AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Hei. har noen av dere opplevd dette? jeg var på kontroll på føden og fikk eksen til barnefar som jordmor. Det var for så vidt ikke noe problem, men om jeg også skulle fått henne under fødsel ville det vært litt ukomfortabelt. Kan vel si i fra når jeg kommer og det skulle bli tilfelle. Men noen erfaringer ? Anonymkode: 00cde...e6c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Du kan si ifra at du ønsker en annen jordmor. Det er ikke noe problem. Anonymkode: b15a6...f4a 13
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Da gir du bare beskjed. Man skal slippe å forholde seg til ekser når man er på sykehus. Det er jo faktisk noe hun burde tenke på, ikke du, merkelig at hun ikke byttet med en annen jordmor.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. har noen av dere opplevd dette? jeg var på kontroll på føden og fikk eksen til barnefar som jordmor. Det var for så vidt ikke noe problem, men om jeg også skulle fått henne under fødsel ville det vært litt ukomfortabelt. Kan vel si i fra når jeg kommer og det skulle bli tilfelle. Men noen erfaringer ? Anonymkode: 00cde...e6c Jordmødrene man går til kontroll hos jobber som regel ikke på fødeavdelingen, så hun kommer sikkert ikke til å ta imot babyen deres uansett. Men jeg ville følt det ukomfortabelt å ha kontrollene også hos henne, så jeg hadde byttet Anonymkode: e09bf...320 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jordmødrene man går til kontroll hos jobber som regel ikke på fødeavdelingen, så hun kommer sikkert ikke til å ta imot babyen deres uansett. Men jeg ville følt det ukomfortabelt å ha kontrollene også hos henne, så jeg hadde byttet Anonymkode: e09bf...320 Ah, beklager! Leste ikke at du var på føden Men da ville jeg bare sagt ifra altså at du ikke vil ha henne Anonymkode: e09bf...320 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Jeg hadde en jordmor som er god venninne av mamma. Hun spurte på kontroll om jeg syns det ville vært ubehagelig hvis det er hun som er på vakt når jeg skulle settes i gang. De pleide å ikke personlig ha de som de kjente. Anonymkode: 3f0bf...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 Du kan skrive det i fødebrevet ditt hvis du skal ha med deg det. Det er ingen problemer å bytte og de vil som oftest ikke hjelpe de som man har en slags relasjon til. Eksens fødende kjæreste må vel gå under det vil jeg anta 😅 Anonymkode: d082b...071 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Da vi kom på føden kjente vi jordmoren som var på vakt (bor i nabolaget og vi har hatt barn i samme bhg). Vi ble da spurt om det var greit (og det var det). Hun var uansett gått av vakt da fødselen startet. Konen revnet litt og det mått komme lege etter fødselen og se på/sy. Dette var da faren til en barndomsvenninne av konen. Jeg tror vi/hun fikk spørsmål om det gikk greit, det gjorde det for konen, men vi hadde samtidig ikke så mange andre valg. Litt sær setting mens legen holdt på å kikke der samtidig som hun blir spurt "er det lenge siden du har snakket med 'Kari' " Uansett er både jeg og konen av innstillingen at helsepersonell er profesjonelle og håndterer slikt greit. Om det hadde vært en eks tenekr jeg vi ville vurdert "hva slags type eks" og det er det bare dere som kan svare på. Anonymkode: 2b164...3cc 3
Rem Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Det er bare å ytre ønske om å ikke ha denne personen som jordmor. Om det lar seg gjøre, slipper du nok det. Jeg var nettopp på akutten med rumpa i været og ba om at min manns søskenbarn ikke skulle være legen min der....
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Takk for svar 😊 kan vel bare si i fra. Skal sies at konen til min forrige eks jobber samme sted. Maks flaks merker jeg 🤣 går nok fint. Me litt moro med dere som har samme erfaring. TS Anonymkode: 00cde...e6c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 Bare gi beskjed Det er ikke sikkert hun ønsker å ta i mot barnet deres heller. En venninne av meg (jordmor) fikk egentlig meg som pasient da jeg fødte, men hun byttet med en annen pga vår relasjon Jeg er veldig glad for det! Særlig når fødselen min ble komplisert og dramatisk, hadde vært vanskelig å opprettholde venninneforholdet etterpå. Anonymkode: 62ca0...2c4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Jeg spurte om å få slippe flermannsrom med nykona til eksen min når vi hadde termin samme dag 🙈🤣 Det hadde vært litt kleint å dele rom derom eksen skulle komme på besøk inne på samme rom. Det var aldri noe problem. Så lenge det er praktisk mulig tilpasser sykehuset innafor rimelighetens grenser 😊 Anonymkode: c3105...19c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Min eksmann jobber på en avdeling jeg var innlagt på over flere perioder (ikke føderelarert), men var null problem. Sykehuset har tilrettelagt slik at vi slapp å ha noe med hverandre å gjøre i pasient-behandler forstand (men vi har en god tone ellers, så han kom inn og slo av en prat etter vakt flere ganger). Anonymkode: 563b7...b6c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Når jeg fødte kom plutselig en tidligere ONS inn.. det var han som skulle sette epidural 😂 Enten husket han ikke meg, eller så var han profesjonell og latet som. Tok litt tid før jeg koblet det selv. Er 10-12 år siden ONSet. Anonymkode: 99c4a...e1f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Si ifra så ordner det seg helt sikkert ☺️ Er helt vanlig at noen kvinner vil bytte, spesielt i slike situasjoner Anonymkode: 60385...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå