AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Nytt forhold, har bare blitt penetrert tre ganger i løpet av flere uker. Får oralsex, men har sagt til fyren jeg er glad i å bli knult. Uansett hvor mye jeg hinter frempå eller nevner det, skjer det ikke, og jeg vet ikke hva grunnen kan være. Likevel har det blitt tatt opp under akten fra hans side, at graviditet er utelukket nå, helt ut av det blå. Han har også spurt om jeg kunne begynne på noe prevensjon. Jeg går ikke på prevensjon da jeg bare får bivirkninger. Aldri blitt gravid uten heller. Kan det være slik at han er redd for dette, og derfor ikke har samleie med meg? tips? :-/ Anonymkode: dcdb2...137
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Såklart er det derfor! Dersom du ikke bruker noen prevensjon, han ikke har kondomer tilgjengelig og ikke ønsker en graviditet, så kan han ikke penetrere deg! Anonymkode: 4b7af...6d8 15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Kan virke slik ja. Han har lyst ser det ut til hvis dere da har oralsex. Har du prøvd alle typer prevensjon? Går jo ann å hoppr av svingen men ser for meg at han ikke vil det hvis han ikke ønsker du blir gravid med tanke på at det er en risiko med det. (er jo det så og si med all prevensjon men ja) Anonymkode: 879a4...b5d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Så klart! De alle vil jo helst først ha barn innenfor et trygt og stabilt forhold. Men han kan jo alltids bruke kondom da. Men det skjer jo at de sprekker... Hadde jeg vært mann hadde jeg vært livredd!! Skremmende mange damer som enten dropper p-piller, lyver om det eller andre ting. Og så må du forholde deg til dem mer eller mindre resten av livet. Anonymkode: a1c04...2d3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Typisk enkelte menn - de synes kondomer er kjedelig og forventer at damene propper seg fulle av farlige hormoner for å ha sex 4 ganger i året. Her må du bare forlange kondom - bivirkningsfri for begge. Anonymkode: e2235...860 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Du får forklare han at du ikke kan bruke hormonell prevensjon pga store bivirkninger også foreslår du at dere bruker kondom. Synes forsåvidt det er bra at han tar ansvar og ikke vil ha seg uten prevensjon men synes det er synd at han tilsynelatende legger ansvaret for å fikse det over på deg. Det er begges ansvar. Anonymkode: efe41...12f 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så klart! De alle vil jo helst først ha barn innenfor et trygt og stabilt forhold. Men han kan jo alltids bruke kondom da. Men det skjer jo at de sprekker... Hadde jeg vært mann hadde jeg vært livredd!! Skremmende mange damer som enten dropper p-piller, lyver om det eller andre ting. Og så må du forholde deg til dem mer eller mindre resten av livet. Anonymkode: a1c04...2d3 Hormonell prevensjon kan også svikte. Ingenting er 100 prosent sikkert, bortsett fra avholdenhet. Jeg forstår ikke hvordan en mann kan forvente at dama ødelegger kroppen sin bare fordi de ikke ønsker å bruke kondom. Det er en grunn til at mannlig hormonprevensjon aldri kommer ut på markedet - menn forlanger NULL bivirkninger. Samtidig som de forventer at damene utsetter seg for ganske så skumle og/eller ubehagelige bivirkninger av hormonprevensjon for kvinner. Anonymkode: e2235...860 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nytt forhold, har bare blitt penetrert tre ganger i løpet av flere uker. Får oralsex, men har sagt til fyren jeg er glad i å bli knult. Uansett hvor mye jeg hinter frempå eller nevner det, skjer det ikke, og jeg vet ikke hva grunnen kan være. Likevel har det blitt tatt opp under akten fra hans side, at graviditet er utelukket nå, helt ut av det blå. Han har også spurt om jeg kunne begynne på noe prevensjon. Jeg går ikke på prevensjon da jeg bare får bivirkninger. Aldri blitt gravid uten heller. Kan det være slik at han er redd for dette, og derfor ikke har samleie med meg? tips? 😕 Anonymkode: dcdb2...137 Han får da bruke kondom eller droppe samleie, og da vil jo forholdet avsluttes av seg selv etter hvert. Du skal ikke bruke prevensjon når den er skadelig for deg. Hvorfor vil han forresten at du skader deg? Vet han om at du ikke tåler prevensjonen? Anonymkode: e2235...860 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 ts her. Takk for svar. Har lurt på dette lenge nå. Han tør så vidt å ta opp det med prevensjon. Det er flere grunner til at jeg ikke kan bruke all prevensjon: jeg har migrene, og sjansen for blodpropp er stor. Begrenser utvalget. P-stav brukte jeg noen år, men fikk etterhvert blødninger hver eneste dag i to år... Har forklart at jeg ikke tåler det, men kan forklare det på en bedre måte. Han liker ikke kondom vet jeg. Forresten ønsker ikke jeg barn i det hele tatt! Tror for øvrig jeg er steril mtp at jeg aldri har blitt gravid før uten bruk av noe... Hvordan kan jeg ta opp problemstillingen igjen? Begynner å bli frustrert... Anonymkode: dcdb2...137
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ts her. Takk for svar. Har lurt på dette lenge nå. Han tør så vidt å ta opp det med prevensjon. Det er flere grunner til at jeg ikke kan bruke all prevensjon: jeg har migrene, og sjansen for blodpropp er stor. Begrenser utvalget. P-stav brukte jeg noen år, men fikk etterhvert blødninger hver eneste dag i to år... Har forklart at jeg ikke tåler det, men kan forklare det på en bedre måte. Han liker ikke kondom vet jeg, han har sagt det ødelegger. Forresten ønsker ikke jeg barn i det hele tatt! Tror for øvrig jeg er steril mtp at jeg aldri har blitt gravid før uten bruk av noe...dette går vel an å sjekke hos lege? Hvordan kan jeg ta opp problemstillingen igjen? Begynner å bli frustrert... Anonymkode: dcdb2...137 Anonymkode: dcdb2...137
sommerfugl154 Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: ts her. Takk for svar. Har lurt på dette lenge nå. Han tør så vidt å ta opp det med prevensjon. Det er flere grunner til at jeg ikke kan bruke all prevensjon: jeg har migrene, og sjansen for blodpropp er stor. Begrenser utvalget. P-stav brukte jeg noen år, men fikk etterhvert blødninger hver eneste dag i to år... Har forklart at jeg ikke tåler det, men kan forklare det på en bedre måte. Han liker ikke kondom vet jeg. Forresten ønsker ikke jeg barn i det hele tatt! Tror for øvrig jeg er steril mtp at jeg aldri har blitt gravid før uten bruk av noe... Hvordan kan jeg ta opp problemstillingen igjen? Begynner å bli frustrert... Anonymkode: dcdb2...137 Tåler du ikke ikke-hormonell prevensjon heller? typ. kobberspiral? Hvis dere vil ha samleie så får dere bruke kondom da. Erlig talt er dere helt uerfarne? Ganske sykt at du ikke har brukt prevensjon tidligere når du ikke har ønsket barn i det hele tatt. Det er det dummeste jeg har hørt. Sorry, men skippa du seksualundervisningen på skolen? *facepalm* 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Foreslå at han steriliserer seg. Det er den sikreste og prevansjonen. At du ikke har blitt gravid før selv om du har hatt sex, må være verdens mest tomhjernede grunn til å ha sex uten prevensjon. Anonymkode: d00cc...c31 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Jeg spilte russisk rulett. Det gikk bra. Derfor går det sikkert bra neste gang. Bra filosofi .... Anonymkode: d00cc...c31
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 sommerfugl154 skrev (1 minutt siden): Tåler du ikke ikke-hormonell prevensjon heller? typ. kobberspiral? Hvis dere vil ha samleie så får dere bruke kondom da. Erlig talt er dere helt uerfarne? Ganske sykt at du ikke har brukt prevensjon tidligere når du ikke har ønsket barn i det hele tatt. Det er det dummeste jeg har hørt. Sorry, men skippa du seksualundervisningen på skolen? *facepalm* Jeg kan bruke kobberspiral og lignende, men spiral er dessverre utelukket av flere grunner. Hørt det er smertefullt å sette inn, pluss en får gjerne andre plager. Dersom jeg ikke har tålt p-stav, tåler jeg vel ikke bedre disse andre metodene. Kan selvsagt forsøke ikke-hormonelle p-piller, men er redd for blødninger hver eneste dag - som jeg har opplevd før. Ikke ung og uerfaren nei. Har på følelsen at jeg er steril, med tanke på noen tidligere forhold der jeg aldri var uheldig. Har også svært uregelmessig menstruasjon, så tror ikke det er sjanse uansett. Alternativt går det an å si en er begynt på noe, og skulle det gå gale er jo det mulig å ta abort. jeg tåler ikke prevensjon - fyren mister tenning av kondom... Anonymkode: dcdb2...137
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan bruke kobberspiral og lignende, men spiral er dessverre utelukket av flere grunner. Hørt det er smertefullt å sette inn, pluss en får gjerne andre plager. Dersom jeg ikke har tålt p-stav, tåler jeg vel ikke bedre disse andre metodene. Kan selvsagt forsøke ikke-hormonelle p-piller, men er redd for blødninger hver eneste dag - som jeg har opplevd før. Ikke ung og uerfaren nei. Har på følelsen at jeg er steril, med tanke på noen tidligere forhold der jeg aldri var uheldig. Har også svært uregelmessig menstruasjon, så tror ikke det er sjanse uansett. Alternativt går det an å si en er begynt på noe, og skulle det gå gale er jo det mulig å ta abort. jeg tåler ikke prevensjon - fyren mister tenning av kondom... Anonymkode: dcdb2...137 Da får dere gå hver til sitt. Du skal ikke skade kroppen din fordi han synes kondom er turn-off. For en barnslig fyr. Anonymkode: e2235...860 1
sommerfugl154 Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan bruke kobberspiral og lignende, men spiral er dessverre utelukket av flere grunner. Hørt det er smertefullt å sette inn, pluss en får gjerne andre plager. Dersom jeg ikke har tålt p-stav, tåler jeg vel ikke bedre disse andre metodene. Kan selvsagt forsøke ikke-hormonelle p-piller, men er redd for blødninger hver eneste dag - som jeg har opplevd før. Ikke ung og uerfaren nei. Har på følelsen at jeg er steril, med tanke på noen tidligere forhold der jeg aldri var uheldig. Har også svært uregelmessig menstruasjon, så tror ikke det er sjanse uansett. Alternativt går det an å si en er begynt på noe, og skulle det gå gale er jo det mulig å ta abort. jeg tåler ikke prevensjon - fyren mister tenning av kondom... Anonymkode: dcdb2...137 Det finnes ikke ikke-hormonelle p-piller. Virkningen til p-piller er nettopp hormoner. ikke hormoner = ingen virkning. spiral KAN være smertefullt å sette inn, men det gjelder ikke alle. Og du kan ikke sammenligne p stav som er et hormonellt prevensjonsmiddel med kobberspiral som ikke virker ved hjelp av hormoner. Det blir som å sammenligne et eple med en stein. (null sammenheng). Jeg hadde kobberspiral i flere år og det fungerte flott! Ingen vits å si at du ikke tåler noen former for prevensjon når du faktisk ikke har prøvd alt.. Det er mye mer smertefullt å ta abort enn å sette inn en spiral, og det er mer styr enn å ''blø hver dag'', ettersom du kan slutte på prevensjonen med en gang dersom det skulle vise seg at du ikke tåler den. Du må sortere ut tankene dine og få prioriteringene dine på rett plass. Det er derfor jeg spør om du er uerfaren for dette er typ spørsmål man får av elever på vgs. Nå er jeg hard med deg, men du må våkne og skaffe deg litt mer informasjon 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Se på om du kan bruke pessar+sæddrepende krem. Hvis du er sikker på at du ikke ønsker barn så kan du jo ta steget og sterilisere deg. Å bare gå utifra at du er steril fordi det har gått bra til nå, er innmari risky! Anonymkode: 15b69...15a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 sommerfugl154 skrev (2 minutter siden): Det finnes ikke ikke-hormonelle p-piller. Virkningen til p-piller er nettopp hormoner. ikke hormoner = ingen virkning. spiral KAN være smertefullt å sette inn, men det gjelder ikke alle. Og du kan ikke sammenligne p stav som er et hormonellt prevensjonsmiddel med kobberspiral som ikke virker ved hjelp av hormoner. Det blir som å sammenligne et eple med en stein. (null sammenheng). Jeg hadde kobberspiral i flere år og det fungerte flott! Ingen vits å si at du ikke tåler noen former for prevensjon når du faktisk ikke har prøvd alt.. Det er mye mer smertefullt å ta abort enn å sette inn en spiral, og det er mer styr enn å ''blø hver dag'', ettersom du kan slutte på prevensjonen med en gang dersom det skulle vise seg at du ikke tåler den. Du må sortere ut tankene dine og få prioriteringene dine på rett plass. Det er derfor jeg spør om du er uerfaren for dette er typ spørsmål man får av elever på vgs. Nå er jeg hard med deg, men du må våkne og skaffe deg litt mer informasjon Spiral tør jeg ikke å sette inn - det blir en form for en liten operasjon. Da forsøker jeg heller p-stav igjen, og håper på det beste. har lite peiling på hva som er på markedet idag av prevensjonsmidler (beregnet for en som har et litt begrenset utvalg). Er jo greit å få informasjon her inne da. Det er tilfellet det med at jeg etter ett år på p-stav fikk blødninger hver eneste dag. P-sprøyte? Er det noe da kanskje? Anonymkode: dcdb2...137
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Kobberspiral høres ut som en bra løsning. Det er litt vondt å sette inn, men det går fort over. Jeg betaler lett prisen med litt smerter for å kunne ha bekymringsløs sex. Det er bra at han faktisk ikke tar sjansen når dere ikke bruker prevensjon. Respekt til ham! Anonymkode: 4b7ac...70b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiral tør jeg ikke å sette inn - det blir en form for en liten operasjon. Da forsøker jeg heller p-stav igjen, og håper på det beste. har lite peiling på hva som er på markedet idag av prevensjonsmidler (beregnet for en som har et litt begrenset utvalg). Er jo greit å få informasjon her inne da. Det er tilfellet det med at jeg etter ett år på p-stav fikk blødninger hver eneste dag. P-sprøyte? Er det noe da kanskje? Anonymkode: dcdb2...137 Pstav er mer operasjon enn spiral. En spiral skal bare puttes inn i et allerede eksisterende hulrom. Pstaven skal inn under huden. Anonymkode: 4b7ac...70b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå