AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Hallo Jeg fikk nettop bilde av barnet vårt i bhg, og jeg så de hadde tatt på henne jakken hun hadde på seg når hun kom, og den ufora regnbukse som kan gå over dressen når det er ekstra vått. Jakken er en tilfeldig ganske billig foret "regnjakke", men jeg er veldig usikker på kvaliteten, og den er nok ikke særlig varm, det er kun ut av bilen og inn jakke.. Det er iskaldt ute, regner og 3 grader. Dressen som henger der er vanntett og god og varm. Jeg ba dem tidligere i uken om å kle henne med dressen nå som det er så kaldt, og de tenkte på at den blir veldig skitten.. (er jo bare å vaske sa jeg, og de sa at da var det jo greit) Jeg regner med de har kledd henne godt under, men kjenner at jeg bekymrer meg veldig. Hun har et tynnere sett med ull (de som er på cubus nå) og et tykt sett i alpakkaull liggende som skal holde henne varm, men jeg er usikker på kombinasjonen med de uteklærne og temperaturen.. Hun er varm av seg, og det så ut som hun hadde det supert, er det jeg som er ekstremt hysterisk eller bør jeg ta det opp at jeg tviler på kvaliteten på jakken? Bør jeg kjøpe foret regntøy? Anonymkode: 292a1...d63 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Ja, du er hysterisk Anonymkode: 1d342...658 27
Ulven Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Du er litt hønemor nå ja. Barnet ditt sier ifra, enten verbalt eller nonverbalt, om det fryser, og så tar barnehagen seg av det. 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, du er hysterisk Anonymkode: 1d342...658 Fint, da kan jeg roe meg 😊 Ulven skrev (Akkurat nå): Du er litt hønemor nå ja. Barnet ditt sier ifra, enten verbalt eller nonverbalt, om det fryser, og så tar barnehagen seg av det. Ja hun så skikkelig blid ut og satt og lekte 😊 det er det viktigste, at hun har d bra. Er bare jeg som blir stressa 😂 Anonymkode: 292a1...d63 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Husk at de ofte er veldig aktive og fysiske når de er ute (mye mer enn oss voksne stort sett). Her har de også regntøy på sånne dager som er veldig våte, da har de ulltøy under. Når jeg hentet og de har på dress har de ofret måtte ta av et mellomlag fordi de blir så varme. Anonymkode: 51493...035 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Tenker at det beste er å satse på at de voksne som er ute sammen med barnet klarer å kle på henne nok til at hun ikke fryser. Hvis hun er stor nok til at hun prater kan du jo spørre henne etter barnehagen hvordan hun hadde det i utetiden. Hvis hun ble så kald at det var ubehagelig får du nok høre det. Anonymkode: cbe47...8c9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 Litt hysterisk, ja. Hun har nok gode varme klær under. Og om hun ser glad og fornøyd ut, hva er da problemet? Vår går ofte i uforet regntøy nå (er 3-5 grader her for tiden), men har da gode varme ullklær på under. Han er i full aktivitet, løper og herjer og klatrer, og da hadde dressen fort både blitt for varm, og for klumpete til at han fikk utfolde seg nok fysisk. Anonymkode: aa15c...858
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt hysterisk, ja. Hun har nok gode varme klær under. Og om hun ser glad og fornøyd ut, hva er da problemet? Vår går ofte i uforet regntøy nå (er 3-5 grader her for tiden), men har da gode varme ullklær på under. Han er i full aktivitet, løper og herjer og klatrer, og da hadde dressen fort både blitt for varm, og for klumpete til at han fikk utfolde seg nok fysisk. Anonymkode: aa15c...858 Har vurdert om jeg skal kjøpe foret regntøy, vi har to uforede som funker fint, er bare redd hun skal fryse. Jeg er er ganske kald og har innekropp så fryser så snart gradestokken kommer under 20 grader. Da er det lue. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker at det beste er å satse på at de voksne som er ute sammen med barnet klarer å kle på henne nok til at hun ikke fryser. Hvis hun er stor nok til at hun prater kan du jo spørre henne etter barnehagen hvordan hun hadde det i utetiden. Hvis hun ble så kald at det var ubehagelig får du nok høre det. Anonymkode: cbe47...8c9 Det får jeg nok, hun er flink til å si ifra 😊 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husk at de ofte er veldig aktive og fysiske når de er ute (mye mer enn oss voksne stort sett). Her har de også regntøy på sånne dager som er veldig våte, da har de ulltøy under. Når jeg hentet og de har på dress har de ofret måtte ta av et mellomlag fordi de blir så varme. Anonymkode: 51493...035 Ja, kanskje jeg burde sende med regnjakke til uken, kjenner at det var veldig dumt at jeg ikke hadde gjort det.. Anonymkode: 292a1...d63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Ulven skrev (10 minutter siden): Du er litt hønemor nå ja. Barnet ditt sier ifra, enten verbalt eller nonverbalt, om det fryser, og så tar barnehagen seg av det. Er ikke helt enig. Vet ikke hvor gammelt barnet til TS er, men ikke alle barn gir beskjed om at de er våte og kalde dersom de er veldig opptatt i leken. Selv ga jeg beskjed til bhg da jeg fant datteren min ute med tynn lue og støvler uten foring i minus 12 grader. Ellers har jeg innsett at de voksne ikke har tid til å følge med på bekledningen til barna og derfor har jeg nå aldri tynne luer etc tilgjengelig i bhg. Leveres hun med jakke om vinteren tar jeg faktisk jakken med hjem for å være sikker på at vinterdressen brukes. Anonymkode: 5a1b0...b00 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Vi har alltid regntøy hengenes i barnehagen, tar det med hjem i helgene ved behov, men da har du alltid en back up, hvis de har et uhell i dressen f.eks. 😊 Anonymkode: 51493...035
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke helt enig. Vet ikke hvor gammelt barnet til TS er, men ikke alle barn gir beskjed om at de er våte og kalde dersom de er veldig opptatt i leken. Selv ga jeg beskjed til bhg da jeg fant datteren min ute med tynn lue og støvler uten foring i minus 12 grader. Ellers har jeg innsett at de voksne ikke har tid til å følge med på bekledningen til barna og derfor har jeg nå aldri tynne luer etc tilgjengelig i bhg. Leveres hun med jakke om vinteren tar jeg faktisk jakken med hjem for å være sikker på at vinterdressen brukes. Anonymkode: 5a1b0...b00 Hun er snart fire, - og jeg håper hun sier ifra. Det gjør hun hjemme ihvertfall. Jeg har selv latt være å ha klær i barnehagen jeg ikke vil at de skal bruke, etter noen episoder i fjor, og noen ganger ser jeg jo at de ansatte ikke tar seg tid til å kombinere bekledning for hvert barn. Samtidig nå tenker jeg at de ansatte kanskje mente det ikke var innafor å bruke dressen nå, pga det var så vått, men hun hadde ikke fullverdig regnsett i bhg, for jeg mente dressen kan fungere fint.. Uff nå tror de sikkert jeg ikke bryr meg og at hun fint kan leke ute i den jakka. Får ta med på mandag. Anonymkode: 292a1...d63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi har alltid regntøy hengenes i barnehagen, tar det med hjem i helgene ved behov, men da har du alltid en back up, hvis de har et uhell i dressen f.eks. 😊 Anonymkode: 51493...035 Må ha det fra nå, håper bare det er godt nok med ufora? Anonymkode: 292a1...d63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må ha det fra nå, håper bare det er godt nok med ufora? Anonymkode: 292a1...d63 Vi har ikke for i regntøyet, men godt mellomlag i ull. Bor på Sørlandet og regntøyet kan være i bruk hele vinteren, ikke mye snø og kaldt her. Anonymkode: 51493...035 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har ikke for i regntøyet, men godt mellomlag i ull. Bor på Sørlandet og regntøyet kan være i bruk hele vinteren, ikke mye snø og kaldt her. Anonymkode: 51493...035 Hvis dere bor nært kysten, så er det kanskje en annen kulde enn her. Vi bor i indre østfold, og merker at det er mye kaldere enn der jeg er fra 😊 Anonymkode: 292a1...d63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Snakker ikke folk med bhg? Her informerer barnehagen om det er noe som mangler. Dersom de merker at skoene ikke er gode nok og barnet blir kaldt, så spør de etter skikkelige sko eller annen løsning. Samme med tøy, dersom tøyet ikke svarer til årstiden - så tar de dette opp ved henting/levering. Vil tro bhg hadde sagt ifra om de ikke er fornøyd med klærne hun har i bhg. Anonymkode: 43b1b...91b 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Jeg synes ikke du er hysterisk. Jeg stusser ofte over hva barnehagen lar barnet mitt gå ute i. En fireåring kan ikke alltid få lov til å bestemme selv at hun skal gå ute uten jakke osv. Anonymkode: 0ad80...275 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker ikke folk med bhg? Her informerer barnehagen om det er noe som mangler. Dersom de merker at skoene ikke er gode nok og barnet blir kaldt, så spør de etter skikkelige sko eller annen løsning. Samme med tøy, dersom tøyet ikke svarer til årstiden - så tar de dette opp ved henting/levering. Vil tro bhg hadde sagt ifra om de ikke er fornøyd med klærne hun har i bhg. Anonymkode: 43b1b...91b Her er det TS som ikke er fornøyd med at barnehagen lar barnet hennes gå i tynt regntøy framfor den varme dressen. Anonymkode: 0ad80...275 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Dette er en av 1000 grunner til at jeg bruker kun ull på ungene på vinterstid. Anonymkode: 4a470...d94 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis dere bor nært kysten, så er det kanskje en annen kulde enn her. Vi bor i indre østfold, og merker at det er mye kaldere enn der jeg er fra 😊 Anonymkode: 292a1...d63 I indre Østfold går det fint med det hun har på seg basert på værmelding den siste uken. Anonymkode: 57e48...86d 3
Elefantenistua Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er en av 1000 grunner til at jeg bruker kun ull på ungene på vinterstid. Anonymkode: 4a470...d94 Men du har vel tøy utenfor...? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå