Gå til innhold

Søster og bror som deler rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi venter et barn til, og vi har ei jente på 3,5 fra før😊 det var egentlig meningen vi skulle flytte, men situasjonen endret seg og vi så at det beste for blivende storesøster og økonomien, var å bli her litt til. 

Vi venter en liten gutt, og vi har kun to soverom. Jenta vår er ei typisk jentejente, og planen var jo forsåvidt at de to kunne dele soverom når han blir halvannet/to år. (kanskje vi flytter innen da, men vi får se). 

Er det noen som har erfaring med at gutt og jente deler rom? Synes personlig det er helt fint at søsken deler rom, men om det er et tema siden de har forskjellig kjønn. 

Anonymkode: 85e57...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null problem når de er så små. Ikke noe mer problem enn om to av samme kjønn deler rom. 

Selv om hun er jente-jente, hadde dere jo fått samme "problem" om dere fikk en jente til som IKKE var jente-jente og ville ha biler og dinosaurer på alt ;)

Om man har to barn som har veldig ulikt syn på innredning av rommet, del rommet i to med en godt synlig tapebit på gulvet, og la dem innrede hver sin halvdel. 

Ulikt-kjønn-som-deler-rom blir ikke noe problem før en av dem kommer i tenårene. Da er det gjerne kleint. 

Anonymkode: e95e4...994

Skrevet

Delte samme rom som min 2,5 år eldre bror helt frem til slutten av barneskolen 😊 Null stress når man er barn! 

Hadde etasjeseng og hadde rosa sengeklær på min seng! Vi bestemte ikke selv på selve interiøret på rommet og heller brydde vi oss ikke. Var et enkelt rom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Null problem når de er så små. Ikke noe mer problem enn om to av samme kjønn deler rom. 

Selv om hun er jente-jente, hadde dere jo fått samme "problem" om dere fikk en jente til som IKKE var jente-jente og ville ha biler og dinosaurer på alt ;)

Om man har to barn som har veldig ulikt syn på innredning av rommet, del rommet i to med en godt synlig tapebit på gulvet, og la dem innrede hver sin halvdel. 

Ulikt-kjønn-som-deler-rom blir ikke noe problem før en av dem kommer i tenårene. Da er det gjerne kleint. 

Anonymkode: e95e4...994

Så fint 😊❤️ Jeg håper bare det går bra, så var det et veldig godt tips det med at de kan innrede selv 😊 da føles det ihvertfall greit for oss, så får vi se hvordan det blir med barna. 

Kenelz skrev (6 minutter siden):

Delte samme rom som min 2,5 år eldre bror helt frem til slutten av barneskolen 😊 Null stress når man er barn! 

Hadde etasjeseng og hadde rosa sengeklær på min seng! Vi bestemte ikke selv på selve interiøret på rommet og heller brydde vi oss ikke. Var et enkelt rom. 

Så godt å høre 😊 hun har helt enkel hvite vegger, men hele rommet er enhjørning og ledlys. 

Anonymkode: 85e57...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...