Gå til innhold

Melatonin og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei skjønn lita jente på 2 år som har autisme som er våken flere timer hver natt. Vi holder på å gå av skaftet her pga mangelen på søvn og vurderer alternativer for å få henne til sove gjennom hele natten. 

Jeg lurer derfor på hvordan dere som bruker melatonin til småbarn gikk frem for å få resept på dette fra legen?

❤️

Anonymkode: e5ece...5c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 8 åring har brukt melatonin i 4 år. Hans problem var innsovning, brukte gjerne 2-3 timer. Nå går det som regel på under 20 min. Vi hadde ikke overlevd uten... Tok det bare opp med legen hva problemet var,  det var hun som foreslo melatonin. 

Anonymkode: 02f3e...ab0

• Liker 2
Skrevet

Kan vel kjøpe det på helsekosten? 

Anonymkode: 85480...1f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min 8 åring har brukt melatonin i 4 år. Hans problem var innsovning, brukte gjerne 2-3 timer. Nå går det som regel på under 20 min. Vi hadde ikke overlevd uten... Tok det bare opp med legen hva problemet var,  det var hun som foreslo melatonin. 

Anonymkode: 02f3e...ab0

Takk, da skal jeg ta det opp med fastlegen :) 

Anonymkode: e5ece...5c0

Skrevet

Melatonin 1 mg er nå å gå kjøpt uten resept på apotek. Må dere ha sterkere dose, må du ha resept hos legen. Hos de fleste, så hjelper melatonin til med det å sovne på kvelden så om problemet er oppvåkninger i løpet av natta, er det ikke sikkert melatonin vil hjelpe desverre. 

Anonymkode: 09fd2...f03

Skrevet

Vi bestiller melatonin for sønnen vår på nett. Vi gir ham 0.3 mg hver kveld, og det er nok for å unngå kveldsmaratonen på 2-3 timer, og sørge for at han får nok søvn.

Anonymkode: 0d58d...914

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...