Gå til innhold

hjelp!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lillebeth

Jeg er 23 år og kokkelærlig i en mellomstor bedrift "ute på landet". Jeg trives utrolig godt med arbeidsoppgavene og kolleger og hele pakka.

Jeg får nye spennende arbeidsoppgaver hver dag, og føler at jeg virkelig lærer en masse og utvikler meg hele tiden. Jeg har også fått masse ros av sjefer helt opp i ledelsen for jobben jeg gjør og initiativet jeg tar.

jeg elsker jobben min og gleder meg hver dag!!!

Men Fredag fikk jeg min livs største skyllebøtte!!!!

Hadde besøk av de som har hovedansvaret for alle lærlingene i fylket mitt, og de påstod at jeg var, kort fortalt inkompetent, arbeidssky, umotivert og at jeg har problemer med å lære pensummet mitt!!!!!......for det hadde kjøkkensjefen min sagt!!! Jeg prøvde å si at det her ikke kunne stemme, at jeg aldri hadde hørt et eneste ord om dette, men fikk bare beskjed om at slik var det og at jeg ikke var i stand til å bedømme dette!!! Det endte med at jeg blei sint....noe som selvfølgelig ikke var spesielt lurt :-?

Da jeg etter møtet konfronterte sjefen min med dette blei han helt himmelfallen, og sa at dette hadde han aldri sagt, og at det heller ikke er noe sant i det.

Jeg gikk også videre med det til dagelig leder, som blei sint, og lovte meg at hun skulle ringe å ordne opp.

Det som jeg egentlig bekymrer meg over er at den svært lite positive omtalen av meg, ligger i min "mappe" hos de som har ansvarte. Og dette vil bli vedlagt som en del av vurderingen av meg.

Hvordan skal jeg få dette fjernet?

Hvordan skal jeg få opplæringskontoret til å forandre mening av meg?

(For opplysning...dette innlegget er like mye for å få ut litt frustrasjon :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kjøkkensjef og daglig leder der du jobber snakker sant og ikke har gått bak ryggen din, så kan du ta det helt med ro.

Kan selvsagt forstå at det ikke var spesielt morsomt å få kjeft for noe du føler ikke stemte!!!!!! Og attpåtil når bedriften sier noe annet!!!

La ledelsen i bedriften ordne opp som de har tilbudt seg. Kan tenke meg at "tantene" på opplæringkontoret blir litt spakere da!

Når du en gang skal ta fagbrev betyr det ingenting hva fagopplæringsnemda sier om deg. Du beviser hva du kan gjennom skriftlig og praktisk eksamen, og kan helt sikkert gå fra fagprøven med hodet høyt hevet og fagbrevet i hånda.

Du får også attest fra lærestedet ditt, og det er på grunnlag av dette og karakterene dine du søker jobb som kokk.

Ikke bry deg opp opplæringsnemda. Sørg for at du fortsetter det gode arbeidet, og har et godt forhold til kokker, kjøkkensjef og andre i lærbedriften din, så skal du se at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...