AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har vært sammen med en fyr i 1 år. Bor ikke sammen, men møtes flere ganger i uken, og overnatter hver helg. men han har alltid slitt med dårlig sexlyst. På andre plan fungerer vi godt, og trives i hverandres selskap. I starten funket sexen bra, for i den perioden festet han mye, og da var han alltid kåt når han kom hjem til meg om natten. Men etter han sluttet med ukentlig festing (diverse rusmidler som tydeligvis hadde effekt på lysten han),har også lysten hans forsvunnet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har avvist meg, og tidligere har jeg aldri opplevd at typer stadig avviser. Har sex max 1 gang i uken.(ofte 2 uker imellom...) Nå etter 1 år har jeg selv blitt usikker på min egen seksualitet på den måten at jeg gruer meg til å prøve meg på han, siden jeg vet at han mest sannsynligvis ikke vil.. Jeg føler jeg innimellom har tvunget han, og det føles ikke ikke rett. En gang lå jeg ved siden av han om morgenen i sengen og tok på meg selv, og ba han om en hjelpende hånd da jeg nærmet meg orgasme.... Nei sa han da. Aldri følt meg så dum før... Han får meg til å skamme meg over egen seksualitet på en måte....Og sånn er det nesten hver gang jeg snakker om sex eller hinter om at jeg har lyst. Han blir helt rar og merkelig i oppførsel, så føler at jeg gjør noe galt når jeg i det hele tatt nevner det.... At sex skulle bli et problem som dette har jeg aldri trodd, og det er vondt. Jeg elsker han og har ikke lyst å forlate han pga dette, men nå begynner jeg å få tanker om å være utro- Noe jeg i prinippet er helt imot- så da sier det seg selv hvor stor denne lengselen har blitt for meg. Har snakket med han om dette mange ganger, han lover å ta mer intiativ, men ingenting skjer. Savner bare å ha en mann som virkelig har lyst på meg, tar på meg, klår litt innimellom og den pakken der.... Lei av å bare henge som "venner" i sofaen og se tv og flette fingrer. Vi er begge i 30 årene. Noen andre som har vært i samme situasjon og kan ha noen tips? (Han fortalte at manglende lyst har vært grunnen til at han ble dumpet av tidligere damer..) Forberedte han i går på at vi skulle pule i kveld når vi skal møtes. "ehehe, ok" sa han da på telefonen.. Det var det, null respons videre... Anonymkode: b5d1f...23d 1
Teethgrinding Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Først og fremst er det vel viktig å få med seg at dette mest sannsynlig ikke handler om deg, men om han. Det sier jo litt at han har sagt at tidligere relasjoner har tatt slutt fordi han har vært lite seksuell. Noen er interessert i sex, andre har ikke den samme drivkraften. Det er kan være medisinske årsaker, men som oftest er det psykisk og eller personlighetsavhengig. Noen er faktisk aseksuelle. Noen har naturlig nedsatt sexlyst. Noen har trøbbel med traumer eller annet som hindrer dem i å utfolde seg seksuelt. Det eneste dere kan gjøre med saken er å snakke åpent om det. Du kan begynne forsiktig i en nøytral setting å spørre ham hva problemene kanskje ligger i. Hvis du aldri får noen svar, som jo ikke er usannsynlig, og han ikke selv tar noen grep for å enten snakke med fastlege eller psykolog/sexolog, frykter jeg at forholdet deres vil gå som hans tidligere relasjoner. Det er også legitimt å vurdere om man vil ha en partner som ikke matcher deg seksuelt. Det er helt fantastisk når det virkelig treffer, men livet er selvfølgelig mer enn bare sex. Det går an å finne ordninger der man har f.eks et åpent forhold - hvis det er noe han kunne levd med (rarere ting har skjedd i verdenshistorien). 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Hadde ikke giddet et forhold der sexen skranter allerede i år 1. Jeg har vært i to slike forhold, og følelsen av å bli avvist hele tiden unner jeg ikke min verste fiende. Den ødelegger all selvtillit. Anonymkode: 0e213...263 15
Pia Sofia Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Dere bør begge finne noen med mer matchende sexlyst. Det der er jo drepen for dere begge! 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 En sånn type hadde vært ypperlig for meg. Mannen min maser på meg hver dag. Det er fælt å aldri få legge seg i fred uten å bli presset til å ha sex. Han furter hvis jeg avviser. Så da må jeg velge: sex mot min vilje eller furting. Som regel velger jeg det første slik at jeg får lagt meg. Furting/samtale om sexproblemene tar opp mot en time. Vi har barn og forpliktelser og kan ikke bare bryte opp. Dersom vi var «fri» hadde jeg definitivt funnet en partner som matcher seksuelt. Du har muligheten! Anonymkode: caf31...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har selv vært i et slikt forhold, jeg holdt ut i underkant av et år. Han hadde enda mindre lyst enn det din har, og det siste halve året hadde vi ikke sex i det hele tatt. På alle andre måter var han fantastisk; snill, god og omtenksom. Men, mangelen på sex gjorde at jeg mistet «kjæreste-følelsene» for han, og tenkte på han som en kompis. Det kom dit at jeg trakk meg unna om han prøvde å kysse og kose med meg. Jeg ble forelsket i en annen mann mens jeg enda var sammen med han her, og da bestemte jeg meg for å gjøre det slutt. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert om dette var et forhold å satse på. Klarer du å leve i et forhold uten sex? Du kan jo foreslå åpent forhold om det er noe både du og han er komfortable med. (Selv hadde jeg ikke vært komfortabel med det). Anonymkode: e8170...643 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En sånn type hadde vært ypperlig for meg. Mannen min maser på meg hver dag. Det er fælt å aldri få legge seg i fred uten å bli presset til å ha sex. Han furter hvis jeg avviser. Så da må jeg velge: sex mot min vilje eller furting. Som regel velger jeg det første slik at jeg får lagt meg. Furting/samtale om sexproblemene tar opp mot en time. Vi har barn og forpliktelser og kan ikke bare bryte opp. Dersom vi var «fri» hadde jeg definitivt funnet en partner som matcher seksuelt. Du har muligheten! Anonymkode: caf31...e2b Men det er jo det som er det ideelle. At aseksuelle blir sammen med aseksuelle, og de som har høy drift blir sammen med likesinnede. Hvorfor ønsker aseksuelle mennesker å ha partner med høy sexlyst? De må jo forvente at det bare blir mas og frustrasjon for begge. Anonymkode: 0e213...263 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo det som er det ideelle. At aseksuelle blir sammen med aseksuelle, og de som har høy drift blir sammen med likesinnede. Hvorfor ønsker aseksuelle mennesker å ha partner med høy sexlyst? De må jo forvente at det bare blir mas og frustrasjon for begge. Anonymkode: 0e213...263 Ja, det er det jeg prøver å få frem med innlegget mitt. Nå som forholdet er relativt ferskt uten de store forpliktelsene, kan det være lurt å bryte ut. Finne en likesinnet med samme behov. Det er vanskeligere å ta det steget etter barn, huskjøp etc. Anonymkode: caf31...e2b 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, det er det jeg prøver å få frem med innlegget mitt. Nå som forholdet er relativt ferskt uten de store forpliktelsene, kan det være lurt å bryte ut. Finne en likesinnet med samme behov. Det er vanskeligere å ta det steget etter barn, huskjøp etc. Anonymkode: caf31...e2b Jeg er bare nysgjerrig, men hva er grunnen til at du valgte en mann med høy sexlyst når du selv ikke har så mye lyst? Hva var utslagsgivende for valget? Anonymkode: 0e213...263 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er bare nysgjerrig, men hva er grunnen til at du valgte en mann med høy sexlyst når du selv ikke har så mye lyst? Hva var utslagsgivende for valget? Anonymkode: 0e213...263 Det kan ha noe med følelser å gjøre? Ikke alle velger partner kun pga sex. Jeg er selv den med middels sexlyst, samboer har ikke det nesten i det hele tatt. Det er helt greit, vi har blitt vant til det. For enkelte er rett og slett ikke så viktig. I vårt forhold er sex et krydder, men aldri limet eller det som holder oss sammen. Jeg er sammen med mannen fordi jeg elsker ham. Sex er helg utenom det, sånn sett. Anonymkode: c0ecf...756 1
Gjest O.G. Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Være ilag med en fyr ute sexlyst, damer.....
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært sammen med en fyr i 1 år. Bor ikke sammen, men møtes flere ganger i uken, og overnatter hver helg. men han har alltid slitt med dårlig sexlyst. På andre plan fungerer vi godt, og trives i hverandres selskap. I starten funket sexen bra, for i den perioden festet han mye, og da var han alltid kåt når han kom hjem til meg om natten. Men etter han sluttet med ukentlig festing (diverse rusmidler som tydeligvis hadde effekt på lysten han),har også lysten hans forsvunnet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har avvist meg, og tidligere har jeg aldri opplevd at typer stadig avviser. Har sex max 1 gang i uken.(ofte 2 uker imellom...) Nå etter 1 år har jeg selv blitt usikker på min egen seksualitet på den måten at jeg gruer meg til å prøve meg på han, siden jeg vet at han mest sannsynligvis ikke vil.. Jeg føler jeg innimellom har tvunget han, og det føles ikke ikke rett. En gang lå jeg ved siden av han om morgenen i sengen og tok på meg selv, og ba han om en hjelpende hånd da jeg nærmet meg orgasme.... Nei sa han da. Aldri følt meg så dum før... Han får meg til å skamme meg over egen seksualitet på en måte....Og sånn er det nesten hver gang jeg snakker om sex eller hinter om at jeg har lyst. Han blir helt rar og merkelig i oppførsel, så føler at jeg gjør noe galt når jeg i det hele tatt nevner det.... At sex skulle bli et problem som dette har jeg aldri trodd, og det er vondt. Jeg elsker han og har ikke lyst å forlate han pga dette, men nå begynner jeg å få tanker om å være utro- Noe jeg i prinippet er helt imot- så da sier det seg selv hvor stor denne lengselen har blitt for meg. Har snakket med han om dette mange ganger, han lover å ta mer intiativ, men ingenting skjer. Savner bare å ha en mann som virkelig har lyst på meg, tar på meg, klår litt innimellom og den pakken der.... Lei av å bare henge som "venner" i sofaen og se tv og flette fingrer. Vi er begge i 30 årene. Noen andre som har vært i samme situasjon og kan ha noen tips? (Han fortalte at manglende lyst har vært grunnen til at han ble dumpet av tidligere damer..) Forberedte han i går på at vi skulle pule i kveld når vi skal møtes. "ehehe, ok" sa han da på telefonen.. Det var det, null respons videre... Anonymkode: b5d1f...23d En sånn var jeg sammen med også, mistet meg selv totalt. Er så glad det ble slutt. Har fyren din barn fra før? Anonymkode: 0e8e7...f43
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært sammen med en fyr i 1 år. Bor ikke sammen, men møtes flere ganger i uken, og overnatter hver helg. men han har alltid slitt med dårlig sexlyst. På andre plan fungerer vi godt, og trives i hverandres selskap. I starten funket sexen bra, for i den perioden festet han mye, og da var han alltid kåt når han kom hjem til meg om natten. Men etter han sluttet med ukentlig festing (diverse rusmidler som tydeligvis hadde effekt på lysten han),har også lysten hans forsvunnet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har avvist meg, og tidligere har jeg aldri opplevd at typer stadig avviser. Har sex max 1 gang i uken.(ofte 2 uker imellom...) Nå etter 1 år har jeg selv blitt usikker på min egen seksualitet på den måten at jeg gruer meg til å prøve meg på han, siden jeg vet at han mest sannsynligvis ikke vil.. Jeg føler jeg innimellom har tvunget han, og det føles ikke ikke rett. En gang lå jeg ved siden av han om morgenen i sengen og tok på meg selv, og ba han om en hjelpende hånd da jeg nærmet meg orgasme.... Nei sa han da. Aldri følt meg så dum før... Han får meg til å skamme meg over egen seksualitet på en måte....Og sånn er det nesten hver gang jeg snakker om sex eller hinter om at jeg har lyst. Han blir helt rar og merkelig i oppførsel, så føler at jeg gjør noe galt når jeg i det hele tatt nevner det.... At sex skulle bli et problem som dette har jeg aldri trodd, og det er vondt. Jeg elsker han og har ikke lyst å forlate han pga dette, men nå begynner jeg å få tanker om å være utro- Noe jeg i prinippet er helt imot- så da sier det seg selv hvor stor denne lengselen har blitt for meg. Har snakket med han om dette mange ganger, han lover å ta mer intiativ, men ingenting skjer. Savner bare å ha en mann som virkelig har lyst på meg, tar på meg, klår litt innimellom og den pakken der.... Lei av å bare henge som "venner" i sofaen og se tv og flette fingrer. Vi er begge i 30 årene. Noen andre som har vært i samme situasjon og kan ha noen tips? (Han fortalte at manglende lyst har vært grunnen til at han ble dumpet av tidligere damer..) Forberedte han i går på at vi skulle pule i kveld når vi skal møtes. "ehehe, ok" sa han da på telefonen.. Det var det, null respons videre... Anonymkode: b5d1f...23d Det samme har skjedd med min kone. Ingen sexlyst å spore. Er nok på tide å forlate henne for å se etter en med mer lyst. Kjipt, men sånn må det bli. Anonymkode: e9612...3d5 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Har selv vært sammen med en med lav sexlyst, alt som heter selvtillitt og selvfølelse forsvinner og en føler seg ikke elsket. Noe som mangler når en ikke kan ha sex ofte. Anonymkode: f0986...81b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Ville revurdert forholdet. Det blir mest sannsynlig ikke bedre. Om han ikke etter et år tar initiativ til å fikse det, så gjør han det ikke etter ti heller. Det er ikke bra å være i et forhold der man er så forskjellige på sexlyst. Anonymkode: 18887...1da 1
Trolltunge Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Selv om du har følelser for ham bør du jo innse at dere ikke er kompatibel nok til å være sammen. Da ender det med utroskap og at du vil være ulykkelig. Han også. Noen ganger bør man ta valg ut fra fornuft selv om man har følelser. Kjærlighetssorg går over. Slike problemer går neppe over, men blir stadig tyngre. Dere har vært sammen kun ett år, og det er vanskelig allerede. Da bør du bare innse at dette ikke kan gå. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har lav sexlyst, men er ikke aseksuell (det er to forskjellige ting, forstå det folkens). Og det maset der hele tiden hadde jeg ikke orket for alt i verden. Det er bare slitsomt og man føler at partneren ikke viser respekt. Egentlig ganske sårende. Finn en med like høy sexlyst som deg selv. Anonymkode: 64bcb...330 1
Sander33 Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Seksuelt inkompatible. Sex er godt. Orgasme er fantastisk. Det er som sjokolade, kan aldri få nok.. ..men liker man ikke sjokolade.. Nei da så.. 2
Jordbæra Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Ikke bare passer dere ikke sammen i senga, men at han var best seksuelt ved rus? Merkelig fyr. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 Diverse rusmidler kan gi langvarige kjemiske/ hormonelle forandringer som ødelegger sexlysten. Selv hadde jeg aldri orket å være sammen med en som ikke er i interessert i å være noe annet enn en venn, egentlig. Anonymkode: 88726...4cb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå