Gå til innhold

Noen som vet om noen butikker selger ribbe? Finner kun fra tyskland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om butikker som selger ribbe fra norsk gris, ikke tysk? Har sett i alle butikker her jeg bor (liten bygd) uten hell, kun den jævla tyske grisen 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke konkrete tips til butikker, men det kan kanskje lønne seg å sjekke jevnlig i de butikkene du har tilgang til? Daglig, om mulig, eller kanskje spørre de ansatte? 
Hentet herfra:https://www.nettavisen.no/okonomi/kommer-med-advarsel-for-jul-frykter-for-lite-norsk-kjott-langt-inn-i-2021/s/12-95-3424042739  i artikkelen står det kanskje mer som er interessant, jeg vet ikke hvilke butikker du har i nærområdet, og artikkelen er såpass lang at jeg tror det er mot reglene å legge ut hele.

Håper du finner det uten at du trenger lete for mye 😊

- Etterspørselen er langt større enn tilgangen på norsk kjøtt, og derfor må vi i år supplere med importert ribbe fra Tyskland. Det betyr at det kommer til å være variasjon i utvalget fra butikk til butikk og fra dag til dag, sier han.

Anonymkode: ca3b2...36f

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (18 minutter siden):

kun den jævla tyske grisen 

Tyskerne er da gode på svinekjøtt?! 

Anonymkode: 92842...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke konkrete tips til butikker, men det kan kanskje lønne seg å sjekke jevnlig i de butikkene du har tilgang til? Daglig, om mulig, eller kanskje spørre de ansatte? 
Hentet herfra:https://www.nettavisen.no/okonomi/kommer-med-advarsel-for-jul-frykter-for-lite-norsk-kjott-langt-inn-i-2021/s/12-95-3424042739  i artikkelen står det kanskje mer som er interessant, jeg vet ikke hvilke butikker du har i nærområdet, og artikkelen er såpass lang at jeg tror det er mot reglene å legge ut hele.

Håper du finner det uten at du trenger lete for mye 😊

- Etterspørselen er langt større enn tilgangen på norsk kjøtt, og derfor må vi i år supplere med importert ribbe fra Tyskland. Det betyr at det kommer til å være variasjon i utvalget fra butikk til butikk og fra dag til dag, sier han.

Anonymkode: ca3b2...36f

Kan kjøre til alle slags butikker. Får stikke innom ofte da eller få kjøpmannen i den lokale butikken til å ringe meg om de får inn norsk purke

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tyskerne er da gode på svinekjøtt?! 

Anonymkode: 92842...4d5

Mulig det, men jeg spiser kun norsk produsert og kortreist mat 👍

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (1 time siden):

Kan kjøre til alle slags butikker. Får stikke innom ofte da eller få kjøpmannen i den lokale butikken til å ringe meg om de får inn norsk purke

Galdhøpiggen skrev (1 time siden):

Mulig det, men jeg spiser kun norsk produsert og kortreist mat 👍

Dass ist guten sein! 😁

Anonymkode: 62903...d90

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (6 timer siden):

Noen som vet om butikker som selger ribbe fra norsk gris, ikke tysk? Har sett i alle butikker her jeg bor (liten bygd) uten hell, kun den jævla tyske grisen 

Hva er galt med tysk gris?

Skrevet

På coop og kiwi her jeg bor er det mye norsk ribbe. Men hvor det er kan du bare lure på. :P  Det er nok bedre sjanse å finne det på mindre steder enn i byen vil jeg tro. Uten at jeg aner hvor du bor. 

Anonymkode: b4faa...df4

Skrevet

Sjekk Reko ringen på facebook der du går. Der selges det norsk økologisk kjøtt. Det er noe dyrere, men  dyrevelferd er for min del verd å betale mye for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...