Gå til innhold

Er det mulig at det er èn person feil alt som er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ligget i halve natt og hele morres og gått måneder bakover i tid, hva kan jeg ha sagt eller gjort, jeg snakker mye, ler mye, ledd mye sammen og snakket sammen. Han synes egentlig at problemene vi har, er egentlig bare mine. Jeg tenker for mye, jeg overanalyserer, jeg stresser, jeg kaver meg opp,  jeg skaper krangler. Jeg prøver å tenke,de få kranglene vi har hatt, startet som regel at noe var uiskkert eller jeg lurte på noe,  og ble fort til at han ble hissig og kjeftet. 

Han sier ofte han ikke vet om han vil ha meg fordi jeg er så kranglete og sier fornærmende ting. Jeg kan bare ikke skjønne hvor det gikk galt, jeg skjemmes og jeg tør nesten ikke lenger å åpne munnen, hva om jeg sier noe dumt eller noe? Jeg vet ikke, jeg er så forvirret, føler jeg har ødelagt hele forholdet og jeg forstår bare ikke hvor det gikk feil. 

Anonymkode: c6680...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google gaslighting, og sjekk om det er noe du kjenner deg igjen i. Det er en manipuleringsteknikk.

Anonymkode: 5b04c...03d

• Liker 8
Skrevet

At du gidder! Kom deg bort, han psyker deg ut!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Google gaslighting, og sjekk om det er noe du kjenner deg igjen i. Det er en manipuleringsteknikk.

Anonymkode: 5b04c...03d

sirenas skrev (5 minutter siden):

At du gidder! Kom deg bort, han psyker deg ut!

Oookei, skal si de svarene vekket meg litt opp her! Føles som jeg har hatt ull i hodet, men det er kanskje ikke helt greit dette her, basert på svarene..!

• Liker 2
Skrevet

Det er aldri en som har feil helt alene.  Det er som ofte tre sider av en sak   din side  hans side og det som faktisk ble sagt/gjort.   Alt kommer ann på hvordan man opplever det.   På meg så hører set ut som han manipulere  deg. Og ikke evner å se din side. 

Anonymkode: 6c422...368

• Liker 4
Skrevet

Den som sier han/hun er uten feil tar alltid feil! Jo, det KAN være én person som er hovedproblemet. Men begge gjør ting som ødelegger forholdet. Han kan være DEN drittsekken. Og vi kan reagere på en god måte, eller vi kan synke ned på hans nivå og bli bitter og slenge dritt tilbake. Kanskje til og med slenge dritt uten at han gjorde det først. Bare fordi du er så lei. Fullt forståelig. Men ikke greit. Og det er med på å ødelegge forholdet.

I ditt tilfelle er det nok ikke så dumt å "ødelegge" forholdet. Men gjør det på en ordentlig måte. Slå opp. Evt parterapi om begge er oppriktig villig til å jobbe med sine feil.

Anonymkode: a74f5...31c

• Liker 5
Skrevet

Dette forholdet er ikke greit. Slutt å gruble over hva du muligens kan ha gjort feil! Det er ikke din feil alene alt som går galt, bare han som prøver å få deg til å tro det. Han forvirrer deg med vilje! Enig med en over at du burde lese om Gaslighting. Det er det han driver med. Det beste for deg er å komme deg ut av dette forholdet! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 11.30):

jeg skaper krangler. Jeg prøver å tenke,de få kranglene vi har hatt, startet som regel at noe var uiskkert eller jeg lurte på noe,  og ble fort til at han ble hissig og kjeftet. 

Hva med å forsøke noe annet enn slik dere har gjort det til nå? For dette fungerer åpenbart ikke for dere. Når du føler behov for å ta opp problem, ta det opp på en annen måte enn du pleier, f.eks. i en annen setting – kanskje mens dere går tur eller sitter i bilen og har god tid. Eller du kan velge en annen kommunikasjonsform og skrive et brev til ham. Bli enige om noen regler for hvordan dere skal snakke sammen, f.eks. at du må vente med ting du ønsker å diskutere og kanskje sove på det en natt før du tar det opp, mens han må lytte til det du sier og så gå seg en tur før han kommer med sitt svar. Prøv å ha forståelse og respekt for hvilke ting du gjør som han misliker, og tenk at han misliker det at du til stadighet skaper krangler like mye som du misliker hans hissighet. 

Anonymkode: 92c71...7e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ligget i halve natt og hele morres og gått måneder bakover i tid, hva kan jeg ha sagt eller gjort, jeg snakker mye, ler mye, ledd mye sammen og snakket sammen. Han synes egentlig at problemene vi har, er egentlig bare mine. Jeg tenker for mye, jeg overanalyserer, jeg stresser, jeg kaver meg opp,  jeg skaper krangler. Jeg prøver å tenke,de få kranglene vi har hatt, startet som regel at noe var uiskkert eller jeg lurte på noe,  og ble fort til at han ble hissig og kjeftet. 

Han sier ofte han ikke vet om han vil ha meg fordi jeg er så kranglete og sier fornærmende ting. Jeg kan bare ikke skjønne hvor det gikk galt, jeg skjemmes og jeg tør nesten ikke lenger å åpne munnen, hva om jeg sier noe dumt eller noe? Jeg vet ikke, jeg er så forvirret, føler jeg har ødelagt hele forholdet og jeg forstår bare ikke hvor det gikk feil. 

Skit på hele fyren og dropp han.

Anonymkode: 2be8b...12f

• Liker 2
Skrevet

Dette er ren nedpsyking og ingenting å bygge et forhold på. Kom deg bort før han river deg og selvfølelsen din helt ned. Den forvirringen og skammen du får er en direkte konsekvens av nedpsykingen. Og dette er også gaslighting, du blir usikker på alt og om det er din oppfattelse det er noe galt med.

Det kan ta lang tid, mange år om man blir fanget inn i noe sånt drit og ikke kommer seg bort i tide og det er veldig ødeleggende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...