Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde akkurat en drops med lakrissmak og det var så godt mot kvalmen. Har lest at man ikke bør ha høyt inntak av lakris i svangerskapet, men det er litt vanskelig å forholde seg til. Er det andre som tenker det er innafor å spise feks en pose med salt sild i uken eller feks kjøpe seg en pose med tyrkisk pepper? 

Anonymkode: cb8fd...1da

Skrevet

En hel pose er vel litt mye, men en drops i ny og ned tror jeg går fint. 🙂 Hadde forhørt meg med lege/jordmor først uansett. Ikke følg råd her inne. Det gjelder helsen til barnet ditt. 👶 

Anonymkode: 18b7b...bbd

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig dårlig at de ikke er mer spesifikk i rådene enn "Ikke høyt inntak". Det er jo klin umulig å vite hva som er "høyt" utifra det. 

Men om du leser forskningen rådet bygger på, ser man at "høyt forbruk" er over 250 g i uken. 

Anbefalingen er å holde seg til moderat/lavt inntak, som er på maks 125 g i uken. Så du kan helt fint spise deg en lakrisbit om dagen :)

Anonymkode: 92e53...179

• Liker 6
Skrevet

Spør jordmor ja, og følg med på blodtrykket :) Lakris kan bidra til høyt blodtrykk, det er vel mye derfor man skal være forsiktig med det.

Anonymkode: 3d1ae...5e6

Skrevet

Jeg har lakris kalender og spiser den uten dårlig samvittighet. Men så kommer problemet de dagene jeg blir ekstremt sugen på lakris, for lakris er noe av det beste jeg vet, og denne graviditeten gir meg et dobbelt sug på lakris.. Så ja jeg spiser litt lakris, men prøver å holde meg til "bare litt" 😊

Anonymkode: 11bfc...3c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker lakris, så jeg droppa det helt da jeg ble gravid. Rett og slett fordi jeg ikke hadde klart å styre meg, hadde stappa i meg alt av lakris.. :fnise:

6 uker igjen til termin, og i min fødebag er det masse lakris å finne!

Anonymkode: 38151...913

Skrevet

Spiser lakris jeg, men holder meg godt under 500g i uka.

du skal spise mye lakris for å komme opp til det

Anonymkode: e11b7...cdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør jordmor ja, og følg med på blodtrykket :) Lakris kan bidra til høyt blodtrykk, det er vel mye derfor man skal være forsiktig med det.

Anonymkode: 3d1ae...5e6

Kan også gjøre at barnet ikke blir helt 100%

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Spiser lakris jeg, men holder meg godt under 500g i uka.

du skal spise mye lakris for å komme opp til det

Ein halv kilo i veka er litt over anbefalt mengde...

Anonymkode: bda0b...001

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ein halv kilo i veka er litt over anbefalt mengde...

Som nevnt, holder meg godt under

500g er vender finalene forsket på iht hjerneskadet

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det finskene* 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok. Det er sikkert fleire ulike forskingsartiklar på dette, som kjem fram til litt. Eg har berre sett 250 g i veka nemt 

(https://forskning.no/partner-vitenskapskomiteen-for-mat-og-miljo-mat-og-helse/mye-lakris-kan-vaere-farlig-for-fosteret/269745)

Eg drakk ein del lakris-te da eg var gravid. Var klar over at lakris kan føre til høgt blodtrykk, men fekk faktisk anbefalt lakris sidan eg holdt på å besvime fleire ganger for dagen 🙂 Overraska over at jordmor ikkje visste at gravide bør begrense inntaket fordi det kan påvirke fosteret negativt... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Det er sikkert fleire ulike forskingsartiklar på dette, som kjem fram til litt.

Oops, skrivefeil! 🤦‍♀️

Eg meinte at det sikkert er litt ulike forskingsresultat ute og går, med ulike anbefalinger for trygg mengde i ulike land. Finnene er jo veldig glade i lakris 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde akkurat en drops med lakrissmak og det var så godt mot kvalmen. Har lest at man ikke bør ha høyt inntak av lakris i svangerskapet, men det er litt vanskelig å forholde seg til. Er det andre som tenker det er innafor å spise feks en pose med salt sild i uken eller feks kjøpe seg en pose med tyrkisk pepper? 

Jeg tenker at man kan spise lakris i små mengder. Du trenger ikke pakke innpå med en hel panda lakris pose daglig. Men om du tar deg ett par lakriser i ny og ned tar det ingen skade.

Husk, grunnen til at det sies at man skal være forsiktig med lakris i svangerskapet er fordi lakris KAN føre til høyt blodtrykk. Men gravide som sliter med for lavt blodtrykk blir ofte anbefalt å spise lakris.

Anonymkode: aba58...828

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hovedbudskap:

Gravide som spiser lakris kan få i seg glykyrrhizinsyre, som ser ut til å kunne ha negative helseeffekter for fostre og langtidseffekter for barnet. Datagrunnlaget er for usikkert til å fastsette et nivå for hvor mye lakris gravide trygt kan spise.

https://vkm.no/risikovurderinger/allevurderinger/glykyrrhizinsyreilakrismuligehelseeffekterforfostreogbarn.4.6c587b9215ef97b46ab16039.html

Anonymkode: 772dc...bb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 13.55):

En enkelt drops burde vel gå helt greit? 

Så lenge du ikke spiser flere poser hver gang. 1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠1̴̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̕͘͠͠

Anonymkode: 6401d...2a3

Skrevet
On 12/3/2020 at 1:55 PM, AnonymBruker said:

lakris har i hvertfall ikke vert ett problem her.. jeg har lavt blodtrykk i tillegg, du kan spise lakris men ikke overspis deg på det ☺

Anonymkode: 0949b...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...