AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Best er hjemmelaget. men jeg gidder ikke. Å vi spiser veldig lite julekaker, så her kjøpes det ofte bare en boks med litt ymse i. Anonymkode: f94bb...4df
Pås Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Hjemmelagde er stort sett best, kun pepperkaker som er bedre ferdigkjøpte! Tror jeg skal bake to typer, tyske skiver og cookies og bake en ekstra kake til julaften! 2
Lizca Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Best er hjemmelaget. men jeg gidder ikke. Å vi spiser veldig lite julekaker, så her kjøpes det ofte bare en boks med litt ymse i. Anonymkode: f94bb...4df Har akkurat laget brente mandler og berlinerkranser, synes det er veldig koselig, å jeg får julestemning av det 😁 har akkurat fått en liten sønn, så vil veldig gjerne starte nå slik at jeg kan gi han en fin juletradisjon
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Vi lager mange julekaker, men det er noen jeg ikke får til. De kjøper jeg. F.eks de som krever utstyr jeg ikke har. Anonymkode: 8f43c...0d4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Jeg synes mine hjemmelagde er best, og pleide å bake en del før. Nå er helsa ikke med på det lengre, så jeg prioriterer å bake peppernøtter selv og kjøper en del annet. Vi er som regel bare to eller tre i jula, og det går uansett ikke så mye kaker. Men jeg savner julestemninga det ga å bake selv. Anonymkode: 25348...10c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Hjemmelaget. Så fremt det ikke er laget av noen skrotinger, da Anonymkode: f6ec6...685
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Familien min spiser ikke særlig mye av søte julekaker, så f.eks. berlinerkranser kjøper vi fremfor å lage en mikroskopisk bomme selv Brente mandler, pepperkaker, og fruktkake lager vi selv, holder egentlig for vår del Anonymkode: d9338...494
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Ingen spiser julekaker utenom unger og 80 åringer. Man hører sjelden noen si "Å nå skjesser jeg på serinakaker" Anonymkode: bd7c1...343 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ingen spiser julekaker utenom unger og 80 åringer. Man hører sjelden noen si "Å nå skjesser jeg på serinakaker" Anonymkode: bd7c1...343 Eh, feil. Plenty av folk i alle aldre gromkoser seg med julekaker. Inkludert meg og hele min voksne slekt. Anonymkode: f6ec6...685 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Hjemmelaget - bortsett fra pepperkaker. Elsker julekaker, jeg er 30! Anonymkode: 15c9e...8b0
Gjest Føsleguri Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen spiser julekaker utenom unger og 80 åringer. Man hører sjelden noen si "Å nå skjesser jeg på serinakaker" Anonymkode: bd7c1...343 Aldri hørt noen har sagt det om noe, aner ikke hva det betyr. Men så spennende at du vet hva alle spiser - kan jeg spørre hvor du har fått den informasjon fra?
Brunhilde Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen spiser julekaker utenom unger og 80 åringer. Man hører sjelden noen si "Å nå skjesser jeg på serinakaker" Anonymkode: bd7c1...343 Litt morsomt eksempel, for det er den eneste småkaken jeg må bake minst to ganger før jul, den forsvinner nesten før den havner i boksen, og - til orientering - de som spiser dem er mellom 25 og 35 1
SPOCA Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen spiser julekaker utenom unger og 80 åringer. Man hører sjelden noen si "Å nå skjesser jeg på serinakaker" Anonymkode: bd7c1...343 Øh, jo. Synes hjemmelaget er best. Pleier å lage 7 slag og vel så det. Krumkaker ftw
LeneXCII Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Tja, hjemmelaget er vel å foretrekke. Jeg er ikke noen stor baker, her blir litt fra mamma og svigermor og så sper vi på med litt kjøpekaker.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Jeg lager noen, men prøver å kun lage slike som faktisk er gode. Personlig kunne jeg godt droppet alle tørre kjeks, og laget kaker istedet. Prøver meg på 1-2 nye hvert år. Kanskje serinakaker og berlinerkranser i år? Mørdeig liker jeg godt, så lager sjakkruter hvert år. Og biscotti. Kjøpt julebakst er ikke særlig godt. Vil heller ha kjøpt smågodt. Anonymkode: 29719...342
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Kjøpekaker hvis jeg kan kjøpe av nabokona, ellers er det hjemmelaget eller ingen kaker Anonymkode: 647b6...192
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Kommer an på hvilken! Kjøper alltid kransekake, for eksempel. Og andre ting som jeg syns er for plundrete å lage selv, som makroner. Men som hovedregel liker jeg hjemmelaget best. Anonymkode: 28f0c...272
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå