Gå til innhold

KOKE bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i en dyrebutikk i dag, og der påstod betjeningen at jeg skulle koke beina til hunden for å få vekk "fettet"? Koker du beina vil jo ting splintre seg? Eller hva? Synes det hørtes helt på trynet ut, du skal da ikke koke eller steke bein til hund i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hundeier
Skrevet

Vi kokte,men det sa dyrelegen at vi ikke skulle. Da splinter du opp bena , som kan skade hunden. han sa vi skulle legge de i kokende vann i 1-2 min

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg gir alltid hunden min bein rått. Halr aldri kokt det. For å få bort fettet? Hva skal hensikten være med det? Man risikerer helt riktig at beinet splintrer seg om man koker det. I naturen ville hundene spist beinet rått, har aldri hørt om en ulv som kan koke maten sin... :icon_smile:

Skrevet

Nei, synes det var rart. Også at enkelte hunder ikke tåler det, og andre ikke, så nevnte jeg at de må jo bli vant med å få det, greit å bli løs i magen i begynnelsen, for du må jo venne hunden med det, akkurat det samme som med tørrfôr. De blir jo litt løs i magen av å bytte tørrfôr også. Men betjeningen påstod at du venner jo ikke magen din med melk, hvis du ikke tåler melk, dette er jo to forskjellige ting.

Huff, blir oppgitt jeg.

Skrevet

Det er mye dyrebutikk-ansatte ikke vet. Noen av dem tror dessverre at de vet mer enn de fleste bare fordi de jobber i dyrebutikk

Gjest Violetta
Skrevet
Nei, synes det var rart. Også at enkelte hunder ikke tåler det, og andre ikke, så nevnte jeg at de må jo bli vant med å få det, greit å bli løs i magen i begynnelsen, for du må jo venne hunden med det, akkurat det samme som med tørrfôr. De blir jo litt løs i magen av å bytte tørrfôr også. Men betjeningen påstod at du venner jo ikke magen din med melk, hvis du ikke tåler melk, dette er jo to forskjellige ting.

Huff, blir oppgitt jeg.

Det stemmer nok at noen hunder tåler mer bein enn andre, og at man ikke bør gi for mye til å begynne med. Lurt å venne til ja. Eller i det hele tatt. En gang hadde min hund gjemt unna et bein jeg ikke fant, og fikk veldig har avføring av det (han spiser beinet, og det blir jo en slags beinmel av det).

Men man skal ikke koke bein til hunder. Eller katterfor den saks skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...