AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Vi lurer på hvordan andre gjør dette i julen, eller hva dere tenker her. Våre besteforeldre bor langt unna, og har vært her på besøk et par ganger. Kanskje 2-3 ganger i året. De vil ikke komme på besøk eller ha besøk av oss i julen. De har ikke sett barnebarna sine siden i sommer. De vil ikke komme da de er redd for covid19. De er ikke i risikogruppen og er ikke spesielt gamle. Jeg har ikke inntrykk av at andre besteforeldre ikke vil møte barnebarna. Skulle vi besøkt hverandre hadde vi kjørt i egen bil og unngått fly. Det er derfor ingen andre de eller vi møter med tanke på smitte. Hva tenker dere? Anonymkode: 8351f...092 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 At det er helt innafor å ikke ville reise eller ha besøk fra andre steder i landet nå i korona-tiden. Det er det som er rådet.. Ikke foreta unødvendige reiser. Her bor ett sett besteforeldre langt unna, og har heller ikke sett barnebarna siden i sommer. De pleier uansett ikke se dem mer enn én gang i året, korona eller ei, for de liker ikke å reise og vil ikke komme hit, og det er både styr og dyrt for oss å reise dit. Jeg synes du er sær om du blir sur for dette, slik som tingene er nå. Det er korona, og da er det fornuftig å ikke forflytte seg mellom landsdeler, når man ikke er nødt. Anonymkode: 441df...e78 21
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Synes det er helt riktig. Man skal ikke reise unødvendig. Julaften kommer hvert år Anonymkode: 0f0d3...9a9 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Tenker at de er egoistiske og hysteriske! Anonymkode: a2d51...866 1
Millimani Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi lurer på hvordan andre gjør dette i julen, eller hva dere tenker her. Våre besteforeldre bor langt unna, og har vært her på besøk et par ganger. Kanskje 2-3 ganger i året. De vil ikke komme på besøk eller ha besøk av oss i julen. De har ikke sett barnebarna sine siden i sommer. De vil ikke komme da de er redd for covid19. De er ikke i risikogruppen og er ikke spesielt gamle. Jeg har ikke inntrykk av at andre besteforeldre ikke vil møte barnebarna. Skulle vi besøkt hverandre hadde vi kjørt i egen bil og unngått fly. Det er derfor ingen andre de eller vi møter med tanke på smitte. Hva tenker dere? Anonymkode: 8351f...092 Det er ikke synd på hverken dem eller dere. Mange som bor en eller flere dagsreiser unna sine besteforeldre ser ikke dem mer enn én gang i året. Sånn var det med meg og mine søsken ift farmor. Mormor (og morfar da han levde) var mer på farta, og tok seg turer til oss minst en gang i året, i tillegg til at vi var hos dem hver sommer. Alle besteforeldrene våre bodde en til to dagsreiser unna. Men at dere må feire jul uten dem i år får dere tåle. Dere må jo vite at dere er bare noen av veldig mange som ikke kan gjøre som de pleier i jula 2020. De har sagt til dere at de ikke ønsker besøk hjemme, eller å komme på besøk til dere. Respekter det! 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Vi skal reise med fly til en annen kant av landet for å besøke besteforeldre i jula. Anonymkode: 8d0cb...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi skal reise med fly til en annen kant av landet for å besøke besteforeldre i jula. Anonymkode: 8d0cb...0c3 Tenker du at dette er innafor? Er det ikke egoistisk? Anonymkode: 8351f...092 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): At det er helt innafor å ikke ville reise eller ha besøk fra andre steder i landet nå i korona-tiden. Det er det som er rådet.. Ikke foreta unødvendige reiser. Her bor ett sett besteforeldre langt unna, og har heller ikke sett barnebarna siden i sommer. De pleier uansett ikke se dem mer enn én gang i året, korona eller ei, for de liker ikke å reise og vil ikke komme hit, og det er både styr og dyrt for oss å reise dit. Jeg synes du er sær om du blir sur for dette, slik som tingene er nå. Det er korona, og da er det fornuftig å ikke forflytte seg mellom landsdeler, når man ikke er nødt. Anonymkode: 441df...e78 Ingen liker vel å reise. Merkelig unnskyldning. Anonymkode: 8351f...092 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere? Anonymkode: 8351f...092 At jeg ikke helt forstår hva du lurer på. Anonymkode: 29d07...ddc 6
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Du skal selvfølgelig respektere besteforeldrene i denne saken - du har fått med deg den store historiske hendelsen PANDEMI, eller? Er helt greit å ville være forsiktig i en slik situasjon. 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Jeg synes det er dere som er egoistiske, som forventer/ønsker å feire jul med noen som har sagt «nei takk» i år når det er en pågående pandemi. (Mine barn har ikke sett begge besteforeldre-par på over ett år. Det betyr ikke at det er innenfor å reise land og strand for å feire jul sammen.) Anonymkode: 95c1d...b67 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Her har ikke mine foreldre sett oss siden i sommer, og får ikke sett oss før til påske. Jeg er gravid og vil ikke til rød landsdel, mamma er risikogruppe og vil ikke fly. Sånn blir det i år. Vi feirer jul med min partners foreldre (altså det andre settet med besteforeldre) for de bor i samme by som oss. Sårt å gå gravid og ikke få sett min egen mor før baby er ute, men et lite offer i den store sammenhengen. Vi skyper flere ganger i uken. Anonymkode: c65ff...f0f 1
Hannah80 Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Jeg og sønnen min bor en dagsreise fra mine foreldre. Vi har ikke sett dem siden juni. Og vi kommer heller ikke til å reise på besøk i jula. Trist, men sånn er det. Glad vaksinen kommer snart, og håper på felles julefeiring neste år;) 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Noen merkelige svar her. Er det så rart om ts er skuffa? Vi vet ikke hvor noen av dem bor. Om smittenivået er ganske likt begge steder, begge parter har vært smittesmarte, og de kjører i egen bil uten å møte noen på veien, spiller det mindre rolle om det er 15 min å kjøre eller 15 timer. Anonymkode: c273b...d3c 7
Arkana Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Hvis de ikke vil komme fordi de er redd for å bli smittet så synes jeg man skal respektere det. Jeg hadde strukket meg langt for at besteforeldre, og andre, skulle slippe å være alene i julen, men når de selv heller vil være hjemme må det være helt greit. Mine barn har forøvrig ikke sett sine besteforeldre siden mars, og ikke kommer de til jul heller. Sånn er det bare. 4
Millimani Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Ingen liker vel å reise. Merkelig unnskyldning. Anonymkode: 8351f...092 Du er TS. Hvorfor skriver du dette, i forhold til det du skriver i HI ? 1
Moi123 Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Helt riktig .vi skulle egentlig til min familie i nord men dropper det pga korona. Tar det igjen forhåpentligvis neste år.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker du at dette er innafor? Er det ikke egoistisk? Anonymkode: 8351f...092 Vi har kjøpt billetter - så ja - jeg tenker så absolutt at det er innafor. Hadde det vært «utafor» så hadde det vel ikke vært mulig for privatpersoner og familier å kjøpe seg billetter? Eller hva sier du? Anonymkode: 8d0cb...0c3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Her får vi besøk av besteforeldre fra andre siden av landet. Fikk også besøk en gang i høst og noen ganger i sommer. De savner barnebarna så mye og skulle gjerne reist oftere, selvom det er korona. Anonymkode: 144ed...55b 1
Aristoteles Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Koronaviruset er svært uforutsigbart så man vet ikke hvordan det vil utvikle seg for en selv om man blir smittet. Mest sannsynlig bra, men vi vet jo ikke hvorfor noen blir syke i lang tid, mens andre ikke vet at de har det engang. Jeg synes det er helt ok at folk beskytter seg selv. Forhåpentligvis vil vaksinene virke, og da er alt snart normalt. I mellomtiden: Hvis noen, inkludert besteforeldre, finner det smartest å isolere seg mest mulig, la de gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå