Gå til innhold

Pepperkake til bhg avdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen har adventssamling hver fredag, og jeg fikk lyst å legge en boks med pepperkaker i sekken til junior så avdelingen kan kose seg litt til lunsj. De er 2 år. Hva tenker dere? Evnt noe annet? 

Anonymkode: 890c2...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 prosent uaktuelt nå i koronatiden selvfølgelig!!

Anonymkode: 91a88...df8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

100 prosent uaktuelt nå i koronatiden selvfølgelig!!

Hvorfor? Den er i lukket emballasje, og det er såklart de voksne som deler ut. De er jo en kohort som fungerer som en familie. Jeg tenker det er helt ok? Var mer usikker på folks mening om sukker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Den er i lukket emballasje, og det er såklart de voksne som deler ut. De er jo en kohort som fungerer som en familie. Jeg tenker det er helt ok? Var mer usikker på folks mening om sukker. 

Altså forseglet emballasje.  

Skrevet

Hva med å spørre de på avdelingen? Ingen har kan gi deg noe svar på om det er greit i din barnehage 

Anonymkode: f4cfa...9a8

• Liker 10
Skrevet

Tenker det bare er koselig jeg 😊 

• Liker 1
Skrevet

I våre barnehager har det ikke vært tillat å ha med kaker og eller noe annet til å servere barna. Men pepperkaker har de jo som regel i barnehagen i løpet av desember, ikke noe du trenger å ta med. 

Anonymkode: 8d22b...890

• Liker 1
Skrevet

Der jeg jobber er det ikke lov å servere noe som helst av mat så hør med barnehagen først.

Anonymkode: 8383e...a17

• Liker 3
Skrevet

Så en mor (også ansatt) på en annen avdeling kom gående inn porten med en hjemmelaget kake i forbindelse med sønnens bursdag. Derfor jeg fikk tanken 🤔

Skrevet

Personlig syns jeg ikke noe om at barnehagen skal gi masse pepperkaker til barna. Greit med en pepperkake innimellom, men ønsker ikke at foreldre skal ha med sånne typer kaker å gi ut. En boks pepperkaker koster jo nesten ingenting heller.

Anonymkode: d4a52...6ed

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personlig syns jeg ikke noe om at barnehagen skal gi masse pepperkaker til barna. Greit med en pepperkake innimellom, men ønsker ikke at foreldre skal ha med sånne typer kaker å gi ut. En boks pepperkaker koster jo nesten ingenting heller.

Anonymkode: d4a52...6ed

Takk for innspill! ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ok. Trodde du skulle bake selv. Uansett kan du ikke gjøre dette uten å spørre barnehagen først.  Mitt barn hadde syntes det var stas å få pepperkake i barnehagen, men mange foreldre klikker om de hører at barna får utdelt sukker uten grunn.

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis forskjell fra barnehage til barnehage! Du hadde helt klart fått lov i vår barnehage😂 Det er jo bare kjempe koselig for de søte små barna!! Kjør på!

Anonymkode: 54cf4...5c6

• Liker 4
Skrevet

I vår barnehage er det vanlig å ta med noe godt når barna har bursdag. Men nå under koronaen er det ikke lov å ta med hjemmelaget, alt må være kjøpt og komme innpakket i forseglet innpakning. 

Men, jeg ville likevel latt være. Ikke pga korona, men fordi mange foreldre ikke liker at barna får servert masse søtsaker i barnehagen. I vår barnehage deler barnehagen ut pepperkaker, og det gjør de nok de fleste andre steder også. Og selv det er det mange foreldre som reagerer på. 

Anonymkode: f0f25...485

• Liker 2
Skrevet

La barnehagen styre det selv. Vanligvis blir det div julekos i desember. Pepperkaker og mandariner koster jo lite.

Hvordan skulle det blitt, om foreldrene til alle ungene finner på å sende med kosemat om så bare en gang hver i desember? Ville blitt alt for mye.

I tillegg til eventuelle covid-regler, så er det jo også hensyn til andre barn i barnehagen. Allergikere, cøliaki osv. Når barnehagen styrer julekosen selv, vet de hvilke behov som finnes i barnegruppa og kan planlegge så ingen blir sittende uten noe.

Anonymkode: 58e1f...f5f

• Liker 10
Skrevet

Tenker at det blir nok kaker og søtt før jul. Barnehagen bakar kanskje kaker i desember? Her bakar dei kakemenn, lussekattar og peparkaker. Det kjem vel an på smittepresset i kommunen. 

Og litt stusselig om nokon har cøliaki el likn og ikkje kan smake..

Anonymkode: 656d2...016

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 9.09):

Barnehagen har adventssamling hver fredag, og jeg fikk lyst å legge en boks med pepperkaker i sekken til junior så avdelingen kan kose seg litt til lunsj. De er 2 år. Hva tenker dere? Evnt noe annet? 

hva med å heller spørre de ansatte / sjefen i barnehagen først...              

Anonymkode: 8aff9...308

• Liker 1
Skrevet

Som mor til et overvektig barn er jeg veldig lykkelig over at barnehagen aldri serverer kaker! 

Det må være lov til å bruke hodet litt, med så mye overvekt hos barn som det er i dag, kan dere spise kake hjemme. 

Anonymkode: e2e75...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...