AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Jeg har ei skjønn lita jente på 2 år som har autisme som er våken flere timer hver natt. Vi holder på å gå av skaftet her pga mangelen på søvn og vurderer alternativer for å få henne til sove gjennom hele natten. Jeg lurer derfor på hvordan dere som bruker melatonin til småbarn gikk frem for å få resept på dette fra legen? ❤️ Anonymkode: e5ece...5c0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Min 8 åring har brukt melatonin i 4 år. Hans problem var innsovning, brukte gjerne 2-3 timer. Nå går det som regel på under 20 min. Vi hadde ikke overlevd uten... Tok det bare opp med legen hva problemet var, det var hun som foreslo melatonin. Anonymkode: 02f3e...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Kan vel kjøpe det på helsekosten? Anonymkode: 85480...1f3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min 8 åring har brukt melatonin i 4 år. Hans problem var innsovning, brukte gjerne 2-3 timer. Nå går det som regel på under 20 min. Vi hadde ikke overlevd uten... Tok det bare opp med legen hva problemet var, det var hun som foreslo melatonin. Anonymkode: 02f3e...ab0 Takk, da skal jeg ta det opp med fastlegen Anonymkode: e5ece...5c0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Melatonin 1 mg er nå å gå kjøpt uten resept på apotek. Må dere ha sterkere dose, må du ha resept hos legen. Hos de fleste, så hjelper melatonin til med det å sovne på kvelden så om problemet er oppvåkninger i løpet av natta, er det ikke sikkert melatonin vil hjelpe desverre. Anonymkode: 09fd2...f03
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Vi bestiller melatonin for sønnen vår på nett. Vi gir ham 0.3 mg hver kveld, og det er nok for å unngå kveldsmaratonen på 2-3 timer, og sørge for at han får nok søvn. Anonymkode: 0d58d...914 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn-medisin/mange-norske-barn-gar-pa-ikke-godkjent-sovemedisin-i-flere-ar/496912 Anonymkode: e8f9e...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå