorfor i himmelens navn har du konfrontert din kollega??

Hun har da overhodet ikke gjort noe galt. Hun kunne da ikke vite at dere hadde sykehustime da hun ba om å få ta ut en feriedag. Hva enn hun ønsker å bruke fridagen sin til er virkelig ikke din sak.

Permisjon for å følge barn til legetime er en sak kun mellom deg og din leder.

Her ville jeg som leder ærlig talt gitt deg korreks. Du går ut over dine grenser og rolle på en ufin måte mot en kollega.

Generelt sett, om barnet deres trenger en del oppfølging fra helsevesenet, så vil jeg si at det lønner seg under lengste å opptre imøtekommende og forståelsesfullt mot både sjef og kollegaer. Oppførselen du selv forteller om er rett og slett uhørt i en profesjonell sammenheng.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I all verden...?

Hun har da overhodet ikke gjort noe galt. Hun kunne da ikke vite at dere hadde sykehustime da hun ba om å få ta ut en feriedag. Hva enn hun ønsker å bruke fridagen sin til er virkelig ikke din sak.

Her ville jeg som leder ærlig talt gitt deg korreks. Du går ut over dine grenser og rolle på en ufin måte mot en kollega.

Generelt sett, om barnet deres trenger en del oppfølging fra helsevesenet, så vil jeg si at det lønner seg under lengste å opptre imøtekommende og forståelsesfullt mot både sjef og kollegaer. Oppførselen du selv forteller om er rett og slett uhørt i en profesjonell sammenheng.

Hvor i det du siterer leser du at TS har konfrontert kollegaen? Det står det da ingenting om!

Anonymkode: ecd68...fb3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er også ærlig talt et helt legitimt og rimelig spørsmål fra din sjef.

Har dere mye behov for fri i forbindelse med barns helse kan det være klokt å forsøke å fordele dette på dere begge.

Det er en belastning for arbeidsplassen å legge til rette.

Dere har retten på deres side, men kan tjene mye på å vise smidighet og forsøke å fordele belastningen på begge foreldres arbeidssted.

Å vise forståelse og velvilje avler gjerne det samme tilbake. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I all verden...?

Hvor leser du det du tenker?? Hvor står det at jeg har konfrontert min kollega? 

Skrevet

Hvor leser du det du tenker?? Hvor står det at jeg har konfrontert min kollega? 

Fy søren så spydig du er. Du tar ikke til deg noe av det konstruktive og betimelige folk skriver her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...