AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #1 Skrevet 3. desember 2020 Barnet mitt på nettopp fylte 2 år har siden barnehageoppstart i september ikke villet si hadet til meg når jeg leverer han i barnehagen. De første 2-3 ukene gråt han mye ved levering før det gikk over til at han velvillig taes i mot av den ansatte når de strekker hendene frem, han snur seg unna meg, og om han ser på meg er det som om jeg er en vegg, han gir ingen mimikk eller vinker tilbake. Han vinker ellers til alle andre, også far de få gangene han leverer. jeg og poden er mye alene og vi har et godt forhold slik sett. De ansatte i barnehagen mener dette er en form for «forsvarsmekanisme» da han mulig blir litt lei seg når jeg drar. Noen som har opplevd lignende? Går det over? Han har ikke så mye språk enda så den kontakten han gir utover dette betyr så mye for meg som mor, og jeg må innrømme at det er litt sårt og jeg tar meg selv i å lure på om jeg gjør noe galt.. hilsen et verkende mamma-hjerte! Anonymkode: a1a24...c0a
knulleGuden666 Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Høres ut som mitt barn, men min er så glad i barnehagen at hun bare løper rett inn. Litt sårt å ikke få et "hade", men veldig glad for at hun trives der. Dog har vi begynt å si hade og gi kos utenfor døra, før de ansatte lukker opp. Fungerer for oss. Anonymkode: 05b21...24e 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som mitt barn, men min er så glad i barnehagen at hun bare løper rett inn. Litt sårt å ikke få et "hade", men veldig glad for at hun trives der. Dog har vi begynt å si hade og gi kos utenfor døra, før de ansatte lukker opp. Fungerer for oss. Anonymkode: 05b21...24e Fått tilbakemeldinger om at han trives veldig godt jeg og så er ikke bekymret for dette heldigvis. Takk for tips om å si hadet før! 🙂 TS Anonymkode: a1a24...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (11 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Ja dette ga dårlig samvittighet for en mor som jobber 120%. Har en eksmann som stiller opp når jeg ønsker det. Skjønner at alle er forskjellige og prioriterer forskjellig. Anonymkode: e5cc5...868 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Skrevet 3. desember 2020 Akkurat samme med min. Han er 2 år og 3 mnd. Gråt også i starten men nå går han inn og ser seg ikke tilbake. Trives veldig godt gjennom dagen visstnok. Husker jeg syns dette var veldig rart og sårt , - og spesielt en dag da jeg hadde en litt dårlig dag ( er gravid også så litt hormonell..) så var det flere mødre og fedre som leverte og det virket som DEN tilknytningsfesten, med hade-kos, «glad i deg» og det var ikke måte på. Da følte jeg meg bare veldig mislykket 😕 men har senere snakket med de ansatte som Ikke er bekymret. De tror det er et tegn på at han trives og når han ser bhg og barna og ansatte så er han på en måte «på plass» der. Anonymkode: 20d22...416
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #7 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres ut som mitt barn, men min er så glad i barnehagen at hun bare løper rett inn. Litt sårt å ikke få et "hade", men veldig glad for at hun trives der. Dog har vi begynt å si hade og gi kos utenfor døra, før de ansatte lukker opp. Fungerer for oss. Anonymkode: 05b21...24e Dette gjorde vi også når barnet var 1-2 år. Tok hadeklem hjemme. Da kunne vi gjøre det uforstyrret😁 Anonymkode: 21f2d...9f8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (14 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Når barnet er 2 år så har h*n godt av å gå i bhg. ingen skal ha dårlig samvittighet for det. Kan man levere litt senere eller hente litt tidligere noen ganger er det jo dog gull. Anonymkode: 20d22...416 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (15 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Bo på bygda uten jobb? Hvor skal pengene komme fra da? Anonymkode: 2fbea...f4c 8
knulleGuden666 Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja dette ga dårlig samvittighet for en mor som jobber 120%. Har en eksmann som stiller opp når jeg ønsker det. Skjønner at alle er forskjellige og prioriterer forskjellig. Anonymkode: e5cc5...868 Hvorfor ga det dårlig samvittighet?
Kenelz Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 17 minutter siden, Galdhøpiggen said: Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Åhh, tenk å ha den luksusen der! 😂 Fleste av oss er ganske avhengig av å tjene inn penger sånn familien får tak over hode og mat på bordet. Og det hjelper fint lite å flytte ut på bygden når man ikke lengre har penger til det.. 6
knulleGuden666 Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når barnet er 2 år så har h*n godt av å gå i bhg. ingen skal ha dårlig samvittighet for det. Kan man levere litt senere eller hente litt tidligere noen ganger er det jo dog gull. Anonymkode: 20d22...416 Noen har nok det, men langt fra alle. Jeg personlig er mer for den tiden som var for 100 år siden, men å si dette nå i snart 2021 er som å stikke hue og hele kroppen inn i et vepsebol 😛 men jeg tåler det og står for det, kvinner skal være med barna sine og gjøre husarbeid osv. Nei jeg er ikke ekstrem, jeg mener kvinner også kan jobbe ute i hagen med tunge løft osv om de selv vil, men kvinnene tar husvasken og matlaging, samt mesteparten med barnestell 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (22 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Kutt ut tullet. Er nok ikke så uvanlig, dette, TS. Litt det samme her, men nå sier han ha det (2,5 år gml). Anonymkode: 598b2...cbf 5
knulleGuden666 Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 Kenelz skrev (1 minutt siden): Åhh, tenk å ha den luksusen der! 😂 Fleste av oss er ganske avhengig av å tjene inn penger sånn familien får tak over hode og mat på bordet. Og det hjelper fint lite å flytte ut på bygden når man ikke lengre har penger til det.. Dette blir siste svaret fra med i denne tråden så det ikke sporer helt av. Men om man har et hus eller leilighet i en by, så får man maange årslønner i mellom på salg og kjøp 👍 man må altså jobbe livet av seg for å overleve i byen, mens man kan leve et mye bedre og roligere liv på bygda uten noen form for stress 1
Danseskjørt Skrevet 3. desember 2020 #15 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (21 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 Dette er jo ikke mulig i dagens samfunn. Hvor skal man skaffe penger fra hvis man ikke jobber? Og barna har godt av å bli sosialisert. TS, dette er en fase. Min pleier heller ikke å si hade fil meg, men han stortrives i barnehagen. Man kan da ikke si opp jobben og være hjemme fordi barnet ikke vil si hade i barnehagen🤷🏼♀️ 4
Kenelz Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 5 minutter siden, Galdhøpiggen said: Dette blir siste svaret fra med i denne tråden så det ikke sporer helt av. Men om man har et hus eller leilighet i en by, så får man maange årslønner i mellom på salg og kjøp 👍 man må altså jobbe livet av seg for å overleve i byen, mens man kan leve et mye bedre og roligere liv på bygda uten noen form for stress Men så bor ikke alle sammen (inkl. meg) i en by og har uansett nødt til å levere barnet og dra på jobb. 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (16 minutter siden): Noen har nok det, men langt fra alle. Jeg personlig er mer for den tiden som var for 100 år siden, men å si dette nå i snart 2021 er som å stikke hue og hele kroppen inn i et vepsebol 😛 men jeg tåler det og står for det, kvinner skal være med barna sine og gjøre husarbeid osv. Nei jeg er ikke ekstrem, jeg mener kvinner også kan jobbe ute i hagen med tunge løft osv om de selv vil, men kvinnene tar husvasken og matlaging, samt mesteparten med barnestell Men du nyter godt av velferdsgodene som alle andre i dette landet regner jeg med? Sånn som gratis fødsler, gratis sykehusinnleggelser og legehjelp dersom behov for det, gratis skole , gratis studier..osv osv. Dette kommer ikke gratis og man kan faktisk ikke ha det slik at halvparten av alle voksne - det blir gjerne kvinnen - går ut av arbeidslivet. Er dog enig med deg at verdien mtp mer familieliv og at man alltid husker på barnas beste og ikke bare politikk og likestilling i slike sammenhenger er viktig Anonymkode: 20d22...416 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Galdhøpiggen skrev (43 minutter siden): Vær hjemme hos barnet og ikke send han i barnehagen. Viktigere med et barn enn å tjene noen hundre tusen mer i året. Om økonomien da ikke går opp, selg så huset og flytt ut på bygda der boligprisene er myyye rimeligere. Da får du er rolig liv og god tid til ditt barn 👍 🤦 Anonymkode: 3e204...6af 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Når barnet er 2 år så har h*n godt av å gå i bhg. ingen skal ha dårlig samvittighet for det. Kan man levere litt senere eller hente litt tidligere noen ganger er det jo dog gull. Anonymkode: 20d22...416 Hei, det har h*n ikke. Det er selvsagt bedre å være hjemme når det er snakk om småbarn. Det er kun i Norge man sier at barnehage er et bedre sted enn eget hjem. Anonymkode: 3db5c...500
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men du nyter godt av velferdsgodene som alle andre i dette landet regner jeg med? Sånn som gratis fødsler, gratis sykehusinnleggelser og legehjelp dersom behov for det, gratis skole , gratis studier..osv osv. Dette kommer ikke gratis og man kan faktisk ikke ha det slik at halvparten av alle voksne - det blir gjerne kvinnen - går ut av arbeidslivet. Er dog enig med deg at verdien mtp mer familieliv og at man alltid husker på barnas beste og ikke bare politikk og likestilling i slike sammenhenger er viktig Anonymkode: 20d22...416 Nå skrev hun vel ikke at man skal være hjemme med barna hele livet sitt. Men hvor mye koster en barnehageplass kommunen egentlig? Det går jo også av skattepenger. Anonymkode: 3db5c...500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå