Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg Skal studere bioingenør,
Hva er det enkleste valget innen matematikk  R1 eller S1+S2? Jeg er ikke så god i matte🙈Viktig at jeg får 4 eller høyere også, pga karaktersnittet mitt.
får man realfagspoeng av S1 eller S2 siden disse er samfunnsfaglige fag?

Anonymkode: 0de85...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Realfag matte er den vanskeligste, og S1 ligger vel i ordet med S som i samfunnsfaglig og der får du ikke realfag poeng. Trenger du 4 eller høyere i matte og ikke er flink vil du slite med relfag matte, har en datter som gikk ut av videregående med realfag matte. Hun er flink, men det er mye jobb med r matte . Flere av hennes venninner studerer bio, mens min datter begynte på medisin i høst. Tror de fleste hadde r matte

Anonymkode: 6c14c...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Realfag matte er den vanskeligste, og S1 ligger vel i ordet med S som i samfunnsfaglig og der får du ikke realfag poeng. Trenger du 4 eller høyere i matte og ikke er flink vil du slite med relfag matte, har en datter som gikk ut av videregående med realfag matte. Hun er flink, men det er mye jobb med r matte . Flere av hennes venninner studerer bio, mens min datter begynte på medisin i høst. Tror de fleste hadde r matte

Anonymkode: 6c14c...2c2

Man får realfagspoeng for S1. Hvis man tar både S1 og S2 så får man 0,5+0,5 realfagspoeng. Dette er 0,5 mer enn bare R1. 

Anonymkode: 169c3...3b1

• Liker 1
Skrevet

Ville gått for s1 og s2, med r1 får du bare 0,5 realfagspoeng, mens s1+s2 gir et helt poeng til sammen. I tillegg er r1 ganske hardt (syntes personlig r2 var lettere)

Skrevet

Jeg begynte med R1, men etter 1 mnd byttet jeg til S1 og tok S1+S2. Da fikk jeg 1 realfagspoeng (0.5+0.5).

S1+S2 er mer grafer og en litt mer praktisk tilnærming, mens R1 var veldig "mattematte". Jeg vurderte det som om jeg enten kunne få 5-6 i S-matte eller 4 i R1.

Anonymkode: 843d6...9bc

Skrevet

Det kommer vel nye læreplaner i r1 og s1 og s2 til høsten, så hvordan det er i år er ikke representativt for hvordan det blir neste år. 

Anonymkode: 149f5...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...