AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Er det noen her som har blitt kjæreste etter flere år som singel alenemor for så å ha fått et kjærlighetsbarnn(som det gjerne blir kallet) med sin nåværende kjæreste? Hvordan gikk det? Hvordan tok barna du har fra før det? Hvor mange år ventet dere fra dere ble kjærester til du ble gravid? (barna det er snakk om er mellom 6 og 8 år). Anonymkode: 723f3...4f6
Pappi Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 (endret) Hæ, blir det kalt kjærlighetsbarn? Høres veldig urettferdig ut for de eldre barna, er ikke de kjærlighetsbarn da liksom? Halvsøsken er jo helt vanlig i dag, tenker at hvordan de kommer til å oppleve det er mye opp til dere voksne. Endret 3. desember 2020 av Pappi 26
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Hvorfor bruken av "kjærlighetsbarn"? Var ikke dine to eldste kjærlighetsbarn den gang? Vi valgte å ikke få felles barn, av flere årsaker. Jeg har to, han har ingen. Anonymkode: e46c2...ea3 13
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Vi var sammen i 4 år før vi fikk barn sammen. Han hadde 2 fra før og jeg 1 fra før. Min som er yngst var 7 når babyen kom. Det gikk veldig fint, ingen sjalusi el. Anonymkode: e09af...c4f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Et barn er om noe en prøvelse for kjærligheten. Og bør være siste grunnen til at du får barn. Anonymkode: 29e2c...efc 15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Enig i at det er ugreit å kalle ett av tre barn for "kjærlighetsbarn". Hvis barna har et bra forhold til ny mann vil det sannsynligvis gå helt fint. Involver dem mye, ikke gi dem følelsen av å være delvis med i familien. Anonymkode: 19b0d...955 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 Det blir kallt for "kjærlighetsbarn" av folk, altså andre folk! Mine to barn er absolutt kjærlighetsbarn, men pappaen deres ønsket ikke å bo sammen med mammen deres lenger allerede da de var ganske små...trist for barna. Han flyttet et godt stykke vekk også. Anonymkode: 723f3...4f6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Det nye barnet blir kalt kjærlighetsbarn, de to første kalles skilsmissebarn? Trist verden vi lever i. Anonymkode: b941b...a6d 16
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Alle er kjærlighetsbarn her i huset, men eldste er 9 år eldre enn mellomste broren sin og 14 år eldre enn minste broren. Eldste tok det helt supert og gledet seg til å få småsøsken Anonymkode: fd966...ad2
Ulrikke Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Jeg var barnløs da jeg ble sammen med min mann. Han hadde tre barn fra før. Hadde jeg hatt barn fra før hadde vi ikke fått noen sammen! Men jeg klarte ikke slå fra meg tanken på bli mor, så vi fikk ett barn. Hun er ikke noe mer kjærlighetsbarn enn de andre tre! Rent bortsett fra det var de andre 5, 6 og 10 da hun ble født og det gikk supert. Null sjalusi. Yngste er nå 15. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Ofte gjør dette barnet at man får samme problemer som med eks eller nye problemer. Logistikken demper ofte kjærlighetsforhold. Nyt forholdet og de barna dere har istedet. Med mindre en er uten barn og virkelig ønsker seg det. Anonymkode: 1974f...0db 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Kjærlighetsbarn er en betegnelse tilbake fra den tida da barn skulle høre ekteskapet til. Anonymkode: bd13b...de8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Kjærlighetsbarn betyr barn født utenfor ekteskap. Anonymkode: 00936...e54 6
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Kjærlighetsbarn har jeg aldri hørt, mer vant til «kull nr 2».
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Dør av sjokk nesten her jeg sitter av dere som 1. Ikke har hørt ordet kjærlighetsbarn, 2. Som automatisk tenker negativt, og mener at da må det bety at de andre barna ikke er kjærlighetsbarn. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ OMG! Vi vurderer det samme forresten. Få et kjærlighetsbarn sammen, slik at de andre kjærlighetsbarna kan få et søsken 😉😉 Anonymkode: 604b3...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Mine dine våre, kjærlighet på sitt beste. Anonymkode: 6b63a...fe7 2
utakulanini Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Vil dere håndtere det greit dersom dette potensielle barnet viser seg å være tvillinger, trillinger eller ha medfødte problemer som krever mye i tid, energi og penger? Med mindre dere har diskutert alle disse scenarioene tydelig og er sikre på at det vil gå fint, sier jeg nei. D ser det bedre å vær og heller nyte de barna man har 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Det blir kallt for "kjærlighetsbarn" av folk, altså andre folk! Mine to barn er absolutt kjærlighetsbarn, men pappaen deres ønsket ikke å bo sammen med mammen deres lenger allerede da de var ganske små...trist for barna. Han flyttet et godt stykke vekk også. Anonymkode: 723f3...4f6 Nei, kjærlighetsbrev brukes ikke positivt av folk flest. De fleste jeg kjenner bruker det om favorittbarn i kull 2 Anonymkode: 45ac2...331 1
Gjest BethD Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dør av sjokk nesten her jeg sitter av dere som 1. Ikke har hørt ordet kjærlighetsbarn, 2. Som automatisk tenker negativt, og mener at da må det bety at de andre barna ikke er kjærlighetsbarn. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ OMG! Vi vurderer det samme forresten. Få et kjærlighetsbarn sammen, slik at de andre kjærlighetsbarna kan få et søsken 😉😉 Anonymkode: 604b3...bd6 Enig. Sjokkerende faktisk... men ja, fikk et kjærlighetsbarn sammen med samboer, har et barn fra før.. gikk veldig fint. Er jo veldig normalt med halvsøsken nå til dags.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 Hvordan særkullsbarna opplever det, kommer av hvordan dere har det i familien. Selv mener jeg det er litt merkelig når par som har 4-5 unger til sammen på død og liv skal ha fellesbarn også, lurer noen ganger på hvor mye individuell oppfølging særkullsbarna får... De blir gjerne tenåringer mens både mamma og pappa i hvert hjem har fullt opp med våkenetter og familien blir liksom aldri ferdig med småbarnstida. Har man få barn fra før er det mer forståelig at man lager fellesbarn, for å skape flere søsken i flokken og fordi man faktisk har kapasitet til overs. Uansett bør man bruke god tid før man blir gravid, så man ikke utsetter de eldste barna for enda flere samlivsbrudd, flyttinger og drama. Anonymkode: 4cfd1...a38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå